Režie:
Stanley DonenScénář:
Peter StoneKamera:
Charles LangHudba:
Henry ManciniHrají:
Cary Grant, Audrey Hepburn, Walter Matthau, James Coburn, George Kennedy, Jacques Marin, Ned Glass, Stanley Donen, Raoul Delfosse, Bernard Musson, Peter Stone (více)VOD (4)
Obsahy(2)
Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (240)
"Jaké je pro nejbližší dny Vaše křestní jméno." No přece Brian, Peter, Alexander případně Adam. To dá rozum. Musím se přiznat, že týpek s těmito aliasy, kterej se umí v poklidu osprchovat i v obleku, je mi vzorem. On mě prostě neustále bavil a lepila se na něj v mých očích neodolatelná Reggie, takže chci bejt jako on. Ono to tedy má i drsnější stránku příběhu, která se zase docela slušně zamotala a já jsem si chvílemi připadal jako v legendární Cimrmanově hře Hodina pravdy. Ono se skutečně mohlo stát, že Reggii s Adamem jsou otec a dcera, matka a syn nebo sourozenci. Na to naštěstí neměl autor Mistrovu genialitu, takže se nám to nakonec rozmotalo celkem přijatelně, ale Šaráda to byla opravdu slušná. A ještě nyní mě jímá hrůza z toho, že bych se utopil v posteli. Takže z toho plyne poučení o nebezpečnosti pyžama a já radši budu spát nahej. Dobrou noc. ()
No kde začít. Tohle je přesně to, co očekávám od filmu, když se chci pobavit. Film, který má tempo, humor, akci i notnou dávku překvapení. Konečně také role Audrey Hepburn, kde si mě získala. K tomu abyste každou chvilku mysleli na Hitche nepotřebujete jen úvodní titulky. Hitchcockův závan na vás čeká totiž na každém rohu. A že je jich dost. Vždy, když si myslíte, že se situace trochu vyjasnila, za dalším rohem na vás čeká obrat o 180 stupňů. Šaráda je přesně ten film, na který bych chtěl jít do kina, nebo ho večer náhodně zapnout v televizi a nechat se jím samovolně vtáhnout do děje. I love you, Adam, Alex, Peter, Brian, Charade what ever your name is... 9/10 ()
Chlapi jsou strašná sebranka! Co slovo, to lež! Sotva naše hrdinka jednoho lháře pohřbí, bůhvíodkud se objeví lhář ještě větší! Odkud se ksakru vyrojili? To já bych třeba Audrey lhát nemohl! Nikdy! Pokud by v tom tedy nelítal balík dolarů, řekněme takových čtvrt milionů! No co? Na stromech to nenajdete! ;-) 75% ()
Zabitý manžel, jeden zakopaný poklad z války, tři nebezpeční kumpání, krásná zmatená vdova Audrey Hepburn a obstarožní seladon Cary Grant, který furt mění jména i povolání. A chvilku thiller, chvilku romantický film, chvilku komedie. Zkrátka ojedinělý filmový retro kus, na který mě zdařile přikoval k obrazovce. Děj je velmi napínavý, svižný a scénář si s divákem opravdu hezky hraje. Zvrat střídá zvrat, aby se pak vše ještě zamotalo v překvapivém závěru a pak ještě trochu chvilku poté a pak to teda skončí (což by se možná v tomto případě mohlo brát jako spoiler.) Sice se to na první dobrou nedá všechno pobrat ale to vůbec nevadí. Kdyžtak se dá poprvé zaměřit třeba jen na pořádné vychutnání výborné Manciniho hudby. Či na skvělého zaporáka Matthaua. Nebo se podívat jak to vypadá, když Američané natáčejí v Paříží. Nebo jaký by asi člověk nechtěl mít pohřeb. Šaráda určitě nabízí šarádu různých líbivých prvků. Měl jsem na ni doporučení z mnoha stran a pro fanoušky to je: ,,Nejlepší film Afréda Hitchocka, který Alfréd Hitchock nenatočil.´´ Dost jsem se na zhlédnutí těšil a nejsem nějak zvlášť zklamán...Skvělý dobový film, Audrey tradičně božská, jen prostě ten postarší Cary Grant není Gregory Peck ani Peter O´Tolle. Ale naštěstí ani George Preppard (:D). Už na první pohled na mě působil jako starší pán. Ale k sobě docela zapadli (hlavně teda díky Audrey), přesto z té dvojice slavných krimi komedií s Audrey ze 60.let bych dal přednost Jak ukrást Venuši,. Ale Šarada je i tak taky prostě skvělá, stylová a já se na oba filmy rád někdy kouknu znovu, když k tomu Šaradu na víc mám i na DVD, které jsem před pár dny dostal. Ale tak nějak cítím, že tohle už jsem klidně mohl vidět i o pár týdnů/možná měsíců dřív. ()
Ďalší s mnohých filmov audrey hepburn , ktorý je hravý, vzrušujúci, krásny. Hepburnová so svojim typickým prejavom rozohráva ďalší pozoruhodný filmík kde sa strieda napätie a humor. Donen natočil rozhodne pozoruhodný filmík, kde všetko do seba zapadá ale až na konci a dovtedy je všetko zmätené a ani vy neviete kto je vlastne vrah. Táto hra je tak dokonale natočená, že ani na okamžik nenudí a aj keď sa v nej nachádzajú niektoré slabšie scény ako celok je to príjemná oddychovka. Samozrejme že celkovú zápletku by ste odhalili po desiatich minutách keby ste dávali pozor ale ja som vyslovene vypol mozog a nechal sa unášať rytmami šarády. mancinniho pohodová hudbička, donenova znamenitá a osobitá réžia, dokonalé prejavý, granta, hepburnovej a mathaua. osobne je tento filmík pre mňa jeden z mnohých ktoré sú perfektné vo svojom žánre a musíte im všelico odpustiť aj keď sa na nich pohral čas a aj keď ten film je na také seriózne 4, tak pre moju slabosť k pani Hpburnovej dávam slabšých päť. vrelo odporúčam. pobavil som sa. ()
Galerie (108)
Zajímavosti (27)
- Pasy Charlese Lamperta jsou z následujících zemí v tomto pořadí: Švýcarsko, USA, Chile a Itálie. (Kulmon)
- Původní scénář odmítlo sedm studií. Když jej Peter Stone změnil, všech sedm studií se rázem začalo o film zajímat. (Kulmon)
- Jean-Louis (Thomas Chelimsky) sa pýta zlodeja menom Tex (James Coburn), či je kovboj. Tex prikývne a v kovbojskom štýle tasí zbraň. James Coburn hral pištoľníka - kovboja vo filme Sedem statočných (1960). (TheRoller)
Reklama