Reklama

Reklama

Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)

(více)

Videa (11)

Trailer 5

Recenze (892)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Film, ktorý dozreje podobne ako Kráľovstvo nebeské. Na prvý pohľad je to zle rytmizovaná bokovka s vynikajúcimi "prvými dvoma kotúčami" a postupne doznievajúcim zvyškom, ale nie je to tak celkom pravda. Ten film sa vyjadruje k množstvu tém, oplatí sa mu načúvať a som si istý, že opakované zhliadnutia budú čím ďalej kvalitnejším zážitkom. Monahan je občas tézovitý, čo v Kráľovstve fungovalo, pretože to bol film "z rytierskej doby", k dnešnej dobe sa podobné "všeobecné pravdy" akosi nehodia (hlavne nie z úst chlapov, čo inak nešetria výrazmi typu "motherfucker"), ale opakujem - oplatí sa načúvať. DiCaprio, Crowe a Strong sú skvelí (u mňa vládne Crowe). Hudba asi najlepšia, akú som tento rok v kine počul. A Ridley Scott... jeho súčasná forma je obdivuhodná. Je len málo režisérov, ktorí tak presne vedia, čo chcú vyjadriť, a vyjadrujú to takýmto filmársky vyzretým spôsobom. Pri Scottových filmoch mám proste ten dojem "samozrejmého a ľahko (na základe masívnych skúseností) dosiahnutého perfekcionalizmu" a neskonale si ho užívam. Nech vám zdravie a pracovný elán vydržia ešte dlhé roky, Majstre. ()

Dever 

všechny recenze uživatele

Soundtrack Marc Streitenfeld: 1. White Whale [2:14] ,2. Punishment [1:36] ,3. To Amman [2:42] ,4. Aisha [2:11] ,5. All By Himself [1:32] ,6. Burning Safehouse [1:46] ,7. Al-Saleem [2:05] ,8. Manchester Raid [2:40] ,9. Chased [1:35] ,10. NSA Speech [2:46] ,11. Tortured [2:13] ,12. Dead Sea [1:16] ,13. No Touch [1:21] ,14. I am Out [2:37] ,15. Rabid Dogs [2:49] ,16. Lost Vision [2:00] ,17. Never Lie To Me [1:14] ,18. I shutter to think [2:27] ,19. Half Steps [1:28] ,20. Making the Call [1:11] ,21. My Fault [1:53] ,22. Betrayal [3:31], ()

Reklama

Bluntman 

všechny recenze uživatele

AMERICKÉMU GANGSTEROVI bylo (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí a zapamatovatelných scén, které se sice stane klasikou, ale přitom se jedná o sázku na jistotu. LABYRINTU LŽÍ je (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí (ale se zapamatovatelnými scénami!), které se nestane klasikou, protože se jedná o průměrnou, rutinní a schématickou podívanou._____ Depersonalizované, značně cynické vidění světa je pro Scottovu tvorbu typické, ale nevnímal bych ho jako chladné (nakolik osvěžující je románek se sestřičkou, kterému není dán plný průchod!). Epičnost vyprávění, v němž se spolehlivé informace distribuují skrze média a moderní techniku, zatímco klíčové informace jsou nám v dialozích zatajovány, popř. je nutné je hledat mezi řádky, je typická pro obě poslední scottovská díla. Zatímco ale v tom předposledním je potěšení ze setkání dvou ústředních protagonistů oddalováno až do samého konce, kdy nedojde k výraznému vyjednání, ale naopak rozumnému vyříkání a předtím jsou (žánrové) světy policisty a dealera stavěny do protikladů, v tom posledním stojí postavy DiCapria a Crowea na stejné straně a ve stejných světech, ale jejich přístup je zcela odlišný. Ryze efektivní, rychlá a přehledná akce (stříhá se každou třetí sekundu, je snímána v polocelcích, popř. detailech) je součástí vyprávění a film tak zůstává po celou dobu kulturně velice citlivý, na rozdíl od černobílé kovbojky KRÁLOVSTVÍ._____ Jsem sice v menšině, ale filmy, v nichž se neustále pracuje (a to i v těch případech, kdy se pomáhá synovi na záchodě a dcera se veze do školy) a v nichž postavy za pochodu přemýšlí a diskutují, mi přijdou velice opojné. Stejně tak i ty, v nichž nedochází k vyjednání mezi dvěma různými žánry (jako v AMERICKÉM GANGSTEROVI), ale v nichž se v jednom thrillerovém žánru vyjednává na poli "bratrském" (srovnej NEPŘÍTELE STÁTU a SPY GAME s LABYRINTEM LŽÍ). 9/10 ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Terorismus vládnoucí světem dává prostor pro přemodernizovanou konspirační teorii, ve které je sledování helikoptérou z čistého nebe na denním pořádku, každý pracuje pro každého, přičemž nikomu nelze věřit a vytváří se hotový labyrint lží, ve kterém se mohou i ti nejzkušenější občas zakousnout do vlastního ocasu. Problém tohoto filmu je umělá komplikovanost s nedostatkem opravdu chytré sofistikovanosti a důvěryhodnosti, postavy se ani na chvilku nezastaví a téměř vždycky ví přesně co dělat a kam jít. Tohle je čistě sezónní blockbuster představující pravý opak nadčasovosti. Není nudný, je vizuálně špičkový, v čele má fantastického DiCapria, ale je zajímavý pouze v rámci momentální projekce, později nemilosrdně vypluje na povrch jeho plytkost a minimální obsahové sdělení. 6/10 ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Pád trošku z hrušky dolů pro Ridleyho Scotta, který se snažil z příběhu vymačkat co se jen dalo, ale bohužel když natočíte takové pecky jako Království nebeské a Amerického gangstera, tak dříve nebo později příjde něco co holt nebude nikterak blyštivé. To přesně je Labyrint lží. Často fádní, líný thriller, ve kterém naštěstí účinkuje parádní herecké obsazení. 60% ()

Galerie (43)

Zajímavosti (32)

  • Ve scéně výbuchu budovy si můžeme všimnout aut, odlétávajících kvůli tlakové vlně. Toho bylo docíleno takzvaným "vrhačem aut" ("car chucker"). Ve skutečnosti to byly dveře od lednice, upravené do podoby katapultu, který vymrštil automobil do požadované vzdálenosti a směru, aby nehrozilo poškození stále obývaných budov. (Othello)
  • Při natáčení vyvolával Russell Crowe (Ed Hoffman) napětí mezi herci tím, že v maskérně předstíral kýchnutí a postříkal vodou krk Leonardu DiCapriovi (Roger Ferris). Ten si několik týdnů myslel, že je Russell nechutný člověk, než se dozvěděl, že je jen terčem vtipu. (bif)
  • Komparzistům ve scénách z chudých čtvrtí bylo řečeno, aby si sundali vše, co má nějakou cenu, včetně snubních prstýnků. Argumentem bylo, že by to jejich postavy všechno stejně vyměnily za drogy. (Othello)

Související novinky

Ridley Scott míří do televize

Ridley Scott míří do televize

09.10.2018

Ridley Scott (Labyrint lží, Marťan) je dalším filmovým režisérem, který si poprvé vyzkouší režii seriálu. Natočí sci-fi drama Raised by Wolves, které získalo objednávku rovnou na celou sérii od… (více)

Gladiátor ze Sherwoodu?

Gladiátor ze Sherwoodu?

01.03.2009

O projektu, který se původně jmenoval Nottingham, jsme už psali několikrát. Prošel podivuhodným vývojem. Na začátku byl scénář Ethana Reiffe a Cyruse Vorise, za který studio Universal zaplatilo… (více)

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

14.10.2008

Vlažné tržby Labyrintu lží, který se o víkendu umístil až na třetím místě zámořského komerčního řebříčku, naznačují, že pokud chce pan Ridley na stará kolena natočit ještě nějaký hit, bude si muset… (více)

Zásadní zvrat v Nottinghamu

Zásadní zvrat v Nottinghamu

29.09.2008

Tak tenhle klep si zaslouží samostatnou novinku. O projektu Nottingham, který má obrátit legendu o Robinu Hoodovi naruby, protože tradičně padoušský šerif z Nottinghamu (Russell Crowe) se stane… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno