poster

Ať vejde ten pravý

  • Švédsko

    Låt den rätte komma in

  • Slovensko

    Nech vojde ten pravý

  • Slovensko

    Vpustiť toho pravého

    (festivalový název)
  • Nový Zéland

    Let the Right One In

Drama / Horor / Romantický / Mysteriózní

Švédsko, 2008, 115 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • T2
    *****

    Rozpočet $4miliónyTržby USA $2,122,065Tržby Celosvetovo $11,205,903Tržby za predaj DVD v USA $3,095,065 //počet predaných kusov 174,869║ __NESKUTOČNÉ BRAVÚRNE DIELO!!!__ "Príklad toho, keď v jednoduchosti je sila!" Žiadna veľkoprodukcia za desiatky miliónov, žiadne fantastické trikové efekty, spomaľovačky či efektná počítačová animácia a už vôbec nejaké herecké hviezdy a aj tak je tento film vrchol z toho čo som mal možnosť vidieť ohľadom filmov o upíroch. Napríklad taký veľký hit ako Súmrak sa pri tomto stáva absolútne prehliadnuteľná fraška, lebo Švédsky tvorcovia tohto malého-veľkého filmu dokážu z jednoduchosti ťažiť možné maximum a podávať túto už mnoho krát prevarenú tému tak aby upútala tak že všetko čo bolo videné doteraz pôsobí ako lacný balast. Dej sa vzťahuje a opiera o výkon mladej hereckej dvojice, blonďavého chlapca v podobe Kåre Hedebranta a dievčatka "upírky" Liny Leandersson, popri ich výkone im dobre sekunduje aj ostatné osadenstvo prevažne poskladané z mladých ľudí a táto voľba sústrediť sa na mladosť sa náramne oplatila, týmto deckám sa ich herecký prejav dá jednoducho krásne zbaštiť, rovnako tak ako Eli-nej chuti po krvi. Na celej ploche filmu je minimum poviem, že akcie, ide o veci kde príde na útoky upírov dvojice dievčatka Eli a jej otca ale všetko toto pôsobí tak že to nemá efekt premrštenej krvavej samoúčelnosti, ktorá by musela vyčnievať ponad rozohraný dej ale nádherne to ladí z dejom a ešte to pôsobí tak všedne, reálne ako by sa takéto veci skutočne diali, ... toto treba vidieť, takýchto chuťoviek moc nenájdete. Treba povedať že režisér Tomas Alfredson natočil tento film z obrovským citom a ponúknutú tému vystihol ako asi nikto doteraz. /videl v kine: 100%/(4.2.2009)

  • tombac
    *****

    Netradiční upírské melodrama a pro mě nejlepší film 43. MFF KV. Možná to není to pravé ořechové pro příznivce tvrdších horrorových podívaných, leč já si u švédského filmu lebedil. Dojemné, melancholické, poetické, mrazivé, dokonce i slušně krvavé (festivalová synopse nekecá), s výbornými náctiletými herci... Láska plane v každém věku a nejen mezi lidmi v tomto výborném komorním horroru, na který jsem během krátkého pobytu ve Varech s chutí zašel i podruhé. 9/10(4.7.2008)

  • Sarkastic
    ****

    Ať vejde ten pravý je ohromně zajímavý a v mnoha ohledech originální film. Příběh o nalezení spřízněné duše a vzniku silného vztahu mezi klukem vyvrhelem a holkou upírkou stojí na výborných hereckých výkonech ústřední herecké dětské dvojice, emocích, které vysílá směrem k divákovi a také prazvláštní atmosféře (hodně se na ni podílí i hudba), trochu temné, napjaté, ale zároveň ji definuje ještě jeden přívlastek, který nedokážu přesně slovy vyjádřit (snad nadějná nebo doufající). Najdou se zde samozřejmě menší díry ve scénáři a některé ne úplně logické scény, avšak divák to díky vnitřnímu pocitu z filmu dokáže záměrně přehlížet. Co ale bohužel nešlo přehlédnout byl úplně poslední (cca minutový) záběr kamery do vlaku, který celkový dojem bohužel narušil (přitom bez něho by znamenala předchozí scéna na koupališti úplně jiné vyznění; smutnější, tragičtější, ale silnější a svým způsobem krásnější). Proto to budou 4* slabšího rázu, tím však film nechci nijak shodit, protože rozhodně stojí za zhlédnutí a má moje doporučení ostatním uživatelům.(28.7.2011)

  • Psema
    *****

    Jeden z nejkrásnějších filmů o lásce a přátelství, jemuž sice zpočátku musíte přijít na chuť, ale odměnou vám bude naprosto pohlcující zážitek s výborným, malinko předvídatelným finále. Takhle jsem nebyl přikovaný k plátnu ani nepamatuju. 9/10 P.S.: Nechápu, co na tom chce Hollywood s výjimkou jazyka remakovat . Pravda, to bude asi ten hlavní důvod.(14.11.2009)

  • Traffic
    *****

    Severská sídlištní poetika ozdobená kapkami krve na čerstvě napadaném sněhu. Sblížení dvou osůbek, pohybujících se na okraji společnosti, je nejen netradičním způsobem romantické, ale zároveň skýtá pohled do ublížené, utlačované dětské duše, která se od té vampýrské liší jen málem ("Jsme stejní. Já ale zabíjet musím."). Drobná upírka s velkýma smutnýma očima je tu oproti zažitým představám líčena jako bytost s city, uvězněná se všemi svými zvrhlými potřebami ve světě, který není připraven s ní spolupracovat na jejich naplňování. Je lehké vytvořit si k ní sympatie, obzvlášť poté, kdy se (očekávaně) ukáže, že svoje přátelské sliby plní. Film se nevyžívá v drastických kečupových cákancích a dokonce ani umělých tesácích a nevyhnutelnou brutalitu zobrazuje s nápaditou elegancí, které napomáhají i vynikající kompozice artové kamery. Žánrově nezařaditelné a nádherné. V mé osobní chart se ocitá po boku takových srdcovek jako Ztraceno v překladu nebo Faunův Labyrint.(17.8.2009)

  • - Spoiler: Ve finální scéně, kdy Eli ,,osvobozuje' Oskara od trýznitelů a postupně je zabíjí, si lze všimnout, že (nejspíš) Connyho bratr drží stále Oscarovu hlavu pod vodou i přesto, že mu zabíjí kamarády. (hororwatch)

  • - Ve scéně, kdy leží pokousaná žena v nemocnici, se barva jejích nalakovaných nehtů v jednotlivých záběrech mění. (Geriel)

  • - I když se film odehrává v Blackebergu, okrajové části Stockholmu, podstatná část byla natáčena ve městě Luleå na severu Švédska, kde byl zajištěn sníh a dostatečná zima. (HellFire)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace