poster

Pozemšťan

  • USA

    The Man from Earth

  • USA

    Jerome Bixby's The Man from Earth

  • Austrálie

    The Man from Earth

  • Velká Británie

    The Man from Earth

Drama / Sci-Fi

USA, 2007, 87 min

Scénář:

Jerome Bixby

Střih:

Neil Grieve
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Šakal
    ****

    Mám rád „ komorní sci-fi „. Tedy abych to uvedl na pravou míru, pouze ty kvalitní s hlubokou myšlenkou a kvalitním zpracováním. Příkladem za všechny budiž Gattaca režiséra A. Niccola nebo novější snímek Moon Duncana Jonese. Tento snímek Richarda Schenkmana se vydává podobnou cestou. Žádná velkolepá výprava, či utápění dolarů za bombastické triky. Základem je vskutku velkolepá myšlenka a na ní naroubován příběh odehrávající se v jedné místnosti a skládající se “ pouze “ z jednotlivých dialogů mezi jednotlivými zůčastněnými. Začnu rovnou, bez nějaké “ přípravy “. Mám 2, ale za to pro mě osobně velmi důležité problémy s tímto snímkem, bránící mi se vytasit s plným hodnocením. NE není to “ chatrná výprava “, nevěrohodní herci, unylost děje, laciné Tv zpracování působící divadelně, jak píše hodně z vás. S tím já nemám absolutně žádný problem ( naopak, v tom všem já spatřuji samá pozitiva a klady ve prospěch snímku). Vadí mi samotná volba otázek. Na to, co za oponenty se kolem hlavního hrdiny sešlo ( alespoň se za kapacity v daných oborech považují – antropolog, archeolog, doktor psychologie… ), nemají otázky patřičnou kvalitu. Sice zdaleka ne všechny, na spoustu z nich bych se ptal I JÁ, ale v dosti případech ( a to mi vadí nejvíce ) dotyční klouzají jentak po povrchu, jakoby se báli zajít vice do hloubky. Zda-li je to tím, že tvůrci tím chtěli zakrýt určitou svoji bezradnost, či chtěli snímek udělat srozumitelnější, ponechám na každém z vás. Já vím, první otázka, která by na mě mohla mířít je a která(é) jsou ty “ správné”. Přiznávám, patent na to nemám a ani není, nicméně u snímku tohoto ražení bych očekával mnohem vice otázek směřujích vědečtějším způsobem. Vím, snímek má příliš krátkou stopáž (na to jak dlouhé období se snaží pojmout ), nicméně nemám pocit, že právě absence delšího prostoru ( stopáže ) by byla tím, proč tvůrci rychle skáčou z jednoho tématu na druhé , aniž by podrobili podrobné analyze alespoň jedno téma. Ta oponentura měla jednoznačně směřovat odbornějším směrem, pokud byli ( měli být ) dotyční takovými kapacitami, za které se považovali. Jakoby se sami tvůrci báli pootevřít vice “ stavidla “ , aby se jim to následně nevymklo kontrole a nezlomilo vaz. Je to ( a berte to ) pls jako čistě můj subjektivní názor, tak to cítím JÁ. Druhý zásadní problem mám s tím, proč přichází dotyčný s přiznáním právě teď resp. jak s ním přichází! Pochopil bych ( bylo by to I logické ), kdyby tvůrci vylíčili jak těžké je to břímě pro hlavního hrdinu, stále se nemoci nikomu svěřit, stěhovat se z místa na místo, být obklopen tolika lidmi a přitom “BÝT SÁM “. Bohužel se nic takového nekoná. Takto to bohužel vypadá, že si dotyčný krátí volnou chvíli než přijedou stěhováci. Možná, že dotyčný opravdu tak rád cestuje a poznává nové lidi. Že by nový baron Prášil :o) Výsledné hodnocení: na průměrné hodnocení 3* ( i přes všechny ty nedostatky ) se mi nechce jít a to sice pro samotný fakt, že mi snímek včera večer nedal spát, promítal jsem si ho v hlavě stále znovu a znovu a vyvstávaly mi na mysli stále nové otázky. I dnes se k němu v mysli stále vracím. Nicméně se neubráním dojmu, že pro samotný námět ( myšlenku ) tentokráte valná většina z vás přivírají obě oči nad samotným zpracováním. Přesto musím jednoznačně konstatovat, že tento snímek si svou pozornost jednoznačně zaslouží a já se k němu v dohledné době zcela jistě vrátím. Už pouze kvůli faktu, abych se napodruhé více zaměřil na jednolivě kladené otázky, analyzoval si je pro sebe a srovnával s těmi mými. Pro tentokráte ponechám 4*, uvidíme co s tím následně udělá druhá projekce....(10.12.2010)

  • Malarkey
    ****

    Plný počet dát nemůžu, ale čtyři hvězdy na film, ve kterém se nedělá nic jiného, než že se kecá v jedný místnosti, to postačí. Pozemšťan je zajímavý film se zajímavými myšlenkami. Celou dobu vlastně povídá a povídá a divák čeká, až se zmíní o Ježíšovi (protože nic jinýho dneska nezaujme víc, než téma Ježíš). Tam pak scénárista lehce přežene, aby mě dokázal šokovat a pak si na to nabalí jednu z těch zajímavějších konspiračních teorií. Je to zajímavě pojatý a dialogy napsal asi samotný Bůh, protože jsem se nedokázal odlepit. A to se málokdy povede u filmu, kde žádná akce ani napětí vlastně není.(10.4.2010)

  • T2
    ***

    Rozpočet $200,000║ veľmi skromný filmík(pripomínajúci tématický podobný Expres na západ), ktorý svojím prednesom určite má čím zaujať len škoda že to nie je v pevnejších režisérskych rukách, čo by dokázali z daného námetu vytrieskať o niečo viac plus pridať dôraz na chýbajúcej gradácii /65%/(25.4.2013)

  • Morien
    **

    "Hodinky neměří čas, hodinky měří jenom samy sebe." Zajímavá myšlenka přežvýkaná přístrojem na vyrábění hloupých filmů. Škoda. Po takových berličkách, jaké mi snímek naservíroval, nemůžu vůbec nic z toho brát vážně. Bylo by zajímavé, kdyby si tohle vzal do pácu můj oblíbený mistr blábolivých snímků Linklater.(7.8.2009)

  • Hrabka
    ***

    Myšlenka filmu je perfektní, o tom by šlo natočit sci-fi jako kráva. Film dokáže vyvolat velmi nevšední pocity, ale v celkovým pohledu to v podstatě není nic geniálního, jak to tu někteří vynášejí do nebes. Jak říkám, nápad hodně dobrý, ale zpracování bych si já osobně představoval trochu jinak. Z mého pohledu tomu docela ublížil i konec, který byl prostě už přespříliš. Každopádně se ale jedná o zajímavý počin, který dokáže docenit především vědecko-fantasticky laděný divák. 70%(2.5.2013)

  • - Snímek byl nominován celkem na 21 cen, z nichž 11 proměnil ve vítězství. (chelseaman22)

  • - Jerome Bixby začal scénář psát již v roce 1960. Dokončil ho na smrtelné posteli v dubnu 1998. Jedná se tak o jeho poslední scénář. (Terva)

  • - Film byl promítán na mnoha festivalech a získal okolo deseti hlavních cen. Ocenění pro nejlepší film dostal například na Fantastickém filmovém festivalu v Uruguayi. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace