poster

Ať vejde ten pravý

  • Švédsko

    Låt den rätte komma in

  • anglický

    Let the Right One In

  • Slovensko

    Nech vojde ten pravý

  • Slovensko

    Vpustiť toho pravého

    (festivalový název)

Drama / Horor / Romantický / Mysteriózní

Švédsko, 2008, 115 min

Režie:

Tomas Alfredson

Předloha:

John Ajvide Lindqvist (kniha)

Střih:

Dino Jonsäter

Scénografie:

Eva Norén

Kostýmy:

Maria Strid
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Malarkey
    ***

    Trošku jsem se k tomuto filmu tvářil skepticky, protože ta látka samotná, co se upírů týče, už je lehce omšelá. Každopádně autoři to asi tušili a vytvořili film, který má v sobě prvky upírského hororu a romantiky, což se nevidí každý den, ale také se na to zvláštně kouká. Popravdě, atmosféra je zajímavá, ale mně to nechytlo, celkově jsem tušil že z té absurdní atmosféry nic nevzejde, a taky to tak nakonec dopadlo. Nijak nadšeně jsem tedy pos končení filmu opravdu nevypadal, i přesto, že mám severské filmy hodně rád. Zase se musí pochválit snaha, se kterou Švédsko chtělo zabrousit do temnějších vod, a to se hodně cení, něco jako když u nás vznikl Tobruk. Tomu se prostě musí vzdát poklona.(1.4.2009)

  • Psema
    *****

    Jeden z nejkrásnějších filmů o lásce a přátelství, jemuž sice zpočátku musíte přijít na chuť, ale odměnou vám bude naprosto pohlcující zážitek s výborným, malinko předvídatelným finále. Takhle jsem nebyl přikovaný k plátnu ani nepamatuju. 9/10 P.S.: Nechápu, co na tom chce Hollywood s výjimkou jazyka remakovat . Pravda, to bude asi ten hlavní důvod.(14.11.2009)

  • lesumir
    ****

    Mít upírskou holku by nemuselo být až tak špatný :-)) __ Severský drama, který spojuje prvky romantiky a hororu v citlivé podobě, má to vynikající začátek i konec, to všechno mezi tím je prostě zdlouhavý balast, který má na divaka zapůsobit jednotlivě. Atmosféra mi připomínala Exorcistu, Retro obal byl totálně cool a herecké výkony famozní! __ Nečekal jsem to, ale film ve mě zůstal docela dlouhou dobu.(9.12.2008)

  • Shit
    *****

    Nemam slov, naprosto geniální dílo, který se zabývá upírským motivem a dělá to ohromujícím způsobem a válcuje všechny mnou doposud viděný upířiny. Ani nevim, co se mi na tom líbilo víc, jestli ta hustá syrová atmosféra zasněženýho Švédska a nebo ta prapodivná dětská romance, která je ale točená hodně citlivě a nesmírně zajímavě, fakt nevim, ale co vim je, že se mi ještě nestalo, aby na mě něco, co by prokazatelně nemělo být reálný a měl bych si říct, že je to naprostá kravina, působilo tak reálným a drsným dojmem jako tohle. Švédsko útočí a to ve velkým(31.1.2009)

  • JFL
    ***

    Přes všechny výhardy (logické díry, protřelá efektnost, křiklavá snaha o odlišnost, emo nálada) je třeba uznat, že film nápaditě pracuje s principy hororů tím, že obrací tradiční perspektivu. Místo pohledu oběti je zde vše vyprávěno z pohledu sympatiujícího s monstrem. Jako spojení dětského filmu s hororvými prvky a festivalovými trendy (schémata severského filmu, civilní prostředí, nedořečenosti) je film v prvé řadě úctyhodným tahem směrem k mezinárodnímu úspěchu, neboť osloví celé spektrum festivalů i filmových nadšenců.(8.9.2010)

  • - Téměř každá scéna ve filmu obsahuje rudou barvu jako odkaz na barvu krve, jediné jídlo, které může Eli (Lina Leandersson) konzumovat. (milealelia)

  • - Kousaní do kůže a masa bylo napodobené kousaním do klobásek. Pití krve bylo nahrazeno pitím jogurtu. (milealelia)

  • - Ve scéně, kdy leží pokousaná žena v nemocnici, se barva jejích nalakovaných nehtů v jednotlivých záběrech mění. (Geriel)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace