Reklama

Reklama

Andělé slunce

  • Česko Sluneční andělé (neoficiální název) (více)

Obsahy(1)

Život dospělých začal pro negramotnou, chudou brazilskou venkovanku Marii až příliš brzy. Ve dvanácti letech ji vlastní otec prodal kupci „bílého masa“ Tadeuovi s tím, že se musí porvat o lepší existenci coby služebná. Jenže představa spokojené budoucnosti se rozplynula poté, co se dívka dostala k farmáři, který ji nejprve zbavil poctivosti a poté poníženou a zneuctěnou Marii „přenechal“ svému synovi, aby s ní nabyl prvních sexuálních zkušeností. Tím ale pro Marii noční můra teprve začíná. Následuje cesta do zapadlého, špinavého bordelu v Amazonii pro kopáče na zlatých polích, jemuž vládne tyranský a brutální pasák Saraiva. Nikoho zde nezajímá, že Marie je vlastně ještě dítě, lidská bytost, která má svoje city. Stává se z ní otrok sloužící upoceným tělům bez nejmenší naděje na lásku a lepší zítřky. Ta svitne až poté, co se dívce podaří utéct do Ria de Janeira. Jenže některé osudy už prostě nelze změnit. To říká režisér Rudi Langemann a zvedá zaťatou pěst žalující na neutěšenou realitu dětské prostituce v současné Brazílii. Za syrové a smutkem prosycené drama, náležející k nejlepším brazilským filmům roku 2006, obdržel hned šest cen na filmovém festivalu Gramado. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (97)

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Bezprostředně po projekci si jen tak pro sebe říkám, co bych mohl udělat pro zlepšení života těch holek? Na letenku do Brazílie momentálně asi nemám, můžu tak leda dát Andělům Slunce o hvězdu navíc, i když objektivně jako film sami o sobě byli jen dalším z mnoha štípnutí do toho stejného bolavého místa. Třeba se ale díky mojí bonusové hvězdě najde někdo, kdo se na to taky podívá a napadne ho něco lepšího... (Challenge Tour 2015, film č.7) ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Andělé slunce mají jeden velký klad, a to silné téma obchodu s dětmi a nucené prostituce, ale zároveň jeden velký problém. Pouze průměrný scénář a stejně tak průměrnou režii, které vedou k tomu, že ve výsledku film připomíná hrané dokumenty, které v posledních letech evropské televize i americká studia chrlí jeden za druhým. Herci jsou sice typově vybraní dobře, ale až na výjimky jsou zase jen průměrní, takže i když má člověk pocit, že svým průměrným hodnocením jako by schvaluje zotročování chudých dětí a všechny neřesti na tohle nabalené, nemůžu jít s hodnocením výš. Rudi Lagemann se ke svému filmovému debutu dostal až s pěti křížky na krku, což by nemusela být žádná tragédie, protože i u nás máme celebritu, která se svým filmovým debutem čekala ještě mnohem déle, jenže i u televize, která skýtá režisérům mnohem větší možnosti, toho Lagemann dokázal žalostně málo. Je to zkrátka nevýrazný režisér, který natočil nevýrazný film. Celkový dojem: 55 %. ()

Reklama

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Silné téma, ne až tak kvalitní zpracování. Obchod s dětmi a nucená prostituce je zřejmě pro mnohé šokujícím zjištěním. Ale tento druh obchodování a živnosti se odehrával vždy a bude se odehrávat i nadále. V určitých formách se to děje nejen v Brazílii, ale všude po celém světě. I v Evropě, i v té střední, i u nás. Mnohé české reálie by byly jistě i více šokující. Ale zavíráme oči a nevíme, co všechno se u nás odehrává. Tam kde existuje poptávka a tržní ochota, tam musí zákonitě existovat nabídka. A pokud lze díky vzájemnému vztahu a přímé úměře mezi poptávkou a nabídkou, vydělat zajímavé finanční obnosy, nejvýznamnější motor lidského konání, tak musí existovat i tento způsob obchodu. Pochopitelně pro oběti, které navíc většinou nepochází z dobrých poměrů, je to začarovaný bludný kruh, ze kterého není úniku. Jakákoliv možnost naděje na zvrat a vysvobození se nakonec projeví jako lichá. Navíc v tomto případě je problém už v samotném základu. Žádná osvěta, žádné vzdělání, nuzota, ochota prodat vlastní děti, ochota podílet se na tomto obchodu a snaha o zbohatnutí většiny aktérů. Výsledkem je finanční odměna pro obchodníky a beznaděj pro mladé dívky. Hlavní postavou příběhu je Maria (Fernanda Carvalho), nešťastně zjišťující neexistenci cesty do bezpečí a návratu do dětství. Z dalších rolí: majitel červeného domu v pralese Saraiva (Antonio Calloni), vzdorovitá Inés (zajímavá Bianca Comparato), laskavá Celeste (Mary Sheila), bohatý statkář Lourenço (Otávio Augusto), kuplířky Vera (Darlene Glória) a Nazaré (Vera Holtz), a překupník Tadeu (Chico Díaz). Silné téma, zasloužilo by si lepší zpracování. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Přestože má tenhle snímek evidentně několik slabších momentů, které by ho mohly posunout k nižšímu hodnocení , tak to tentokrát neudělám. A to z toho důvodu, že takhle deprimující příběhy v různých obdobách existují a budou existovat, což mě vnitřně přímo deptá a jako mámu od dětí mě děsí představa, čeho jsou konkrétně v Brazílii matky v těch nejhorších životních podmínkách schopny udělat. Celé se to linulo v duchu "z bláta do louže". Co mám povídat, je to prostě síla s kterou žel nejde moc hnout, protože apatie lidí (jak bylo nastíněno i ve filmu) ke zlepšení této hrůzné pandemie určitě nepřispívá. ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Takový druh filmů mě začíná pomalu ale jistě štvát. Téma, které je tak životně důležité a které se prakticky točí samo, dostane do rukou břídil, který si myslí, že když tam nakonec dá "podle skutečných událostí", tak se může vykašlat na jakoukoliv další snahu. Trapní herci, amatérská kamera i hudba připomínající spíše televizní filmy ze začátku devadesátých let, toporný scénář i postavy. To jsem si zase dal. ()

Galerie (4)

Zajímavosti (1)

  • Hlavní protagonistce bylo v době natáčení filmu teprve 11 let. (Pesosek)

Reklama

Reklama