Reklama

Reklama

Hlavními hrdiny filmu jsou Roger Ferris, který pracuje na Blízkém východě jako agent CIA, a jeho nadřízený Ed Hoffman. Po bombovém útoku v Manchestru v Anglii dostane Ferris za úkol najít Al-Salima, vůdce teroristické organizace odpovědné za výbuch. Problém je, že Al-Salim je velmi opatrný muž, který nepoužívá žádnou elektroniku. Přitom by stačil jediný hovor přes mobilní telefon a CIA by ho hned našla. Ferris i Hoffman mají stejný cíl, ale jiné metody. Mladý agent je zvyklý operovat přímo v terénu, je schopen vyjednávat a pohybovat se v zónách, ze kterých se dostane živý málokdo. Hoffman, který řídí každý jeho pohyb, je jeho pravým opakem - arogantní byrokrat, který málokdy opouští Washington, všechno vyřizuje po telefonu. Lži a podvody mu nejsou cizí a hlavně, pro úspěch mise je ochotný jít přes mrtvoly. Zatímco se Ferris spojí se šéfem jordánské rozvědky Hánim Salámem, který mu pomůže, pokud v něm vzbudí důvěru, Hoffman řídí některé části operace bez jejich vědomí... (TV Nova)

(více)

Videa (11)

Trailer 1

Recenze (891)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Před pár minutama jsem v kině dokoukal Labyrint lží a jsem v takovém nadšení, že bych na jeden zatáh oběh zeměkouli, zastavil globální oteplování, pozabíjel všechny teroristy a opakovaně znásilnil hrošici. To všechno dokáže způsobit bezchybná práce Rydleyho Scotta, prvotřídní herectví Leonarda DiCapria a Marka Stronga, / to už nejsou herci, to jsou normální nadbozi !!!! /, nejlepší příběh na téma "válka s terorismem", dialogy, které jsou na tak skvělý úrovni, že při absenci sexu v osobním životě se můžou stát adekvátní náhradou a prvotřídní hudba, která dovrší zase jednu obrovskou filmařskou dokonalost. Labyrint lží si v mém srdci okamžitě našel doživotní parkovací místo. ()

imf 

všechny recenze uživatele

Pěkně natočený thriller... doslova podle pravítka. Napětí, kulturní rozdíly, zarostlý DiCaprio, obtloustlý Crowe, fantastický Mark Strong, hrst násilí, špetka barevných filtrů a to všechno párkrát zamícháme. Jenže se musí vědět jak. Ridley se tentokrát moc nesoustředil a tak svůj blockbusterový koláček trochu připekl. Hlavní zvrat přichází pozdě a zachází se s ním jako s horkou bramborou, přičemž film se nemůže rozhodnout, jestli chce diváky šokovat nebo bavit. Tohle dilema ho provází až do poslední scény a bere divákům iluzi o tom, že se před nimi odehrává velké špionážní divadlo. I Bergovo Království alespoň v závěru rezignovalo na detektivní tanečky a všechno vystřílelo. Scott svou šanci propásnul a nechal za sebou jen průměrnou story bez chuťového ocasu. Vyhýbá se podbízení, nezarývá nehty pod kůži, prostě jede záběr po záběru, však ona se už nějaká ta myšlenka sama dostaví. Jestli se vám chce, můžete na ní zkusit počkat. Já chci zpátky starého Ridleyho... toho současného pošlete na dovolenou. ()

Reklama

Boss321 

všechny recenze uživatele

Na tento snímek jsem se moc těšil, ale když jsem po uvedení četl, že je to propadák, nemohl jsem tomu uvěřit. Film, kde hraje DiCaprio, Crowe, Strong a to vše pod taktovkou Ridleyho Scotta, přece nemůže být propadák?? A v mých očích také rozhodně není. Pravda té akce mohlo být možná o malinko více, ale na druhou stranu všechny akční scény jsou natočeny realisticky a naprosto perfektně. Závěrečná scéna kdy mučí DiCapria, mi v kině přejela "husina" po zádech. Práce kameramana rozhodně stojí za pochvalu. Leonardo DiCaprio podal další ze svých báječných výkonů a moc bych se nedivil nominaci na Oscara. Charismatický Mark Strong určitě nezůstal ve stínu DiCapria a víc než zdatně mu sekunduje. Kdo mi ovšem trochu zklamal byl Russell Crowe, protože jsem čekal, že ve snímku bude mnohem více. Ridley Scott odvedl další skvělou práci a natočil vynikající "akční konzervačku" a všem jeho kritikům dokázal, že dech mu ještě rozhodně nedochází........ ()

CheGuevara 

všechny recenze uživatele

Labyrint lží je jedna velká exhibice Marka Stronga, který zastínil nejen Ridleyho Scotta, ale i obě herecké jistoty. Tvůrci kapitulovali na jakkoliv podnětný pohled na soudobý fenomén terorismu a místo toho natočili tuctový thriller. Asi není fér jim vyčítat nedostatek ambicí, ale s takovou je Labyrint lží přeci jen zbytečným filmem. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

AMERICKÉMU GANGSTEROVI bylo (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí a zapamatovatelných scén, které se sice stane klasikou, ale přitom se jedná o sázku na jistotu. LABYRINTU LŽÍ je (nesmyslně) vytýkáno, že se jedná o chladné dílo bez emocí (ale se zapamatovatelnými scénami!), které se nestane klasikou, protože se jedná o průměrnou, rutinní a schématickou podívanou._____ Depersonalizované, značně cynické vidění světa je pro Scottovu tvorbu typické, ale nevnímal bych ho jako chladné (nakolik osvěžující je románek se sestřičkou, kterému není dán plný průchod!). Epičnost vyprávění, v němž se spolehlivé informace distribuují skrze média a moderní techniku, zatímco klíčové informace jsou nám v dialozích zatajovány, popř. je nutné je hledat mezi řádky, je typická pro obě poslední scottovská díla. Zatímco ale v tom předposledním je potěšení ze setkání dvou ústředních protagonistů oddalováno až do samého konce, kdy nedojde k výraznému vyjednání, ale naopak rozumnému vyříkání a předtím jsou (žánrové) světy policisty a dealera stavěny do protikladů, v tom posledním stojí postavy DiCapria a Crowea na stejné straně a ve stejných světech, ale jejich přístup je zcela odlišný. Ryze efektivní, rychlá a přehledná akce (stříhá se každou třetí sekundu, je snímána v polocelcích, popř. detailech) je součástí vyprávění a film tak zůstává po celou dobu kulturně velice citlivý, na rozdíl od černobílé kovbojky KRÁLOVSTVÍ._____ Jsem sice v menšině, ale filmy, v nichž se neustále pracuje (a to i v těch případech, kdy se pomáhá synovi na záchodě a dcera se veze do školy) a v nichž postavy za pochodu přemýšlí a diskutují, mi přijdou velice opojné. Stejně tak i ty, v nichž nedochází k vyjednání mezi dvěma různými žánry (jako v AMERICKÉM GANGSTEROVI), ale v nichž se v jednom thrillerovém žánru vyjednává na poli "bratrském" (srovnej NEPŘÍTELE STÁTU a SPY GAME s LABYRINTEM LŽÍ). 9/10 ()

Galerie (43)

Zajímavosti (32)

  • Klíčové výbuchy nebyly vytvořeny digitálně, ale byla použita skutečná trhavina. (HellFire)
  • Ve scéně výbuchu budovy si můžeme všimnout aut, odlétávajících kvůli tlakové vlně. Toho bylo docíleno takzvaným "vrhačem aut" ("car chucker"). Ve skutečnosti to byly dveře od lednice, upravené do podoby katapultu, který vymrštil automobil do požadované vzdálenosti a směru, aby nehrozilo poškození stále obývaných budov. (Othello)
  • Komparz ve scéně z turecké kavárny často čte noviny. Můžeme si všimnout, že pouze někteří z nich čtou arabské noviny správně - tedy zprava doleva. Patrné je to zejména při obracení stran. (Othello)

Související novinky

Ridley Scott míří do televize

Ridley Scott míří do televize

09.10.2018

Ridley Scott (Labyrint lží, Marťan) je dalším filmovým režisérem, který si poprvé vyzkouší režii seriálu. Natočí sci-fi drama Raised by Wolves, které získalo objednávku rovnou na celou sérii od… (více)

Gladiátor ze Sherwoodu?

Gladiátor ze Sherwoodu?

01.03.2009

O projektu, který se původně jmenoval Nottingham, jsme už psali několikrát. Prošel podivuhodným vývojem. Na začátku byl scénář Ethana Reiffe a Cyruse Vorise, za který studio Universal zaplatilo… (více)

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

Ridley Scott válčí s mimozemšťany

14.10.2008

Vlažné tržby Labyrintu lží, který se o víkendu umístil až na třetím místě zámořského komerčního řebříčku, naznačují, že pokud chce pan Ridley na stará kolena natočit ještě nějaký hit, bude si muset… (více)

Zásadní zvrat v Nottinghamu

Zásadní zvrat v Nottinghamu

29.09.2008

Tak tenhle klep si zaslouží samostatnou novinku. O projektu Nottingham, který má obrátit legendu o Robinu Hoodovi naruby, protože tradičně padoušský šerif z Nottinghamu (Russell Crowe) se stane… (více)

Reklama

Reklama