Reklama

Reklama

Lidé opustili Zemi před 700 lety a přesunuli se flotilu obřích plně automatizovaných hvězdoletů. Ze Země se stalo jedno velké smetiště a uklízecí roboti, kteří ji měli dát znovu do pořádku, přestali dávno fungovat. Zůstal jen poslední z nich, VALL-I. Ten každý den ráno navlékne housenkové pásy, nabije si sluneční články a se svým kamarádem švábem se vydává do práce. Osamělost, sbírání všemožných lidských předmětů, a hlavně koukání na videokazetu s muzikálem Hello Dolly! ho postupně proměnily v citově uvažujícího tvora, který touží po lásce. VALL-I jednoho dne objeví mezi smetím výhonek rašící zelené rostliny. Tentýž den zažije i další nečekanou událost, setkává se s robotkou Evou, která byla vyslána z hvězdoletu Axiom zjistit, zda je planeta obyvatelná. VALL-I pozve Evu do svého příbytku a ukáže jí všechny své poklady, včetně zelené rostlinky. K jeho úžasu mu Eva rostlinu sebere a vypne se. Čeká pouze, až bude přepravena zpět na Axiom. Když pro ni dorazí raketa, zamilovaný VALL-I ji odmítá opustit. (TV Nova)

(více)

Videa (22)

Trailer 5

Recenze (1 551)

viperblade 

všechny recenze uživatele

Skutečnost, že malí pískající robůtci jsou v módě, víme už do dob Hvězdných válek. A chlápci z továrny na (především dětské) sny jménem PIXAR tento fakt vzali a dovedli ho k absolutní dokonalosti. Jistě, někteří by mohli namítat, že VALL-I je jen kombinací robotů R2D2 a Čísla 5, jiným by zase mohlo vadit, že snímek podkresluje dosti silné ekologické poselství. Jenže mně ani jedna z těchto dvou věcí nevadila. VALL-I je totiž jeden z nejkrásnějších animáků, jaký jsem kdy viděl. Je to zábava opravdu pro celou rodinku, kdy děti budou zírat a prožívat vše, co prožívá ten malý robůtek na plátně, dospělí si zase popřemýšlí a pobaví se při narážkách na různé filmy (Star Wars, 2001: Vesmírná odysea) a možná i nějaká ta slzička ukápne. Je to sice zbytečné psát, ale PIXAR je v tomhle prostě jasná jednička. Jen tak dál, hoši, už teď se těším na další animák! ()

Skejpr 

všechny recenze uživatele

Až na drobné škobrtnutí na konci prakticky brilantní. Potěší několik fórků a odkazů (Odysea rulez) a také hrané pasáže. Celých prvních deset minut je absolutně geniálních a tolik dechberoucích pasáží jsem v jednom filmu snad ještě neviděl. Takže jen škoda toho konce, no... Taneční scéná by měla být vyryta do pomníku světové kinematografie políčko za políčkem..... ()

Reklama

Radek99 

všechny recenze uživatele

Neskutečně propracované vizuálno s postapokalyptickým nádechem, to je můj převládající dojem z tohoto počítačem animovaného filmu. 3D pohádka inspirovaná Kubrickovou 2001 Vesmírnou odyseou a robotem číslo 5, který se také stal po zásahu blesku skoročlověkem, má silně ekologický podtext a protikonzumní zacílení. Tedy na animovanou pohádku pro děti hodně netradiční ideologická výzbroj. Co zarazí ještě více, je fakt, že tenhle animovaný film je více než mírně depresivní... Jestliže se studio Pixar vyvíjelo, tak tímhle filmem dospělo - a dospěly i jeho filmy. Enviromentální směřování je asi tím nejdůležitějším axiomem, na kterém by lidstvo mělo stavět svou budoucnost. WALL-E to učí waltdisneyovské diváky... Podobné filmy: Číslo 9, Roboti ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Roztomilé, vizuálně úchvatné, obsahově dost plytké a lacině moralistní, ale když to člověk vezme jako eko-pohádku vytvořenou hravými pixarovskými dětičkami, nemůže to zklamat. Humorných špílců, překrásných míst i hezké hudby je v tom dosti, čili člověk snadno odpustí, že jest to poslepováno velmi propustným a prvoplánovým příběhem. Nakonec... je to film pro děti, možná přerostlé, ale pořád děti. A jako takový Vall-I funguje. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $180miliónovTržby USA $223,808,164Tržby Celosvetovo $532,937,930Tržby za predaj DVD v USA $197,884,548 //počet predaných kusov 12,532,374║ __Animátorské štúdio Pixar každým rokom prispieva tým najkvalitnejším čo sa u CGI animácie dá stvoriť. Platí to aj pre ich posledný príspevok s pomenovaním WALL-E , kde opäť si dali veľmi záležať a tak môžeme aj v tomto prípade vidieť o kus lepšiu animáciu, než bola doteraz v akomkoľvek inom CGI filme. Tvorcovia tohto projektu tento krát príbehom nahliadli do relatívne blízkej budúcnosti a tak načreli trošku nevšedne aj do sci-fi žánru. Ich vízia sa týka postkatastrofického sveta, kde je Zem tak spustošená že sa stáva pre ľudí neobývateľnou. K tomuto námetu sa dá povedať, že je viac než reálny, lebo pri stúpajúcej úrovni a rozširovaní priemyslu sveta, sa stáva tento príbeh o recyklujúcom robotovi, viac než výstižný a rovnako tak smutný. V príbehu dostanú okrajovo priestor aj ľudia, bývajúci na vesmírnom korábe. Títo ľudia sú tu stvárnení ako obézne lenivé stvorenia, riadené a opatrované počítačovým systémom, čiže umelou inteligenciou. __Výborný základ pre tento film položili tvorcovia z animátorského štúdia pod vedeným Andrewa Stantona, keď stvorili dosť inovátorskú koncepciu v rámci celovečerného kresleného filmu. Ide o to, že na celej dĺžke tohto projektu sa vyskytne hovorené slovo len v minimálnom priestore. Takže dialógy sú obmedzené kvôli tomu, že hlavná kostra príbehu je venovaná dvojici robotov WALL-E a EVE. Ich dorozumievanie a vyjadrovanie pocitov, je zamerané buď na robotické pípanie alebo keď tak na vzájomné vyslovovanie mien. V podstate celá prvá polovica filmu sa zaobíde bez dialógov. A práve týmto zvoleným štýlom prednesu postáv, si to samozrejme tvorcovia dosť sťažili. A tým pádom museli o to viac pritlačiť na svoju predstavivosť a vynájsť o to viac výrečné nehovorené vtípky, odľahčenia či trapasy, ktoré k takýmto počinom vždy neodmysliteľne patria ale za to nemusia mať takú dôležitú úlohu ako bola v tomto prípade. Takže môžem povedať, že z určitej časti sledujeme kreslenú grotesku ako za starých čias nemého filmu a panovania Charlieho Chaplina. Akurát s takým rozdielom, že v tomto prípade sa nám bohato stará o zábavu vykreslenú v bohatú nádielku trapasov, práve WALL-E. Samozrejme všetky tie komické pošmyknutia sú tvorené z pohľadu chápania robota zo zafixovanou minimálnou inteligenciou. K výzoru robota WALL-Eho bola použitá jednoznačne inšpirácia robotom z filmu Číslo 5 žije či u mimozemšťana E.T.-ho . Samozrejme že to neostalo len pri výzore týchto známych filmových postáv ale rovnako tak je tam cítiť aj tá ich klasická hravosť či nemotornosť. __Vo všetkých ohľadoch sa dá povedať, že sa jedná takmer o dokonalý film, plný výborne zostavenej zábavy a poučného príbehu. Ako v každom filme aj tu sa nájdu nejaké tie rušivé mušky, či trošku slabšie miesta. Ide hlavne o miesta, kde sa na scénu dostávajú ľudia a práve vtedy príbeh naberá hneď iný nádych a stráca tu milú hravosť predvádzanú WALL-Em obšmietajúcim sa okolo Eve ale toto čo spomínam je ešte v stráviteľných medziach. Omnoho viac ma zarazil nemilý fakt, keď som musel sledovať úsek filmu v tejto rozprávke, inšpirovaný práve starou Vesmírnou odyseou (1968). Pekné je uctiť si staré klasiky a druhé je keď to tam vôbec ale vôbec nezapasuje a len otrávene si v takom peknom príbehu musíte vypočuť Straussov hudobný doprovod(čo bolo fakt od veci), či spoznať v riadiacom systému vesmírnej lode, zlé červené oko umelej inteligencie, riadiace sa podľa svojho ustráchaného inštinktu. Ak by tam nebola táto nešťastná vec, čo mi pokazila lepší zážitok z tohto filmu, bol by si u mňa vydobyl zaslúžených 100% a post najlepšej CGI rozprávky čo som doteraz videl. /videl v kine: 95%/ () (méně) (více)

Galerie (41)

Zajímavosti (65)

  • Do některých kin byl film posílán pod názvem „Sundaye“. (HellFire)
  • Axiomův FTL pohon je sice nazýván jako hyperpohon (v originále hyperjump), ale animace odpovídá spíše startrekovskému warp pohonu, který využívá jiný princip. Za hyperpohon se obvykle označují cesty jinou dimenzí, ve které neplatí zákony relativity, což umožňuje letět rychleji než světlo, nebo s jinou topografií, takže cesty jsou jednoduše kratší. Naopak warp pohon (teoretický princip v reálném světě je znám jako Alcubierre drive) je vysvětlován jako deformace časoprostoru v bezprostředním okolí lodi, což de facto zkracuje délku, kterou je nutné urazit, aniž by bylo nutné překročit rychlost světla. Kromě toho se ve sci-fi objevuje ještě cestování červí dírou, které umožňuje cestovat na jiné místo prakticky okamžitě, ale obvyklé je, že takový pohon je velice náročný na energii a můžou jím být vybavené jen velké lodě (byť s sebou někdy při skoku mohou vzít i menší lodě) či stacionární struktury (obvykle nazývané jako „hvězdné brány“, „skokové stanice“ apod.) (vojtaruzek)
  • Když sečteme věk všech pěti kapitánů, kteří veleli lodi Axiom před kapitánem McCream, vyjde nám číslo 666. (Maulincio)

Související novinky

Tom Cruise – poslední muž na Zemi?

Tom Cruise – poslední muž na Zemi?

25.05.2011

Kdybyste z nějakého bizarního důvodu zkombinovali Já, legenda a Vall-I, dostali byste Oblivion. Ve vzdálené budoucnosti je Země zdevastovaná a lidstvo žije v oblacích. Na povrchu už pracují jen… (více)

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

Shyamalan, Smith, Smith a výpravná sci-fi?

06.04.2011

Manojovu kariéru může spasit jedině zázrak. Na jeho poslední filmy už se téměř nedá koukat, a když to náhodou někdo udělá, tak spíš pro tu srandu, jak moc špatné jsou. Poslední vládce větru na sebe… (více)

OSCARY – výsledky

OSCARY – výsledky

23.02.2009

Snad jen jednoho většího překvapení jsme se dočkali při vyhlašování Oscarů za rok 2008 v hlavních kategoriích: nejlepším hercem v hlavní roli se nestal Mickey Rourke za Wrestlera, ale Sean Penn za… (více)

Reklama

Reklama