Reklama

Reklama

Tintinova dobrodružství

  • USA The Adventures of Tintin (více)
Trailer 4

VOD (1)

V 50. letech 20. století v Bruselu si mladý novinář Tintin koupí na trhu miniaturní model lodi známé jako Jednorožec. Obtěžují ho ale důstojník Interpolu Barnabáš a sběratel lodí Ivan Ivanovič Sacharin, kteří se od něj neúspěšně pokoušejí model získat. Tintin si jej odnese domů, ale tam se loď nešťastnou náhodou rozbije při honičce jeho psa Filuty s kočkou. Z lodi pak vypadne pergamenový svitek a zakutálí se pod komodu. Mezitím poznáváme nešikovné policejní detektivy Tkadlece a Kadlece, kteří jsou na stopě kapsáře Aristida Silka. Poté, co Tintin navštíví Námořní knihovnu, aby zjistil víc o historii Jednorožce, se vrátí domů a zjistí, že Jednorožec byl ukraden. Podezřívá Sacharina. Obviní ho z krádeže, ale když si všimne, že Sacharinův model není rozbitý, uvědomí si, že existují dva modely Jednorožce. Tintin se pak vrátí domů a zjistí, že tam byli zloději. Filuta mu ukáže svitek, ale vyruší je příchod Barnabáše, který je později zavražděn při pokusu získat Jednorožce zpět. Tintin si svitek uloží do peněženky, ale druhý den ráno ho Silk okrade. Později je Tintin unesen a uvězněn Sacharinovými komplici na lodi Karaboudjan. Dozvídá se, že Sacharin uzavřel spojenectví s lodním personálem, aby převzal kontrolu nad lodí. Na palubě se Tintin setkává s Archibaldem Haddockem, kapitánem lodi, který je permanentně opilý. Tintin, Haddock a Filuta nakonec posádce uprchnou na záchranném člunu... (TV Nova)

(více)

Videa (37)

Trailer 4

Recenze (1 101)

viperblade 

všechny recenze uživatele

Na tenhle animák jsem se fakt těšil, speciálně proto, že Spielberga stále považuju za světovou špičku, co se týče režie. A musím říct, že mě nezklamal. The Adventures of Tintin je opravdu fajn animák, který i když neznám předlohu, mě zabavil, pobavil a hlavně navnadil na případná pokračování. Pod Stevenovou taktovkou bych si jeden či dva díly tohoto dětského Indiana Jonese nechal líbit. Myslím, že vše ostatní u napsali jiní a lépe, takže stručně a jasně - 90 %. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

To, co odlišuje hudbu Hanse Zimmera a Johna Williamse, je zastoupení tónů z hlediska výšky: zatímco Williams tíhne k vyšším tónům, Zimmer k hlubším. Patrné to je i z hudby k Tintinovi, která je stejně rozverná jako film a kde dosahuje Williamsova záliba ve vyšších tónech, které jim propůjčují vysoko posazené nástroje jako flétna, klarinet, saxofon nebo smyčce, skutečného extrému. Jestliže tedy platí trochu ironické, že Tintin byl natočen v celé hloubce ve 3D, zatímco postavy žádnou hloubku nemají, tak tato absence hloubky se netýká jen postav, ale i hudby, která staví na výše umístěných tónech. Vzhledem k tomu, že tu Williams pracuje jako obvykle s leitmotivy, je celkem logické, že nehlubokým postavám musí odpovídat i nehluboká hudba. Takřka dokonale to vystihuje operní kousek Presenting Bianca Castafiore, v němž Renée Flemingová zakončí celý výstup velmi vysokou notou, čímž roztříští neprůstřelné sklo. Říká-li se tedy občas trochu nadneseně, že Hans Zimmer nedělá hudbu k filmům, ale lidé dělají filmy kvůli jeho hudbě, pak si dovedu představit, že kdyby nebyla tato scéna s prasklou vitrínou ve scénáři či komiksu, kvůli Williamsovi by ji přesto speciálně natočili, aby tímto sopránem (nejvyšším z lidských hlasů) jeho příklon k vyšším tónům vystihli a vlastně i zpečetili. Ono si stačí vzít asi dva nejslavnější Williamsovy motivy, Darth Vader march z Hvězdných válek a žraločí motiv z Čelistí (strašidelný půltónový postup zahraný na tubu střídající pořád dokola pouze dvě noty, E a F, což možná inspirovalo Zimmera k podobnému motivu u Jokera, který také střídá jen dvě noty, akorát méně zřetelně za použití syntetizátorů). Oba ty motivy mají velmi podobnou strukturu, vlastně jsou skoro identické - začínají hlouběji, nějakým pravidelným rytmem, ale v druhé půli převáží nástroje s vyššími tóny, jako kdyby si Williams nemohl pomoct. Možná tedy ten střet mezi stoupenci Zimmera a Williamse není jen o větší líbivosti Zimmera, který útočí svými zpěvnými melodiemi na první signální, ale i o tom, že Zimmer se svými níže položenými tóny a perkusemi je blíže lidem odrostlým na temný elektronický hudbě (různý trip-hopy, ambient, dubstep) než Williams, který používá živé nástroje, u nichž zní vždycky hodně vysokých frekvencí, protože ty nástroje to mají v sobě. Jelikož Williams používá většinou skutečně čistý orchestr bez přísad, zní to ostře a třeba až nepříjemně, na rozdíl od Zimmera, který ty výšky uřezává, takže to je takové uhlazenější, ale současně masivnější a hutnější basový zvuk, než toho kdy může docílit orchestr. Vedle toho, že Williams tíhne k orchestru a začínal jak známo s jazzem, kdežto Zimmer používá synťáky a navazuje na rockovou a euro-popovou hudbu, se tu odehrávají ještě národností rozdíly, jelikož Williams je Američan, kdežto Zimmer Němec, a o Němcích je znám jejich sklon k hlubokomyslnosti oproti povrchnějším Američanům, z čehož možná vyplývá, proč se Williams spřáhl s hračičkou Spielbergem, kdežto Zimmer našel svého druha v serioznějším Nolanovi. Samozřejmě nic proti Williamsovi a jeho následovníkům v čele s Michaelem Giacchinem (byť mi svou hudbou zkazil snad všechny filmy včetně Speed Racera a Star Treku). Stejně tak netvrdím, že existuje nějaká závazná souvislost mezi temnější hudbou a nižšími tóny, respektive veselejší hudbou a vyšší tóny, jak je zřejmé třeba z hlouběji posazených slavnostních bojových skladeb, nebo naopak z Radiohead, jejichž každá písnička je uplakaná a dělají to hlavně vysoké tóny. Chtěl jsem jen zdůvodnit, proč může někdo stavět výš Zimmera než Williamse. () (méně) (více)

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TEN MLADÍK...KDOPAK TO JE?“ ...,,TO JE PŘECE TINTIN, TOHO ZNÁ KAŽDEJ“..... /// Tenhle chlapík s dětským ksichtíkem se živí kladením otázek – je to totiž žurnalista. A jelikož je zároveň investigativní, o dobrodružství nemá nouzi. Pak je tu ještě kapitán (doufejme, že nepřijde i potřetí o svoji loď) a téměř dokonalej psík Filuta, kterej se určitě bude dětem líbit. Dokonale dobrodružnej animák, kterej zákonitě musí připomínat Indiana Jonese (vlastně je klika, že nepřipomíná Ryana...). Možná to chtělo ,,3D“, protože nevím, kde jsem udělal chybu a občas se – přes všechnu tu akci – nudil. A i teď mám pocit, že vlastně není vo čem psát. Jestli si můžu vybrat, tak příště půjdu radši na Huga. P.S.: 3a½! (dal bych 4*), ale mám touhu hvězdně oddělit tyhle dva filmy. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Komiksy o Tintinovi od Gergese Remiho (co si říkal Hergé) číst nebudu. 2.) Zjistím, jestli je dobrý vyměnit oční víčka za splacení dluhu z karet. 3.) S tímhle koněm jsem u dětí moc neuspěl a dostal jsem druhou šanci. 4.) Thx za titule ,,larelay“ a ,,Radka“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE *** NAPĚTÍ * ()

Gimli 

všechny recenze uživatele

Výborná zábava, k níž mám ale jednu zásadní výtku. Podle mě podceňuje diváka. Nevím, proč je potřeba, aby Tintin každou očividnou věc a každý nový poznatek přeříkával nahlas a následně oznamoval, co bude dělat dál. Tohle na mě působilo, jakoby tvůrci předpokládali, že v publiku sedí parta pitomců, které je potřeba vysvětlovat, co se děje a proč. Nevím, jestli to tak je v předloze nebo ne, a ani mě to nezajímá. Jinak jsem se smál dost často, což se mi stávalo i u kresleného seriálu a což je zároveň to jediné, co mi v souvislosti s tím seriálem utkvělo v hlavě :-) ()

PinokKio 

všechny recenze uživatele

Spielberg se rozhodl recyklovat Indiana Jonese, tentokrát je ovšem hrdina (Tintin) složený z jedniček a nul a navíc v báječném 3D. Stevenova honba za dalším akčním dobrodružstvím se rozjíždí naplno už od úvodních titulků (připomínajících mi jeho Chyť mě, když to dokážeš), aby polevila vlastně až na konci s příslibem dalšího pokračování. Jediné, co bych asi tomuhle animáku pro celou rodinu vytkl, je Williamsův ne tak výrazný soundtrack. 90% ()

Galerie (116)

Zajímavosti (48)

  • Stevenu Spielbergovi se práce s virtuální kamerou zalíbila natolik, že s ní velkou část filmu natočil sám. (ČSFD)
  • Když se Andy Serkis (kapitán Haddock) dozvěděl, že Steven Spielberg má zájem o to, aby na filmu spolupracoval, pronesl, že určitě dostane roli psa. Serkis je známý tím, že pomocí technologie "motion capture" hraje různé digitálně vytvořené bytosti nebo zvířata. Hrál např. lidoopa ve filmu King Kong (2005) nebo šimpanze Ceasara ve Zrození Planety opic (2011). (akisha)

Související novinky

Tintin dostane hraný film

Tintin dostane hraný film

19.10.2020

Podle francouzského serveru Figaro se filmař Patrice Leconte (Muž z vlaku) chystá natočit hranou adaptaci známého komiksu Tintinova dobrodružství. Snímek tak nebude mít nic společného s animovaným… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

Jak to vypadá s pokračováním Tintina?

09.10.2018

Peter Jackson (Pán prstenů: Společenstvo Prstenu, King Kong) má teď plné ruce práce s produkováním jeho nadcházejícího filmu Smrtelné stroje. Jako režisér už má ale pár let volno a přestože se v… (více)

Druhý Tintin žije

Druhý Tintin žije

24.03.2018

Když šla v roce 2011 do kin Tintinova dobrodružství, Steven Spielberg a Peter Jackson oznámili jasné plány. Zatímco první díl režíroval Spielberg, druhého se měl po dokončení hobití trilogie ujmout… (více)

Trojnásobná dávka Spielberga

Trojnásobná dávka Spielberga

13.09.2015

Steven Spielberg nám za posledních 7 let nadělil jen 3 filmy - Tintinova dobrodružství, Válečného koně a Lincolna. Možná vás tedy překvapí, že to samé zvládne za příští 2 roky. Už letos v prosinci… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno