Režie:
Stanley DonenScénář:
Peter StoneKamera:
Charles LangHudba:
Henry ManciniHrají:
Cary Grant, Audrey Hepburn, Walter Matthau, James Coburn, George Kennedy, Jacques Marin, Ned Glass, Stanley Donen, Raoul Delfosse, Bernard Musson, Peter Stone (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Regina (Hepburn) se vrací do Paříže z lyžovačky ve Švýcarsku. Čeká ji ovšem nemilé překvapení. Její manžel je nezvěstný a spolu s ním i všechny peníze, které měli. Do toho se o ni začnou zajímat agenti CIA a další podivíni, kterým jde všem jen o jedinou věc. Dozvědět se, kde jsou peníze. Manžel je totiž za války zpronevěřil. Napětí, žánrové schválnosti, product placement a další komponenty tento film učinily nesmrtelným. Především muzikálový režisér Donen napíná diváky od začátku do konce. Audrey Hepburnové v roztomilém kožíšku a špercích za několik desítek tisíc dolarů jde totiž permanentně o život. (Magic Box)
(více)Videa (2)
Recenze (240)
Vynikající žánrová směsice, která se několikrát hladce překlopí od lehké romance k solidnímu thrilleru, v němž se to hemží tajemnými muži, záhadami a zvraty. Opravdu povedený scénář, vypointované vtipné dialogy, které mnohdy zapůsobí o to víc že se jakoby do příslušného žánru nehodí, a také ústřední herecká dvojice vedou k tomu, že je Šaráda svěžím filmovým zážitkem. ()
Chlapi jsou strašná sebranka! Co slovo, to lež! Sotva naše hrdinka jednoho lháře pohřbí, bůhvíodkud se objeví lhář ještě větší! Odkud se ksakru vyrojili? To já bych třeba Audrey lhát nemohl! Nikdy! Pokud by v tom tedy nelítal balík dolarů, řekněme takových čtvrt milionů! No co? Na stromech to nenajdete! ;-) 75% ()
Jediný film, kde se sešli mé dvě nejmilovanější hollywoodské ikony - Cary a Audrey, už jen proto jej asi nebudu moct relevantně posoudit. Šaráda je neuvěřitelně hravý film - zejména co se žánrové specifikace týká - má velice blízko k romantické komedii ,detektivce a špiónskému dramatu, ale v určitých pasážích, jakoby podobné snímky (a tím i sama sebe) parodovala. Klasickým příkladem je postava Caryho Granta, u které se ty neustálé obraty o 180 stupňů snad ani nedají chápat jinak :-) A rozhodně není sám, který během filmu mění masky. Osobně jsem si sice trochu přál, aby se ukázalo, že je všechny celou dobu vodila za nos Regina (Audrey ji zahrála klasicky kouzelně, s neuvěřitelným přehledem), ale taková už je povaha detektivních příběhů (a filmů všeobecně) - málokdy skončí tak, jak si přejete :-) Skvělá zábava s jedním z nejlepších závěrů a point příběhu, jaké jsem kdy viděl. P.S.: Scéna s "hrou s pomerančem" je dost možná nejerotičtější, v jaké jsme kdy Audrey viděl. RrrrRRrr... ;) 90% ()
Zabitý manžel, jeden zakopaný poklad z války, tři nebezpeční kumpání, krásná zmatená vdova Audrey Hepburn a obstarožní seladon Cary Grant, který furt mění jména i povolání. A chvilku thiller, chvilku romantický film, chvilku komedie. Zkrátka ojedinělý filmový retro kus, na který mě zdařile přikoval k obrazovce. Děj je velmi napínavý, svižný a scénář si s divákem opravdu hezky hraje. Zvrat střídá zvrat, aby se pak vše ještě zamotalo v překvapivém závěru a pak ještě trochu chvilku poté a pak to teda skončí (což by se možná v tomto případě mohlo brát jako spoiler.) Sice se to na první dobrou nedá všechno pobrat ale to vůbec nevadí. Kdyžtak se dá poprvé zaměřit třeba jen na pořádné vychutnání výborné Manciniho hudby. Či na skvělého zaporáka Matthaua. Nebo se podívat jak to vypadá, když Američané natáčejí v Paříží. Nebo jaký by asi člověk nechtěl mít pohřeb. Šaráda určitě nabízí šarádu různých líbivých prvků. Měl jsem na ni doporučení z mnoha stran a pro fanoušky to je: ,,Nejlepší film Afréda Hitchocka, který Alfréd Hitchock nenatočil.´´ Dost jsem se na zhlédnutí těšil a nejsem nějak zvlášť zklamán...Skvělý dobový film, Audrey tradičně božská, jen prostě ten postarší Cary Grant není Gregory Peck ani Peter O´Tolle. Ale naštěstí ani George Preppard (:D). Už na první pohled na mě působil jako starší pán. Ale k sobě docela zapadli (hlavně teda díky Audrey), přesto z té dvojice slavných krimi komedií s Audrey ze 60.let bych dal přednost Jak ukrást Venuši,. Ale Šarada je i tak taky prostě skvělá, stylová a já se na oba filmy rád někdy kouknu znovu, když k tomu Šaradu na víc mám i na DVD, které jsem před pár dny dostal. Ale tak nějak cítím, že tohle už jsem klidně mohl vidět i o pár týdnů/možná měsíců dřív. ()
"Jaké je pro nejbližší dny Vaše křestní jméno." No přece Brian, Peter, Alexander případně Adam. To dá rozum. Musím se přiznat, že týpek s těmito aliasy, kterej se umí v poklidu osprchovat i v obleku, je mi vzorem. On mě prostě neustále bavil a lepila se na něj v mých očích neodolatelná Reggie, takže chci bejt jako on. Ono to tedy má i drsnější stránku příběhu, která se zase docela slušně zamotala a já jsem si chvílemi připadal jako v legendární Cimrmanově hře Hodina pravdy. Ono se skutečně mohlo stát, že Reggii s Adamem jsou otec a dcera, matka a syn nebo sourozenci. Na to naštěstí neměl autor Mistrovu genialitu, takže se nám to nakonec rozmotalo celkem přijatelně, ale Šaráda to byla opravdu slušná. A ještě nyní mě jímá hrůza z toho, že bych se utopil v posteli. Takže z toho plyne poučení o nebezpečnosti pyžama a já radši budu spát nahej. Dobrou noc. ()
Galerie (108)
Zajímavosti (27)
- Původní scénář odmítlo sedm studií. Když jej Peter Stone změnil, všech sedm studií se rázem začalo o film zajímat. (Kulmon)
- Skladatel Henry Mancini útočil po písních "Moon River" z filmu Snídaně u Tiffanyho (1961) a "The Days of Wine and Roses" se svou písní Charade na oscarový hattrick. Cenu však nakonec získala píseň "Call Me Irresponsible" z filmu Papa's Delicate Condition (1963). (Mirokukii)
- Vo filme sa v zanedbateľných rolách predstavili aj sám režisér Stanley Donen so scenáristom Peterom Stoneom. Hrajú dvoch pánov, ktorých Audrey Hepburn (Regina) stretáva, keď nastupujú do výťahu na americkej ambasáde, kde ide na stretnutie s Walterom Matthauom (Hamilton Bartholomew). Hovorí síce Peter Stone, ale hlas patrí Donenovi. Stonov hlas je vložený do úst príslušníkovi námornej pechoty, ktorý stráži vchod do ambasády. (marlon)
Reklama