Reklama

Reklama

Ať vejde ten pravý

  • Švédsko Låt den rätte komma in (více)

Outsiderský hrdina filmu, dvanáctiletý Oskar, žije na švédském sídlišti. Zde se setkává se stejně starou dívkou Eli, která se právě přistěhovala. Záhadná Eli ho svým podivným chováním přitahuje. Obě samotářské děti se sblíží. Jejich přátelství čeká osudová zkouška. Oskar totiž zjistil, že tajemná Eli je upírka... (oficiální text distributora)

Videa (1)

Recenze (762)

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Zasnežené sídlisko, 80. roky, pach smrti a prvé nežné bozky s príchuťou krvi. Ach, tie prvé lásky! To klišé so šikanovaním spolužiakmi (prečo musí byť v každom filme o deťoch?) ma mierne otravovalo, ale na druhej strane, bez neho by film prišiel o vynikajúcu záverečnú scénu na plavárni. Výborná atmosférická záležitosť, ktorá ukazuje, že podžáner upírskeho hororu nikdy neprestane prichádzať s niečím novým. No a samozrejme by som to povinne dávkoval deckám zblbnutým Twilightom. Skôr, než príde americký remake. ()

Blizzard 

všechny recenze uživatele

Už od prvních kladných ohlasů a počátku filmu jsem byl zvědavý, co nám Tomas Alfredson po trochu výstředním Fyra nyanser av brunt přichystal. Filmů s upíří tématikou je sice nepřeberné množství, ne každý je však stylizován v takové formě jako je právě švédský snímek Låt den rätte komma in. Na první pohled zaujme skandinávská vizuální stránka, především brilantní souhra světel a stínů nebo kontrast krve a sněhu. V místě zasněženého sídliště vznikne neobyčejné přátelství mezi osamělým a šikanovaným dvanáctiletým Oskarem s přezdívkou “piggy” a novou sousedkou Eli, která se na scéně objevuje pouze v noci neboť je bytostí živící se krví ostatních lidí. Vše je natočeno s takovou grácií, že je výsledný dojem syrově realistický a ve filmu neuvidíte ani žádné nebušené speciální efekty dnešního předigitalizovaného světa a za to patří snímku mé velké díky. Zajímavá je také implementace nových upírských vlastností, jako je např. svolení pozvat upíra do svého bytu nebo útočící kočky, které jej vycítí. Hlavní zápletka se sice odvíjí kolem vztahu mladých bytostí a film není přímo zaměřen na akční či hororovou stránku věci, ale kombinuje prvky lásky, hororu a komedie zároveň. Postupně však nabývá na intenzitě a tak i na krvavosti a jeho výborné vizuální zpracování je doplněno o neméně kvalitní a ponurý hudební doprovod. Na závěr bych podtrhl skvělé herecké výkony obou mladých představitelů, které zaslouží pochvalu. (8/10) [MFFKV 2008] ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Trošku jsem se k tomuto filmu tvářil skepticky, protože ta látka samotná, co se upírů týče, už je lehce omšelá. Každopádně autoři to asi tušili a vytvořili film, který má v sobě prvky upírského hororu a romantiky, což se nevidí každý den, ale také se na to zvláštně kouká. Popravdě, atmosféra je zajímavá, ale mně to nechytlo, celkově jsem tušil že z té absurdní atmosféry nic nevzejde, a taky to tak nakonec dopadlo. Nijak nadšeně jsem tedy pos končení filmu opravdu nevypadal, i přesto, že mám severské filmy hodně rád. Zase se musí pochválit snaha, se kterou Švédsko chtělo zabrousit do temnějších vod, a to se hodně cení, něco jako když u nás vznikl Tobruk. Tomu se prostě musí vzdát poklona. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Rudá krev nejlépe vynikne na čerstvě napadaném sněhu, stejně jako vynikne něco brutálního vedle něčeho něžného. V tomto netradičním švédském filmu, který si nezaslouží být škatulkován (jenom) jako horor, toho vyniká spousta, asi i proto jde o vynikající podívanou. Atmosféra vytvářená delšími záběry, mrazivým severským podnebím a „sídlištním feelingem“ funguje perfektně, na samou mez únosnosti je vyostřena v podstatě nonstop. K těm největším zvrhlostem povětšinou dochází mimo kameru, čeho tvůrci velmi mazaně využívají ve svůj prospěch (nejvíce při finálním masakru v bazénu). Jindy jdou proti očekávání hororového diváka a předpokládanou lekačku oddalují tak dlouho, až se celá scéna vyvrbí v něco docela jiného. Ačkoliv mezi klíčová hesla Ať vejde ten pravý patří strach, zlo, krev, vnímal jsem jej jako krásný film. Nejen vizuálně. Soucit s těmi dětmi, které nebyly bledé bezdůvodně, mi přišel normálnější než lítost nad jejich oběťmi. Věčný hlad málokde vítaného upíra a věčný strach školního otloukánka posloužil jako základ příběhu o věčném přátelství. Když jsou v něm navíc přítomny stopové prvky černého humoru, nenapadá mne, co více si přát. 85% Zajímavé komentáře: Cervenak, Mahalik, Nick Tow, FlyBoy, wipeout, Morloth, Freemind, Traffic ()

POMO 

všechny recenze uživatele

Zasadenie upírskej tematiky do reálneho prostredia chladného severského sídliska je originálny a sľubný ťah. Keď však scenár ignoruje logické zákonitosti onej reality (neexistujúce reakcie okolia na udalosti – žiadni vyšetrovatelia, žiadna sociálka), prvotné nadšenie nahrádzajú rozpaky z bullshitovania diváka. A nachádzať poetiku v ‘čistom, na obojstrannej osamelosti založenom vzťahu’ dvoch dvanásťročných deciek, z ktorých jedno sa zabáva bodaním kudly do stromu a druhé vysávaním krvi z okoloidúcich dospelákov, je mimo moje emocionálne obzory. Výborné tu nakoniec zostáva iba zasadenie vizuálnych efektov do reality (zoskok z lavičky, výlez po stene nemocnice). ()

Galerie (102)

Zajímavosti (11)

  • Ve scéně, kdy leží pokousaná žena v nemocnici, se barva jejích nalakovaných nehtů v jednotlivých záběrech mění. (Geriel)
  • Hudbu k filmu nahrával Slovenský filharmonický orchester. (BathoryMan)
  • Název filmu také odkazuje na to, že podle některých legend může upír vstoupit do domu jen pokud je pozván. (cubajz)

Reklama

Reklama