Režie:
Stanley DonenScénář:
Peter StoneKamera:
Charles LangHudba:
Henry ManciniHrají:
Cary Grant, Audrey Hepburn, Walter Matthau, James Coburn, George Kennedy, Jacques Marin, Ned Glass, Stanley Donen, Raoul Delfosse, Bernard Musson, Peter Stone (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (240)
4,5*/5...Tento film mohol kľudne natočiť Hitch a nikto by ani brvou nepohol! Takmer parádny mix humoru (vela a stojí za to), napätia (vela a stojí za to) a hlavne skvelej tajomnej atmosféry (najviac stojí za to) s charizmatickou ústrednou dvojicou (AH+CG). Old school, na aký sa sťažka hrabe novodobá produkcia, pretože scenáristi sú už takmer vykastrovaný a charizmatický herci vymierajú...Nie je to dokonalé, ale blíži sa...VŠETKÝM! ()
Jediný film, kde se sešli mé dvě nejmilovanější hollywoodské ikony - Cary a Audrey, už jen proto jej asi nebudu moct relevantně posoudit. Šaráda je neuvěřitelně hravý film - zejména co se žánrové specifikace týká - má velice blízko k romantické komedii ,detektivce a špiónskému dramatu, ale v určitých pasážích, jakoby podobné snímky (a tím i sama sebe) parodovala. Klasickým příkladem je postava Caryho Granta, u které se ty neustálé obraty o 180 stupňů snad ani nedají chápat jinak :-) A rozhodně není sám, který během filmu mění masky. Osobně jsem si sice trochu přál, aby se ukázalo, že je všechny celou dobu vodila za nos Regina (Audrey ji zahrála klasicky kouzelně, s neuvěřitelným přehledem), ale taková už je povaha detektivních příběhů (a filmů všeobecně) - málokdy skončí tak, jak si přejete :-) Skvělá zábava s jedním z nejlepších závěrů a point příběhu, jaké jsem kdy viděl. P.S.: Scéna s "hrou s pomerančem" je dost možná nejerotičtější, v jaké jsme kdy Audrey viděl. RrrrRRrr... ;) 90% ()
Cary Grant je jeden z najväčších sympaťákov filmového plátna, Audrey je možno úplne najkrajšia a najsympatickejšia herečka všetkých čias. Keď im niekto napíše svižný scenár s jedným nečakaným prekvapením na záver, vyzerá to na dokonalý film. K tej dokonalosti mi tu chýbala asi iba réžia jedného z najlepších režisérov, samozrejme Hitchckocka. To by bol trojlístok.... ()
Vynikající žánrová směsice, která se několikrát hladce překlopí od lehké romance k solidnímu thrilleru, v němž se to hemží tajemnými muži, záhadami a zvraty. Opravdu povedený scénář, vypointované vtipné dialogy, které mnohdy zapůsobí o to víc že se jakoby do příslušného žánru nehodí, a také ústřední herecká dvojice vedou k tomu, že je Šaráda svěžím filmovým zážitkem. ()
Tohle je ta nejlepší kriminálka a nejúžasnější romantika, jakou jsem kdy viděla! Od začátku až do úplného konce jsem nevěděla, jak to doopravdy je, Cary Grant mě dokázal dokonale zmást. Je sice mnohem starší než Audrey, ale díky jeho nekonečnému charisma a častým narážkám na věkový rozdíl mezi oběma partnery mi to vůbec nevadilo, ba naopak. Těšila jsem se na každou další jejich společnou scénu. Audrey Hepburn byla jako obvykle úžasná, tohle je pro mě její nejlepší film! Všechny aspekty tohoto snímku jsou dokonale vyvážené, takže jsem jen seděla se zatajeným dechem a čekala, co přijde, kousajíc se do rtu.. A ta věta na konci: "Doufám, že budeme mít hodně synů, můžeme je pojmenovat po Tobě!" ♥ ()
Galerie (108)
Zajímavosti (27)
- Se ziskem 6,15 milionu amerických dolarů se jednalo o šestý nejvýdělečnější film roku 1963. (ZuzaniceB)
- Scobie (George Kennedy) miery na "Dylea" (Cary Grant) so zbraňou, ktorú drží umelou rukou, takže je nemožné, aby vystrelil. (TheRoller)
- Skladatel Henry Mancini útočil po písních "Moon River" z filmu Snídaně u Tiffanyho (1961) a "The Days of Wine and Roses" se svou písní Charade na oscarový hattrick. Cenu však nakonec získala píseň "Call Me Irresponsible" z filmu Papa's Delicate Condition (1963). (Mirokukii)
Reklama