Režie:
Steven SpielbergHudba:
John WilliamsHrají:
Jamie Bell, Daniel Craig, Andy Serkis, Cary Elwes, Nick Frost, Simon Pegg, Toby Jones, Mackenzie Crook, Gad Elmaleh, Tony Curran, Sebastian Roché (více)VOD (3)
Obsahy(2)
V 50. letech 20. století v Bruselu si mladý novinář Tintin koupí na trhu miniaturní model lodi známé jako Jednorožec. Obtěžují ho ale důstojník Interpolu Barnabáš a sběratel lodí Ivan Ivanovič Sacharin, kteří se od něj neúspěšně pokoušejí model získat. Tintin si jej odnese domů, ale tam se loď nešťastnou náhodou rozbije při honičce jeho psa Filuty s kočkou. Z lodi pak vypadne pergamenový svitek a zakutálí se pod komodu. Mezitím poznáváme nešikovné policejní detektivy Tkadlece a Kadlece, kteří jsou na stopě kapsáře Aristida Silka. Poté, co Tintin navštíví Námořní knihovnu, aby zjistil víc o historii Jednorožce, se vrátí domů a zjistí, že Jednorožec byl ukraden. Podezřívá Sacharina. Obviní ho z krádeže, ale když si všimne, že Sacharinův model není rozbitý, uvědomí si, že existují dva modely Jednorožce. Tintin se pak vrátí domů a zjistí, že tam byli zloději. Filuta mu ukáže svitek, ale vyruší je příchod Barnabáše, který je později zavražděn při pokusu získat Jednorožce zpět. Tintin si svitek uloží do peněženky, ale druhý den ráno ho Silk okrade. Později je Tintin unesen a uvězněn Sacharinovými komplici na lodi Karaboudjan. Dozvídá se, že Sacharin uzavřel spojenectví s lodním personálem, aby převzal kontrolu nad lodí. Na palubě se Tintin setkává s Archibaldem Haddockem, kapitánem lodi, který je permanentně opilý. Tintin, Haddock a Filuta nakonec posádce uprchnou na záchranném člunu... (TV Nova)
(více)Videa (37)
Recenze (1 101)
70%. Ani v IMAXu Tintin úplně nestrhl a naopak vcelku rychle šumí z hlavy. Možná mistrovsky zrealizovaný (oslňující animace, moudré užití 3D, naplno válící virtuální kamera, hravá hudba a božská akce v Maroku), ale ve výsledku i bezpohlavní, trochu sterilní a paměťová centra míjející blockbuster. Kombinace plochých a umělých postav s uspěchaným a nahňácaným dějem si bere svou daň - a naplno ji neproplatí ani Spielbergova řemeslná výjimečnost. Díky alespoň za to, že tvůrci naplno využili možností formátu co se týče rozmáchlosti své show, jen se jim to změnilo v trochu jednorozměrné a uskákané klukovské skotačení. ()
Je tady nějakej tintinář, kterej by mě dokázal odpovědět kolik mu vlastně bylo. Von tam rubal chlapy jak hory a přitom mě přišel tak na základku, dejme tomu ta starší část. Ale nic proti, ten jeho tah na branku v kombiku s touhou po dobrudružství se mě líbil. Kdyby bylo na mě, tak bych Tintu prdnul do Šluknovskýho výběžku, když má kluk jeden ušatej tak rád dobrodružství a nejde daleko pro ránu, tak tam by se úplně vyrochnil. Nicméně strejda Spielberg ho poslal rajtovat do Maroka, dal mu doprovod v podobě roztomile opileckýho kapitána a jelo se ve velkým stylu. On tyhle jízdy Steven umí o tom žádná, stačí si vzpomenout na tu marockou honičku a máme vítěze binga, ale i když to bylo velkolepý dobrodružství, chyběla mě v něm duše, ta duše, která mě dokáže pohladit u srdce. ()
Stokrát raději zabloudím do Spielbergova muzea než se brouzdat vodami současného mainstreamu. Jen málo filmařů má takové pochopení pro to, k čemu slouží filmové triky a filmová technologie. Na rozdíl od Zemeckise, který zůstal v pozici divácky nepřijatých experimentů, Spielberg dokonalým setřením hranice mezi animovaným a hraným filmem míří k úplně nové stylizaci. Vedle Tintina se mohou všechny komiksové filmy poslední dekády jít vycpat. ()
Mozna je Tintin prilis vernou poctou predloze, nez aby dokazal prorazit komiksovou stenu svyho charakteru. Tam, kde je Indy muz z masa a kosti, je Tintin jen nevyraznym zrzavym chlapcem z papiru. Spielberg je stale ten hravy vizualni kejklir a bravurne prolamuje dalsi technologicke hranice, ale pod povrchem napadite prace s filmovou reci se skryva detsky prosta latka, ktere chybi podvratny humor, narazky pro dospele i emoce, ktere nas nuti zatinat prsty do sedacky a trast se strachy o naseho hrdinu, ktery uz-uz pada do propasti. O necem svedci, ze jsem se z apatie probouzela vyhradne na sceny se psem, ptakem zaporakem nebo (T)kadlecem na druhou. 6/10 ()
A Zemeckis zase někde mlátí hlavou o zeď. Až Steven totiž dokázal z týhle technologie vytřískat co nejvíc to šlo a po technické stránce se na to člověk opravdu nemůže vynadívat. V každém záběru vás totiž něco překvapí a zaujme každý pididetail, se kterým si tvůrci pohráli. Výborně se Steven popral i s využítím animace při akčních scénách a scéna v Monaku je asi ta nejdynamičtější a nejnápaditější akční scéna, kterou jsem za poslední roky viděl. Celé je to navíc zabalenou do výborného "indianojoneského" příběhu a feelingu s opravdu napínavým dějem a sympatickými hlavními hrdiny ( i když nejlepší byl stejnak Filuta ;). Jen škoda trošku kolísavého tempa a trošku slabšího závěru, ale i tak bych si dal dvojku hned. Jo a 3D bylo překvapivě hodně fajn, hlavně při již zmiňované scéně v Monaku. ()
Galerie (116)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (48)
- Kameraman Janusz Kaminski, dlouholetý spolupracovník Stevena Spielberga, působil na filmu jako konzultant ohledně svícení pro trikovou společnost Weta Digital. Producent Peter Jackson si přál, aby film působil noirově a atmosféricky. (sima275)
- Předobrazem Jednorožce je francouzská loď Soleil Royal, která poprvé vyplula v roce 1669. (HellFire)
- Když Steven Spielberg oslovil Petera Jacksona s žádostí o to, aby jeho společnost Weta Digital vytvořila testovací animaci Filuty, poslal mu Jackson ukázkový klip, ve kterém se režisér filmové série Pán prstenů (od r. 2001) sám ujal role kapitána Haddocka, kolem kterého dovádí animovaný Filuta. (DaViD´82)
Reklama