Reklama

Reklama

Tintinova dobrodružství

  • USA The Adventures of Tintin (více)
Trailer 1

V 50. letech 20. století v Bruselu si mladý novinář Tintin koupí na trhu miniaturní model lodi známé jako Jednorožec. Obtěžují ho ale důstojník Interpolu Barnabáš a sběratel lodí Ivan Ivanovič Sacharin, kteří se od něj neúspěšně pokoušejí model získat. Tintin si jej odnese domů, ale tam se loď nešťastnou náhodou rozbije při honičce jeho psa Filuty s kočkou. Z lodi pak vypadne pergamenový svitek a zakutálí se pod komodu. Mezitím poznáváme nešikovné policejní detektivy Tkadlece a Kadlece, kteří jsou na stopě kapsáře Aristida Silka. Poté, co Tintin navštíví Námořní knihovnu, aby zjistil víc o historii Jednorožce, se vrátí domů a zjistí, že Jednorožec byl ukraden. Podezřívá Sacharina. Obviní ho z krádeže, ale když si všimne, že Sacharinův model není rozbitý, uvědomí si, že existují dva modely Jednorožce. Tintin se pak vrátí domů a zjistí, že tam byli zloději. Filuta mu ukáže svitek, ale vyruší je příchod Barnabáše, který je později zavražděn při pokusu získat Jednorožce zpět. Tintin si svitek uloží do peněženky, ale druhý den ráno ho Silk okrade. Později je Tintin unesen a uvězněn Sacharinovými komplici na lodi Karaboudjan. Dozvídá se, že Sacharin uzavřel spojenectví s lodním personálem, aby převzal kontrolu nad lodí. Na palubě se Tintin setkává s Archibaldem Haddockem, kapitánem lodi, který je permanentně opilý. Tintin, Haddock a Filuta nakonec posádce uprchnou na záchranném člunu... (TV Nova)

(více)

Videa (37)

Trailer 1

Recenze (1 104)

Falko 

všechny recenze uživatele

Pocas tohto animaku som musel asi najcastejsie mysliet na vsetky casti Indiana Jonesa, pretoze vsetky tie dobrodruzstva, akrobaticke kusky, Williamsova hudba a podobne mi to vsetko pripominalo, ale nieco mi tu predsa len chybalo. Mat tak 12 rokov, mal by u mna Tintin jednoznacnych 100%, ale teraz uz to nebol ten zazitok a od Spielberga som mozno ocakaval aj nejake tie emocie, aj ked samozrejme to tento animak nevyzadoval, len akcne, svizne a humorne dobrodruzstva. Avsak musim pochvalit animaciu, ta je jednoducho grandiozna, takze pri dalsej moznosti si urcite Tintina znovu zopakujem na HBO a ktovie, mozno este hodnotenie prehodnotim na 100%. Dnes sa uz neviem dockat na War Horse. _________ Jamie Bell - (Tintin) +++ Daniel Craig - (Ivanovich Sakharine) +++ Simon Pegg - (Inspector Thompson) +++ Cary Elwes - (Pilot) +++ Andy Serkis - (Kapitán Haddock) +++ Toby Jones - (Silk) +++ Nick Frost - (Thomson) +++ Sebastian Roché - (Pedro) +++ Mackenzie Crook - (Tom) +++ Produkcia: Steven Spielberg, Peter Jackson, Kathleen Kennedy +++ (Videl v 3D kine 04.11.2011) +++ ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Spielberg umí pořád ohromit, proto je Tintin fakt skvělá podívaná. Technicky jde navíc skoro určitě o nejpokročilejší film (že tu pokročilost nevyužívá tak dobře jako Avatar, je věc jiná). Neseděly mi humor (neustále opakování vtipů na jeden motiv) ani mdlá, typická Willimsova hudba, ale oboje se dá svést na záměrnou nostalgii a tak trochu brakovost. Kvalit Indyho "staré trilogie" ale Tintin rozhodně nedosahuje, jen ji připomíná. Má to stačit? Asi musí, protože nástupce je v nedohlednu. Měl bych se ještě přiznat, že jsem ze začátku moc nevěřil animaci - rozpohybovaná ale vypadá dobře (i když nechápu, proč je někdo vyveden realisticky a jiný naopak silně stylizovaně). Rozhodně zajít a rozhodně do kina! Jen nečekat zázrak - ten se nekoná. Možná proto, že při vší té náročné technice a očividné velkoprodukci už jen těžko můžeme uvěřit v nějakou upřímnost, která je k tomuhle přístupu (záměrné brakovosti) asi nutná, jinak působí výsledek strašně chtěně. ()

