poster

Nouzový východ

  • USA

    Revolutionary Road

  • Velká Británie

    Revolutionary Road

  • Slovensko

    Núdzový východ

Drama / Romantický

USA / Velká Británie, 2008, 119 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • H34D
    ****

    Sam Mendes nám ukazuje, že i bez tuny digitálních efektů, pouze s použitím jasného slunečního svitu se po krásné Americké kráse a zatraceně efektní Cesty do zatracení může stále honosit přívlastkem krále estetiky, neboť jeho nový a nikterak nouzový počin Nouzový východ doslova září... Ještě více než forma však na obrazovce září fantastické herecké duo Winslet + DiCaprio, jejichž ztvárnění rolí je maximálně procítěné a uvěřitelné. První polovina Revolutionary Road sice není zrovna revoluční a v porovnání s tou druhou o chloupek méně dynamická, ale čím víc se blíží film ke konci, tím je poutavější a zajímavější. Avšak to úplně nejzajímavější je pravdivé zachycení specifického životního stádia, touhy po změně a zároveň strachu z ní... Kvalitní, komorní psychologické drama. 8/10(29.12.2008)

  • charlosina
    *****

    Intimní partnerská výpověď, která lidskou bytost rozebere až do nejhlubšího nitra, kde je vše tak citlivé, tak dráždivé a osobní, že se člověk snaží uniknout... Hledá nouzový východ z beznadějné prázdnoty. Oba to ví. Oba se ocitají na jedné lodi, která se zmítá v bouři nespokojenosti a Eiffelovka se v dáli tyčí jako maják naděje. Maják, který se zdá být na dosah a současně nepřekonatelně daleko. Rozhodnout se je snadné, učinit tak je těžší. Pustit se do neznáma a vzdát se vybudované jistoty, byť ubíjející, je počin hodný silných osobností. Frank a April však pomalu přicházejí o vnitřní sílu, nemohou se o sebe opřít a jejich společná vize šťastné budoucnosti se pomalu rozpouští v mlze. Osobitá výjimečnost jako stmelující prvek, který je svedl dohromady, se jeví jako iluze a upadá do rovin iracionálna, z plánů je jen vzpomínka jako zašlá fotografie už neexistujících lidí... Pokrytecká hra na normální lidi, které všichni tleskají... všichni až na toho, kdo přichází z psychiatrické léčebny a nerozumí uměle vytvořené společenské morálce, bezostyšně nazývá věci pravými jmény. Sam Mendes opět zabodoval a svým komorním dramatem mi vyrazil dech. Duo Kate Winslet a Leonardo DiCaprio je excelentní, opravdu nezapomenutelný herecký koncert.(13.2.2009)

  • Tetsuo
    ***

    Velmi divadelní a přepjatý snímek. Dokonce si myslím, že celý ten projekt je v principu nesmyslný. Mendes se po Americké kráse pouští do znovuobjevování dějin amerického předměstí a v roce 2009 není schopný přijít s ničím objevnějším, než co už bylo ve filmech z 50. a 60. let (Kočka na rozpálené plechové střeše, Kdo se bojí Virginie Woolfové). ____________________ Nehledě na to, že oba hrdinové Nouzového východu těžko mohou demonstrovat zničující vliv předměstského prostředí, jelikož hlavní problém je v nich - ona je magor a on je nýmand, akorát o sobě mají přehnané mínění. Čili celá zápletka filmu "chceme se vymanit z pout konformismu a nakonec si tím zničíme vztah" těžko může vyvolávat nějaký upřímný soucit. ____________ Chápu, že někoho vezme za srdce deziluzivní pohled na rozpadající se manželství, ale mně nejde překousnout, že oba dva si vymýšlejí nesmysly a za své neštěstí si můžou sami. Překvapuje i to, jak hrdinové pořád mluví o tom, že je omezují děti, které se ve dvouhodinové stopáži mihnou na dvě minuty. To působí až absurdně. ___________ Jinak jistě hezká kamera, výprava a kostýmy a velmi snaživí herci. Otázka je, zda obsazení DiCapria se stále dětskou tváří byl nějaký tah pro to, aby věta postavy Winsletové "Jsi to nejúžasnější na světě - muž" vyzněla z diváckého odstupu ironicky. Asi ne.:)(22.2.2009)

  • kOCOUR
    ****

    Ani zbytečně přechytralé, ani satiricky hravé - prostě trefné do puntíku. Skvělá kamera i hudba, herecké výkony neuvěřitelné, film v momentech úchvatný, ale jako celek příliš "prvoplánově mendesovský" (drámo, drámo, drámo a pak "tichá" scéna, která jako by šla proti času a všechno to rozlouskne - viděno v Americké kráse i Road to Perdition!), což mu brání zalézt úplně pod kůži.(3.1.2009)

  • Slasher
    ****

    Strhující partnerské drama o tom, zda to zazdít či nezazdít, o dvou lidech a jejich snaze vymanit se ze stereotypu, do kterého ani jeden nechtěl zaplout - ale chtějí z něj oba ve skutečnosti vyplout, jsou ochotni vzdát se toho ’prázdného bezduševna’? Nebylo by hezké zařídit si život dle svých původních snů a představ? Film o dvou lidech a jejich společném (ne)štěstí, který se dotýká i mých velkých obav do budoucna. A ještě jedna věc - ač byl výtečný jak Leo, tak Kate, nejvíc na mě zapůsobil blázen Michael Shannon! Ten charakter, i jak skvěle to zahrál.(17.11.2010)

  • - V závěrečných titulcích je věnování "Pro Miu a Joea - For Mia and Joe". Mia je dcera Kate Winslet z prvního manželství s Jimem Threapletonem. Joe je syn Kate Winslet a režiséra Sama Mendese. (FilmFan24)

  • - Ačkoli to ve filmu není nikdy zmíněno, v původním románu Richarda Yatese se hra April (Kate Winslet) jmenuje "Zkamenělý les" od Robert E. Sherwooda. Ve hře z roku 1935 hlavní ženská postava Gabby sní o opuštění všední existence v USA a přestěhování se do Francie, stejně jako April. (šerminator)

  • - Poprvé od dob filmu Titanic se sešly tři hvězdy - Leonardo DiCaprio, Kate Winslet a Kathy Bates. (Karlos80)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace