Režie:
Mikael HåfströmScénář:
Hossein AminiKamera:
Benoît DelhommeHudba:
Klaus BadeltHrají:
John Cusack, Li Gong, Yun-fat Chow, David Morse, Ken Watanabe, Franka Potente, Jeffrey Dean Morgan, Hugh Bonneville, Hon Ping Tang, Benedict Wong (více)Obsahy(2)
Režisér Mikael Hafström (Pokoj 1408) uvádí velkolepý špionážní thriller Smrt v Šanghaji s Johnem Cusackem a světovými hvězdami Li Gong a Kenem Watanabem v hlavních rolích. Film ve stylu Casablanky se odehrává v týdnech před útokem na Pearl Harbor ve starobylém čínském městě, kde nic není, jak se zdá. Americký tajný agent Paul Soames (Cusack) přijel vyšetřit vraždu svého nejlepšího přítele a ihned se ocitá v pavučině lží a spiknutí, která ovládá celé město. Soames má neustále v patách japonského agenta Tanaku (Watanabe) a své vyšetřování brzy zaměřuje na místního charismatického gangstera Anthony Lantinga a jeho krásnou ženu Annu (Li). Zanedlouho se Soames s Annou zaplétá a oba tím vystavuje smrtelnému nebezpečí. Zatímco oddanost vlasti ustupuje touhám srdce, Soames s Annou musí rozluštit záhadnou vraždu a uniknout z okupované Číny dřív, než bude pozdě. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (91)
Půlka světa je ve válečným stavu. Německo okupuje Evropu, Japonsko většinu důležitých míst v Číně. Až na jedno..... Shanghai, Paříž Orientu v roce 1941 není vhodná na romantické procházky. Svět nejen diplomatických večírků, kde si jdou ,,na ruku“ nacisti, japonští imperialisté, příslušníci triád či kempeitai, v příběhu a z pohledu amerického agenta, jehož země předstírá neutralitu a on odvádí pořádný kus poctivé špiónské práce. Přestože Cusack není žádnej J.Bond je fajn, že se kolem něj ,,motají“ pěkné ženy a ještě víc oceňuji, že film nesklouzne k nějaké ,,dramatické“ romantice. Dost se tu mluví (vlastně furt), ale díky propletení špionáže s odbojem je děj zajímavej. On taky odboj v čínským podání - to jsou sebevražedný akce a Japonci se tradičně s ničím neserou. Líbila se mi atmosféra a onen nádech něčeho ,,zakázanýho“ u mě setrval až do konce! Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Žiju podle příručky ,,Tajným agentem snadno a rychle“. 2.) Mám rád ,,odbojový“ filmy. 3.) Jsem Barbie a chci vidět Kena (Watanabe). 4.) Mám noční múry o útoku na Pearl Harbor. PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()
Válečné, odbojové, romantické, zlé, špionážní × průměrné, nenáročné. Japonci měli kruté praktiky, a v době světové války je měli i naši sousedé, ale stále mě to mrazí, když to vidím, byť jen nastíněné ve filmu. Snímek to byl dost průměrný, žádná velká dramata se nedála, konec byl jasný už od poloviny děje. Potěšila jsem své oko na tři výborné a sympatické asijské herce. ..poslední dny mám filmy rozkoukané jako seriál, kdy už bude zkouškové období za mnou.. ()
„Zlomila vám srdce?“ – „Pokiaľ si správne spomínam, tak áno.“ Švéd Mikael Håfström (DUCH JAZERA) je zaujímavý režisér. Hoci jeho ZLO a IZBU 1408 nemožno viniť z výborných scenárov, tak z dobrých hereckých výkonov, originálnej myšlienky a silnej atmosféry áno. SHAGHAI ma bavil o čosi viac, ako relatívne podobná TÚŽBA, OPATRNOSŤ. Postavy mi pripadali živšie, príbeh dynamickejší, dialógy svižnejšie, herci charizmatickejšie udržali moju pozornosť, nebolo to tak čertovsky dlhé a výprava nočného vojnového Šanghaja, kde sa miesia všetky kultúry sveta (v anglickej štvrti sa pije, v nemeckej robí špionáž a vo francúzskej sa je), bola miestami taká okúzľujúca, až som sa chcel vrátiť v čase. Dokonca sa mi snímku podarilo vidieť s bizarným čínskym (japonským?) dabingom, čo jej dodalo ešte atraktívnejší rozmer. Miestami bol ale dej príliš prekombinovaný, takže mi to v druhej polovičke začalo pripadať zdĺhavé a únavné. ()
Keď si to porovnám so Soderberghovým Good German je Shanghai v mnohom zaujímavejší, pútavejší a viacej sa približujúci k žánru Noir, aj napriek tomu, že tu absentuje čiernobiela. Film má v sebe veľa nuansí a každá z nich je funkčná. Civilné herectvo dodáva väčší podmaz Badeltovej hudbe a málokto by sa odvážil tvrdiť, že to postráda dobovú atmosféru. Všetky vedlajšie postavy sú perfektné. Hlavne Chow Yun-Fat. Ako náhle sa tam objavil so zbraňou hneď sa mi vybavili všetky tie úžasné zabíjačky, akých bol súčasťou u Johna Woo. Film bohužiaľ stojí na veľmi prostoduchej zápletke. Amini ale dokáže načrtnúť veľa pekných myšlienok, bez toho aby zbytočne moralizoval, ale o nejaký hlbší presah sa nejedná. Myslím si, že to celé kazí vojnové napätie, ktoré mne osobne vždy prišlo v tomto žánri zbytočné aj napriek tomu, že ho definovalo. Ale ono je to asi tak, že niekdy to tam sedí ako riť na šerbeľ a inokedy nie. A tu som s tým mal trocha problém. Hlavne koniec bol značne odfláknutý. A práve tam som si uvedomil, že som sa pozeral na film bez pamätnej scény a bez niečoho čo by ma prinútilo uvažovať o ňom aj iných kontextoch ako, že som si chcel pozrieť ako dopadla ázijská elita v americkom filme od priemerného režiséra. ()
Bravo, Weinsteini, podarilo sa vám nepredať a vlastne úplne potopiť vynikajúci film. Štýlový a vďaka strohému strihu svižne odsýpajúci špionážny noir thriller má výborný scenár (hoci časť rozuzlenia je vďaka známym historickým súvislostiam jasná), mimoriadne zvučné (a s veľkou chuťou hrajúce) obsadenie, fungujúce emócie, pompéznu výpravu, dobrú dobovú atmosféru a správne krvavé akčné scény. Užil som si to tak veľmi, že som chvíľu uvažoval o najvyššom hodnotení. Napokon, môžete nemilovať film, v ktorom Chow Yun-Fat dvakrát vystrieľa celú scénu? :-) ()
Galerie (76)
Zajímavosti (7)
- Paul Soames (John Cusack) nosí hodinky značky Chopard. (dyfur)
- Režisérem akční jednotky byl Vic Armstrong. (Rominator)
Reklama