• MickeyStuma
    ****

    Příběhy lidí které spojuje pouze jedna jediná skutečnost. Všichni žijí v normalizačním Kladně. Dalo by se říci, že je to povídkový snímek ve stylu, ve své době velmi populárních Bakalářů, jenom je vyprávění propletené a tak tedy na přeskáčku. Každý obyvatel má svůj osud, svoje starosti. Rozvedený muž žije sám s jedenáctiletým synem, o kterého bojuje jeho matka, mistr z válcovny jde do důchodu a řeší se synem jeho nezájem dokončit školu, staří manželé stěhující se z domku do paneláku, načeš pro paní je velice těžké si na nový domov zvyknout a o řidiči autobusu, jehož žena očekává miminko. Na snímku je ohromující nostalgická reálnost doby a přesvědčení. Nijak neuškodí ani dnes a je vcelku škoda, že je televizemi přehlížen. Jedná se o obyčejný film o obyčejných lidech, obyčejných životech, v obyčejném městě.(4.9.2014)

  • Big Bear
    **

    ,,Dobrý den, maminko v šátku, ať Vám Slunce brzy prádlo usuší. Dobrý den, kolono chlápků, hodně dobré atmosféry do duší. Dobrý den, tátové v díle... '' ------- Tak tuhle budovatelskou píseň si jistě zpíval režisér Hanibal, když točil Dobrý den, město. Nejsem z Kladna a tak nedokážu ocenit výhled z upravené zahrádky na čadícíc ,,Ocelové město'' jako soudruh Moučka. Film je složen z několika příběhů několika rodin, které se ve filmu sice potkávají, ale každý si žije to své a na děj osudy jako celek nemají valnějšího významu, snad je, že všichni jsou obyvatelé Kladna. A tak tu máme autobusáka jandáka s těhotnou ženuškou, soudruha Moučku jdoucího do důchodu, důchodce, kteří se nechtějí ze svého domečku stěhovat do paneláku a Lojzu Švehlíka, která má doma trampoty což se odráží v jeho áčkách na šachtě... Nejbizarnější však na tom bylo, že při poslechu Fišorovy (hezké!) hudby se mi vybavovala Valérie což bylo v ostrém kontrastu se záběry na paneláky a komíny chrlící oblaka sajrajtu do ovzduší! Dávám za dva pórky z tržiště. * *(15.4.2017)

  • Lkprak
    ***

    Jakoby po letech došlo k prohození rolí. To, co mělo být kulisou (město Kladno) se dostává do popředí, to co mělo být hlavní (příběh), se dnes jeví už jen jako kulisa. Přiznám se, že při sledování 38 let starých záběrů z míst, jejichž současnou podobu důvěrně znám jsem děj vnímal opravdu jen velmi povrchně. Ale právě zachycení "ocelového srdce republiky" v době jeho největšího rozkvětu (se všemi s tím souvisejícími pozitivy i negativy) a dnes už dávno jinak vypadajících míst dělá z tohoto filmu (v rozporu s "oficiálním textem distributora") naopak velmi zajímavý výrobek znormalizované kinematografie.(24.6.2013)

  • ViktorD
    ****

    Všednodenní starosti lidí v éře kulminující husákovské normalizace. Velice plytké a rozmělněné sondy do života několika obyčejných lidí v typicky soudružsky šedivém městě. Ty čtyři hvězdičky dávám jen za hudbu Luboše Fišera – té je sice v tomto snímku poskrovnu, ale je jako vždy výtečná. Film samotný by zasluhoval tak 2,5 hvězdičky.(6.3.2010)

  • krokodlak
    ***

    Jelikož jsem z Kladna, tak film vnímám jako cenný dokument zdejší atmosféry v 70. letech. Pokud jde o režijní záměr poutavých příběhů ze života místních obyvatel, ten už se zdařil méně, neboť je většina filmu prodchnuta nuceným dobovým optimismem. Vanišova kamera i Fišerova hudba dobře slouží celku a právě díky nim film bezděčně vyjadřuje všudypřítomnou tíživou prázdnotu. Z herců filmu dominují Švehlík s Málkovou jako rozvádějící se pár a Faltýnek sr. v roli starce, jenž se těší na nový život v paneláku. Dost mizerný je naopak Jandák coby řidič autobusu. Motiv asanace a stěhování je zde podán dost ideologicky (Vicenův inspektor), což při znalosti Panelstory působí dost bizarně.(24.4.2019)

  • - Film Dobrý den, město bol natáčaný v Kladne. (dyfur)