Režie:
Timur BekmambetovKamera:
Mitchell AmundsenHudba:
Danny ElfmanHrají:
James McAvoy, Morgan Freeman, Angelina Jolie, Terence Stamp, Thomas Kretschmann, Common, Kristen Hager, Marc Warren, David O'Hara, Konstantin Chabenskij (více)Obsahy(2)
Hlavní účetní Wesley Gibson je mladý sympatický muž, jen se mu v životě příliš nedaří. Deptá ho tlustá šéfová, přítelkyně je mu nevěrná, a navíc trpí záchvaty panického strachu, kdykoli se dostane do stresové situace. Jednoho dne se za dramatických okolností Wesley od tajemné Fox dozví, že je synem jednoho z nejlepších zabijáků tajného bratrstva bojujícího za vyšší dobro. Shodou okolností ho ale nedávno někdo zavraždil. Wesley svého otce nikdy neviděl a historce o tom, čím se zabýval, zpočátku moc nevěří. Okolnosti a působení krásné a tajemné Fox jsou ale silnější. Vstupuje tedy do řad prastaré organizace Fraternity, vedené záhadným Sloanem, který Wesleyho přesvědčí, že je zrozen k tomu, aby byl jedním z nich. Absolvuje náročný a naturalisticky pojatý výcvik, při kterém se přehlížený beránek změní ve vlka, který v něm vždycky číhal. (TV Nova)
(více)Videa (5)
Recenze (1 743)
"...OR SHOOT THIS MOTHERFUCKER..." Takhle se rozkopávají dveře do Hollywoodu. Bekmambetov nafasoval štědrých 75 mega, Morgana Freemana, Angelinu Jolie a nezfilmovatelný komiks a obratem dodal brutální a cool akční jízdu se sektářským podtextem (která ignoruje superhrdinský háv předlohy, ale zachovává jejího zlého ducha) napěchovanou přestřelenými scenáristickými a vizuálními nápady, mrtvolami a vybuchujícími krysami, s fuckujícím Freemanem navrch. Opravdová výhra je pak McAvoy, který si ukrutně dává sklíčenou kancelářskou krysu transformující se do vysmátého megacool zabijáka. Obsazení kvalitního herce do hlavní role béčkového akčňáku filmu zásadně pomáhá podobně jako obsazení schindlerovského Neesona do konkurenčních 96 HODIN. ()
Zpočátku Wanted asociuje Matrix, ať už dynamickou úvodní akcí popírající fyzikální zákony (řekl bych, že nejlepší v celém filmu, měla na mě až euforický účinek jako jízda sporťáku po stěně vysokopodlažního baráku v Denní hlídce), hrdinovým paběrkováním v kancelářské kóji a jeho verbováním. Pak už se Bekmambetův snímek vydává svou cestou, ačkoliv hrdina musí projít specifickým tréninkem a je podroben mentorskému dohledu smyslné Angeliny. Už dopředu bylo jasné, že hlavní atrakcí vedle Jolie bude frenetický Bekmambetův vizuální styl. Ve Wanted se i přes zachování svých trademarků vcelku mírnil a snad jen s výjimkou části závěrečné akce se akční scény nezvrhávájí v nepřehledný výbušný chaos. Ale i tak platí, že pokud se vám líbilo zpracování obou Hlídek, problém tu mít nebudete. Jen škoda, že po úvodním náhulu už další akce nevzbuzují takový "wow" dojem (subjektivní, jestliže vás nadchnou vzduchem rotující sporťáky a do propasti padající vlaky) a kolize obloukem letících kulek se nepravděpodobně opakují. Příběh, stylizace, postavy, vše je podřízeno jednoduché komiksové adaptaci, zbytečné hledat tu více. A ačkoliv jsem od filmu možná čekal větší "nářezovost", uspokojil mě. Jen bych měl další drobnou výtku k anachronickému využití příslušníka socialistického vozového parku během moravské mise. Zaplaťpánbu za to Pendolino. 7/10 ()
Dopustil jsem se dvou chyb, než to do mě Bekmambetov v kině našil. Příliš vysoká očekávání (to jsem byl ke snímku nejdříve velmi skeptický) a nevědomost, že film je komiksovým zpracováním. Od samého počátku jsem ho (narozdíl od tvůrců) bral příliš vážně. Mé "zhnusení" dosáhlo se závěrečným výstupem Angie Jolie. Vidím to tak na 70, čtvrtou hvězdu přeci jen přidávám, za song NIИ a za našeho pana prezidenta. ()
„Uvažoval si o našom rozhovore?“ – „Nie.“ Hoci som sa snažil, aby sa mi NOČNÁ HLIADKA hyperaktívneho Rusa Bekmambetova nepáčila, minimálne po audiovizuálnej stránke to bolo mäso za 80%. Komiks WANTED je zhruba o tom istom: po technickej stránke bravúrne a k tomu ťažká akčná, krvavá tonáž a cynické videnie sveta (medziľudské vzťahy, slovník postáv). Tentokrát však nechýba ani atmosféra, ani zaujímavý scenár o (anti?)hrdinoch, ignorujúcich fyzikálne (a iné) zákony. Plus sympatický kasting (najmä James McAvoy, ktorý sa do tohto typu filmu natoľko nehodí, až sa hodí). Mini-revolúcia na poli bullet time, veľká óda na fyzické násilie (za áčkarské peniaze) a po AMERICKEJ KRÁSE a KLUBE BITKÁROV tretia najlepšia výpoveď z pracovného pomeru v dejinách kinematografie. ()
Svěží, sympaticky "rusky" ušmudlaná, lehce (zvlášť oproti zvrhle amorálnímu comicsu - a to už jsem viděl a četl ledasco) nekorektní zábava, která dokazuje, že Bekmambetov je chlap s gulama a úspěch v Americe si fakt zaslouží. Že se film od předlohy odchyluje je jen logické a správné, jen se bojím, že ten mystický tkalcovský stav nebylo zrovna nejlepší vylepšení. James McAvoy se snad prostřílí do první ligy (kam minimálně od Pokání rozhodně patří), Angelina je neskutečně sexy a Morgan Freeman jede na autopilota, ale naprosto to stačí. Je pěkné, že pan režisér nezapomněl na svého hrdinu z obou Hlídek, rolička Konstantina Chabenského potěšila. P.S. A málem bych zapomněl, velkou radost mi udělalo skvělé využití písničky Nine Inch Nails - Every Day Is Exactly The Same. ()
Galerie (75)
Zajímavosti (56)
- Když Wesley (James McAvoy) sleduje na bankomatu zůstatek, vidí částku 3 647 035,59 EUR a hned si několik bankovek vybere. Když se však dívá v práci na internetu, stav peněz je pořád stejný, přestože si už peníze vybral. (Sufferer)
- Šlo o první americký film režiséra Timura Bekmambetova. (Hal_Moore)
- Na nástupišti, když Wesley (James McAvoy) vyhlíží z úkrytu, jsou na dveřích české nápisy: „Pozor nákladní výtah“ a „Nosnost 1400kg“. (TaNya_)
Reklama