Reklama

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Na Tintina jsem se netěšil, takže z výsledku nejsem nijak zklamaný. Vlastně mi návštěva kina v jednom velmi hektickém týdnu celkem sedla. Je to takové pěkné na pohled, nenáročné, odpočinkové, zábavné... Humor sice dost často za hranicí trapnosti, ale svým způsobem funguje. Překvapila mě animace - kdyby nebyly postavy výrazně stylizované, tak bych v několika scénách nepoznal, že se nedívám na reélné prostředí (třeba hned v prvních minutách na tržišti). Nic co bych zamiloval, ale na jednorázové pobavení ok. PS: Včera jsem v televizi zahlédnul několik scén ze čtvrtého Indyho a uvědomil jsem si, že Spielberg v posledních letech asi ztratil cit pro míru. Takhle přepísklá akce mě už nebaví. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

To, co odlišuje hudbu Hanse Zimmera a Johna Williamse, je zastoupení tónů z hlediska výšky: zatímco Williams tíhne k vyšším tónům, Zimmer k hlubším. Patrné to je i z hudby k Tintinovi, která je stejně rozverná jako film a kde dosahuje Williamsova záliba ve vyšších tónech, které jim propůjčují vysoko posazené nástroje jako flétna, klarinet, saxofon nebo smyčce, skutečného extrému. Jestliže tedy platí trochu ironické, že Tintin byl natočen v celé hloubce ve 3D, zatímco postavy žádnou hloubku nemají, tak tato absence hloubky se netýká jen postav, ale i hudby, která staví na výše umístěných tónech. Vzhledem k tomu, že tu Williams pracuje jako obvykle s leitmotivy, je celkem logické, že nehlubokým postavám musí odpovídat i nehluboká hudba. Takřka dokonale to vystihuje operní kousek Presenting Bianca Castafiore, v němž Renée Flemingová zakončí celý výstup velmi vysokou notou, čímž roztříští neprůstřelné sklo. Říká-li se tedy občas trochu nadneseně, že Hans Zimmer nedělá hudbu k filmům, ale lidé dělají filmy kvůli jeho hudbě, pak si dovedu představit, že kdyby nebyla tato scéna s prasklou vitrínou ve scénáři či komiksu, kvůli Williamsovi by ji přesto speciálně natočili, aby tímto sopránem (nejvyšším z lidských hlasů) jeho příklon k vyšším tónům vystihli a vlastně i zpečetili. Ono si stačí vzít asi dva nejslavnější Williamsovy motivy, Darth Vader march z Hvězdných válek a žraločí motiv z Čelistí (strašidelný půltónový postup zahraný na tubu střídající pořád dokola pouze dvě noty, E a F, což možná inspirovalo Zimmera k podobnému motivu u Jokera, který také střídá jen dvě noty, akorát méně zřetelně za použití syntetizátorů). Oba ty motivy mají velmi podobnou strukturu, vlastně jsou skoro identické - začínají hlouběji, nějakým pravidelným rytmem, ale v druhé půli převáží nástroje s vyššími tóny, jako kdyby si Williams nemohl pomoct. Možná tedy ten střet mezi stoupenci Zimmera a Williamse není jen o větší líbivosti Zimmera, který útočí svými zpěvnými melodiemi na první signální, ale i o tom, že Zimmer se svými níže položenými tóny a perkusemi je blíže lidem odrostlým na temný elektronický hudbě (různý trip-hopy, ambient, dubstep) než Williams, který používá živé nástroje, u nichž zní vždycky hodně vysokých frekvencí, protože ty nástroje to mají v sobě. Jelikož Williams používá většinou skutečně čistý orchestr bez přísad, zní to ostře a třeba až nepříjemně, na rozdíl od Zimmera, který ty výšky uřezává, takže to je takové uhlazenější, ale současně masivnější a hutnější basový zvuk, než toho kdy může docílit orchestr. Vedle toho, že Williams tíhne k orchestru a začínal jak známo s jazzem, kdežto Zimmer používá synťáky a navazuje na rockovou a euro-popovou hudbu, se tu odehrávají ještě národností rozdíly, jelikož Williams je Američan, kdežto Zimmer Němec, a o Němcích je znám jejich sklon k hlubokomyslnosti oproti povrchnějším Američanům, z čehož možná vyplývá, proč se Williams spřáhl s hračičkou Spielbergem, kdežto Zimmer našel svého druha v serioznějším Nolanovi. Samozřejmě nic proti Williamsovi a jeho následovníkům v čele s Michaelem Giacchinem (byť mi svou hudbou zkazil snad všechny filmy včetně Speed Racera a Star Treku). Stejně tak netvrdím, že existuje nějaká závazná souvislost mezi temnější hudbou a nižšími tóny, respektive veselejší hudbou a vyšší tóny, jak je zřejmé třeba z hlouběji posazených slavnostních bojových skladeb, nebo naopak z Radiohead, jejichž každá písnička je uplakaná a dělají to hlavně vysoké tóny. Chtěl jsem jen zdůvodnit, proč může někdo stavět výš Zimmera než Williamse. () (méně) (více)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Je tady nějakej tintinář, kterej by mě dokázal odpovědět kolik mu vlastně bylo. Von tam rubal chlapy jak hory a přitom mě přišel tak na základku, dejme tomu ta starší část. Ale nic proti, ten jeho tah na branku v kombiku s touhou po dobrudružství se mě líbil. Kdyby bylo na mě, tak bych Tintu prdnul do Šluknovskýho výběžku, když má kluk jeden ušatej tak rád dobrodružství a nejde daleko pro ránu, tak tam by se úplně vyrochnil. Nicméně strejda Spielberg ho poslal rajtovat do Maroka, dal mu doprovod v podobě roztomile opileckýho kapitána a jelo se ve velkým stylu. On tyhle jízdy Steven umí o tom žádná, stačí si vzpomenout na tu marockou honičku a máme vítěze binga, ale i když to bylo velkolepý dobrodružství, chyběla mě v něm duše, ta duše, která mě dokáže pohladit u srdce. ()

Galerie (116)

Zajímavosti (48)

  • Hergé postavu Tintina stvořil v roce 1929 v podobě komiksového stripu pro magazín "Le Petit Vingtième", dětskou přílohu belgických novin "Le XXe Siècle" (Dvacáté století). (POMO)
  • Když Steven Spielberg oslovil Petera Jacksona s žádostí o to, aby jeho společnost Weta Digital vytvořila testovací animaci Filuty, poslal mu Jackson ukázkový klip, ve kterém se režisér filmové série Pán prstenů (od r. 2001) sám ujal role kapitána Haddocka, kolem kterého dovádí animovaný Filuta. (DaViD´82)
  • Mezi jedny z věcí, jejichž studiu věnoval Hergé při tvorbě komiksové předlohy mnoho úsilí, patří také dopravní prostředky, které v ní figurují (například Ford z roku 1937 či hydroplán). Animační tým šel v jeho stopách, dohledal referenční zdroje stejných modelů a ročníků výroby a na jejich základě vytvořil jejich animované verze. (DaViD´82)

Související novinky

Tintin dostane hraný film

Tintin dostane hraný film

19.10.2020

Podle francouzského serveru Figaro se filmař Patrice Leconte (Muž z vlaku) chystá natočit hranou adaptaci známého komiksu Tintinova dobrodružství. Snímek tak nebude mít nic společného s animovaným… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

09.10.2018

Peter Jackson (Pán prstenů: Společenstvo Prstenu, King Kong) má teď plné ruce práce s produkováním jeho nadcházejícího filmu Smrtelné stroje. Jako režisér už má ale pár let volno a přestože se v… (více)

Druhý Tintin žije

Druhý Tintin žije

24.03.2018

Když šla v roce 2011 do kin Tintinova dobrodružství, Steven Spielberg a Peter Jackson oznámili jasné plány. Zatímco první díl režíroval Spielberg, druhého se měl po dokončení hobití trilogie ujmout… (více)

Trojnásobná dávka Spielberga

Trojnásobná dávka Spielberga

13.09.2015

Steven Spielberg nám za posledních 7 let nadělil jen 3 filmy - Tintinova dobrodružství, Válečného koně a Lincolna. Možná vás tedy překvapí, že to samé zvládne za příští 2 roky. Už letos v prosinci… (více)

Reklama

Reklama