Režie:
Sam MendesScénář:
Justin HaytheKamera:
Roger DeakinsHudba:
Thomas NewmanHrají:
Kate Winslet, Leonardo DiCaprio, Kathy Bates, Michael Shannon, Kathryn Hahn, David Harbour, Dylan Baker, Richard Easton, Zoe Kazan, Jay O. Sanders, Max Baker (více)Obsahy(2)
Drama Nouzový východ se velmi podobá Mendesově oscarové Americké kráse. I tady vidíme, jak nefunkční je ta nejobecnější představa o naplnění Amerického snu, tedy poklidný rodinný život v domku na předměstí. Nicméně trpká zkušenost, kterou prožili Frank a April Wheelerovi, příběhu Americké krásy o pár desítek let předchází. Mladí manželé Frank a Abby sice také žijí nevzrušivým životem americké střední třídy jako jejich sousedé, ale sami cítí, že do tohoto prostředí nepatří. April neláká kariéra ochránkyně domácího krbu a vychovatelky vlastních dětí. Chtěla by se stát herečkou, proto se snaží Franka přemluvit k přestěhování do Paříže, neboť ve městě políbeném múzami pro sebe tuší uplatnění. Ani Frankovi se monotónní kariéra kancelářské krysy nezamlouvá, jenže místo snění o Paříži se oddává alkoholu a vnadné kolegyni. Jak se hroutí jejich společné plány a touhy, upadá i jejich vztah, jenž dospěje až do bodu mrazu. Jedinou cestu zpátky na vrchol představuje radikální řešení, ovšem k tomu by potřebovali najít sílu oba. Bez splnění téhle základní podmínky skončí jejich snažení záhubou. (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 148)
Je nerealistické, aby se muž vracel z práce kterou nemůže vystát, do domu kde ho to nebaví, k ženě která je chladná…. Sam Mendes je výborný režisér. Dokáže rozehrát hru, která by slušela prknům, která znamenají svět. Výtečné herecké výkony K.Winslet a L.DiCapria, výborný soundtrack a přesně formulované dialogy dotvářejí rozvrácené manželství, chlad a beznadějnou prázdnotu. Bohužel celý film, ačkoliv od cca půlky atmosféra zhoustne na maximální stupeň manželské krize, ve mne zanechává pocit, jako bych jen sledoval dva hádající se lidi. Žádné ztotožnění či vcítění se nekoná. A pro nás chlapi, může být potěšující, že větší bestie jsou ženský! Nebo si jeden druhého zasloužíme? PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ** NAPĚTÍ *** Co uvidíme (možná) příště? S.Mendes po zjištění, že mezi rozdílným pohlavím to prostě neklape, rozehraje pod názvem Krásný americký mariňák svoji hru ,,na vztah“ mezi dvěma muži. Zatím není jasné, jestli bestii bude hrát ,,on“ nebo ,,on“, ani jestli jednu z rolí vezme Jared Leto. ()
Leo a Kate sa po viac než desaťročí zišli znova pred kamerou ale alternatívne pokračovanie Titanicu rozhodne nečakajte. A ak aj áno, ste si istý, že tentokrát bude nasledovať štastný koniec? Sam Mendes sa totiž rozhodol natočiť vlastnú verziu Vojny Roseovcov či Americkej krásy ale tentokrát s absenciou čierneho humoru a v oveľa depresívnejšom poňatí. Možno škoda len precízne chladného vyznenia ale ústredná dvojica je jednoznačnou stávkou na istotu a vačší dôvod pre zhliadnutie Revolutionary Road asi nenájdete. Tak čo myslíte, ako sa ich manželské súžitie na americkom predmestí skončí? Nechajte sa prekvapiť... ()
Ten film by obstal aj ako iba samotna studia porovnania s Titanicom - cim myslim to, co Leo s Kate ako filmovy par predstavovali svojim vztahom voci spolocnosti v oboch filmoch. Revolutionary Road ukazuje, ako mladicke sny mozu tvrdo narazit, ako sloboda moze byt uvaznena, idealy zaslapane vlastnymi chodidlami a ako sa s nadherneho a aj pre okolie hodnotneho kvetu lasky stava burina, ktora zivot okolo seba dusi (dokonca aj postavy Kathy Bates - co by ciastocneho katalyzatora osudov ustrednej dvojice maju do bodky opacne charakterove vyznenie). Tento film vsak smerom ku mne obsahoval az neprijemne vela momentov, v ktorych som ciastocne nachadzal spojitosti s vlastnym zivotom (uvahami i strastami) az do miery, ze som miestami musel uhybat pohladom a vnutorne sa triast neprijemnym mrazenim. Parkrat som sa dokonca pristihol, ze by som bol velmi vdacny, keby ma tento film nechal emocialne chladnym... . ()
Trochu jsem měl obavy, jak ten přeslazenej páreček z Titaniku bude do týhle Americký krásy z 50. let pasovat. Obavy byly zbytečný. Leonardo DiCaprio obstál celkem se ctí a Kate Winslet byla podle mě výborná. Příběhy o frustraci ze zkurvený práce, kterou nesnášíte, z nudnýho stereotypu každodenního života a touze to změnit mam rád, protože mam pro takový téma pochopení. Filmu bych vytknul, že se zejména v první polovině dost vleče a já se chvílema nudil. Navíc se přímo nabízí srovnání s Americkou krásou a ta je podle mě minimálně o tu 1 hvězdičku lepší. Nicméně Mendes na mě udělal dobrej dojem, takže se teď na jeho tvorbu zaměřim. ()
Ani zbytečně přechytralé, ani satiricky hravé - prostě trefné do puntíku. Skvělá kamera i hudba, herecké výkony neuvěřitelné, film v momentech úchvatný, ale jako celek příliš "prvoplánově mendesovský" (drámo, drámo, drámo a pak "tichá" scéna, která jako by šla proti času a všechno to rozlouskne - viděno v Americké kráse i Road to Perdition!), což mu brání zalézt úplně pod kůži. ()
Galerie (38)
Zajímavosti (23)
- Mladí herci Ryan Simpkins (Jennifer Wheeler) a Ty Simpkins (Michael Wheeler), kteří hrají ve filmu sourozence, jsou i v reálném životě sourozenci. (Baffer)
- Dej filmu sa odohráva v roku 1955. (Insomnia)
- Nouzový východ původně plánoval natočit režisér Todd Field po dokončení filmu V ložnici (2001), ale místo toho dal přednost dramatu Jako malé děti (2006), kde hráli matku a syna také Kate Winslet (April Wheeler) a Ty Simpkins (Michael Wheeler). Režie filmu se nakonec ujal Sam Mendes. (FilmFan24)
Reklama