Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Carter Nix (John Lithgow) je uznávaný psycholog, milující manžel a oddaný otec, který se rozhodne věnovat rok výchově své dcery. Carterova žena jenny (Lolita Davidovich) je samozřejmě nadšená tím, že její pozorný manžel bude doma. Když se ale Carter začne k jejich dceři podivně chovat, Jenny je znepokojená. Situace se začne komplikovat ve chvíli, kdy se znovu objeví Jennyina stará láska (Steven Bauer). Nikdo ale nepředvídá vývoj rozdvojení Carterovy osobnosti, ani to, že se budou opakovat ďábelské experimenty jeho choromyslného otce. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (58)

playboxguest 

všechny recenze uživatele

Chtěla jsem být shovívavá. Už proto, že jsem tenhle film měla v papírovém budíčku (seznam, co chci vidět z doby, kdy mi byl internet na hony vzdálený) dlouhá léta. Už proto, že má režii a scénář na svědomí DePalma (jehož Femme Fatale se mi zaryla hluboko do podvědomí). A je fakt, že režie je tady pěkná, některé záběry důmyslně vyvedené a Lightow prudce sledovatelný. Ale scénář prokoukne každý, kdo už nějakej ten schizofrenickej kousek viděl, během chvilky a vůbec jsem se tím filmem do závěrečných titulků dobrouzdala spíš znuděně a bez zájmu o rozhřešení. 50% ()

Ruut 

všechny recenze uživatele

Dejte velice dobrému režiserovi natočit hororově laděný film a můžou nastat jen dvě možnosti. Buď natočí něco geniálního a atmosférického nebo pseudointelektuálskou ptákovinu. Podle mého hodnocení je zcela jasné co si o Kainově výchově myslím já. Naprostá nelogická patlanina. Ve filmu je celkem dost zdařilých scén. Bohužel vždy po nich nebo někdy dokonce během nich přijde něco opravdu hovadského co by nikdo nikdy nehádal že může nastat. Ach jo. Fanoušci Lynchových filmů budou pravděpodobně z tohoto díla jako u vytržení. Já jej znechuceně odhazuji dál se slovy: Již nikdy více! ()

Reklama

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Tak tohle jsem si užil. Brian De Palma znásilňuje Hitchcocka ( a to doslova ), podráží diváka, opouští žánrová pravidla a já se skvěle bavím, s občasným příjemným mrazením v zádech a úsměvem na rtech ( přímé citace z Psycha ). Dočkal jsem se i De Palmových obsesí monitory ( obecně voyeurství ) a dlouhých steadicam záběrů ( ten nejdelší má těměř 4 minuty ). A samozřejmě nějaké ty vracečky. Brát to jako seriózní thriller/horor je fatální chyba! Pobavte se! Zásadní pro vvychutnání nebo odvrhnutí tohoto filmu je to, do jaké míry jste ochotni přistoupit na De Palmovu hru, kde je pro vás míra "tak tohle už ne." Závěrečná scéna je lahůdka!!! -- Sám Quentin Tarantino na bonusovém disku k Pulp Fiction ( rozhovor s Charlie Rosem, 31. minuta ) říká, že se u tohoto filmu skvěle bavil a označuje ho za experiment na téma "Jak neuspokojit řadového diváka." Souhlas. Jen mě mrzí, že jsem ještě neviděl De Palmovy starší thrillery, protože je možné, že tohle už je jen slabý odvar. -- psáno cca o 3 týdny později: Femme Fatale je taky pecka a Brian De Palma jde do mých TOP 5. ()

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Brian De Palma je lepší režisér než scénárista, a tak jeho za vlasy přitažený scénář o únosech dětí a pokusech na nich drží nad vodou právě výborná režie, která se snaží jít ve šlépějích slavných thrillerů A. Hitchcocka. Záměrně je snímek natočený tak, že na první pohled vypadá o nějakých třicet let starší. Krimithrillerů a hororů o rozdvojení osobnosti už kinematografie vyprodukovaly spoustu a Kainova výchova do absolutní špičky nepatří, ale John Lithgow svého psychopata zahrál nesmírně přesvědčivě a vyhrál si se všemi nuancemi, které tahle role nabízí. Lepší tři hvězdičky. Celkový dojem: 65 %. Kdybych byl psychiatr, asi by šlo mé hodnocení dolů a v komentáři by se objevila nejedna profesní výhrada... ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Raising Cain ukazuje, že jednou z De Palmových osobností je pořád ten uchylák, jakého milujeme (nebo nenávidíme) ve filmech jako Body Double či Dressed To Kill. Nemůžete tedy čekat solidní (a logický) thriller, ale šílenost s dlouhými kamerovými jízdami, bizarními zvraty a povrchním kopírováním Hitche (který fajnšmekrovské záběry používal pro lepší vyprávění příběhu, zatímco zde opravdu potěší jen oko - třeba šílená finální zpomalená scéna). Opravdu nic pro "obyčejného" diváka. ()

Galerie (28)

Reklama

Reklama