poster

Přežít svůj život

  • slovenský

    Prežiť svoj život

  • anglický

    Surviving Life (Theory and Practice)

  • Česko

    Přežít svůj život (teorie a praxe)

    (neoficiální název)

Animovaný / Komedie / Drama

Česko / Slovensko, 2010, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Maemi
    ****

    Přežít svůj život se vymyká všemu, co od Jana Švankmajera známe a vydává se naprosto jinou cestou. Abych byla upřímná, sympatičtější mi jsou jeho dřívější díla z dob, kdy se počítačová animace teprve učila chodit a Jan Švankmajer využíval zcela odlišné, tradičnější způsoby. Vše se však vyvíjí a mění a tvorba Jana Švankmajera není výjimkou, nelze ale určit, co je lepší a co je horší. Přežít svůj život v žádném případě neutají, kdo ho má na svědomí, dokonce je ještě šílenější a bizarnější než jeho starší filmy. Nebál se použít nejrůznějších nápadů a namixovat je tak, aby působily neuspořádaně a jako ze sna, což ve výsledku dává nezapomenutelnou smršť scén, u nichž se snad nejde nudit, protože nevíte, co se ještě může stát. Říkáte si, že to nejšílenější už jistě přišlo, ale pak přijde ještě něco šílenějšího... Nestačíte se divit a jen si říkáte, že se vám to děsně líbí. Samozřejmě nechci obecenstvo generalizovat, takto to probíhalo u mne a podobně zaměření lidé jistě budou mít podobné pocity. Švankmajerovy filmy rozhodně nejsou pro každého, najdou si i své odpůrce, kteří v nich nic neuvidí, ale vždy tu budou ti, které tato díla budou fascinovat. Těmto lidem Přežít svůj život jednoznačně doporučuji. Není to Švankmajer, jak jsme na něj zvyklí, ale je to jeho další vývojová etapa a myslím si, že správná.(12.11.2010)

  • ledzepfan
    ****

    Měl jsem z toho trochu strach a dlouho jsem se tomu podvědomě vyhýbal-ale úplně zbytečně. Je to vtipné, smysluplné a ve výsledku hodnotné... Nemůžu říct, že se mi všechny švankmajerovy techniky, postupy, obsese a estetika líbí ale vždy(nebo většinou) se bavím a tenhle film není vyjímka. Už jenom kvůli tomu FreudovskoJungovsému škádlení a poštuchování to stojí za vidění :)(9.7.2013)

  • anli
    ***

    S filmy Jana Svankmajera je potiz a s nekterymi obzvlast.Ani tenhle neni vyjimkou.Ke svemu vypraveni tentokrat pouzil techniku rozpohybovani fotek,coz nemusi kazdy skousnout.Film je jakousi psychoanalitickou sondou nasich zivotu a nasich snu.Psychoanalyza a jeji nastroje jsou dost zjednodusene,aby byli stravitelne pro co nejsirsi okruh divaku.Originalitu ani vtip"ala"Svankmajer snimku nelze uprit.Potiz je v tom,ze u filmu Jana Svankmajera si clovek mysli,ze neco pochopil hned-ono se pak ukaze,ze je to uplne jinak,neco ze pochopil pozdeji a neco nepochopi vubec.Zalezi do jake kategorie proste spadate.Ja dlouho s hodnocenim vahal,protoze psychareni snimku je patricne psychoticke a misty vtipne.Technika celeho snimku a vypraveni mi nejdrive vadila,pak jsem si na ni zvyknul.Herci se snazili a animatori tez,takze jsem nakonec skoncil u slusnych 55%.(4.11.2010)

  • mortak
    *

    Naprosto pomýlený film. Švankmajer nám na začátku vysvětlí, že moderní civilizace o sny nestojí, protože se nedají zpeněžit. Jenže platí pravý opak! Západní univerzitní marxistická filosofie (Adorno, Marcuse, Deleuze...) stojí na spojení Freuda s Marxem, tj. popisuje, jak kapitalismus využívá v obchodě lidské základní pudy a touhy. Mužské sexuální představy jsou podchyceny pornografií, která vytváří nereálný snový svět, zatímco ženské představy o lásce využívají časopisy či romantické komedie. Dřív byl mladík zasvěcen v lese za vesnicí starší spolužačkou, dnes sní u počítače u absolutně nereálné pornografie, zatímco dívky každý den usedají k absolutně nereálným TV soap operám. Obsahem film patří tak na konec šedesátých let, zatímco forma je dle úvodu zoufalým východiskem z nedostatku peněz.(16.7.2011)

  • Mertax
    ***

    "Freude, Freude, na tě vždycky dojde", jak s oblibou říkal náš hrozný profesor na psychologii. Čím víc toho znáte z psychoanalýzy, tím pro vás je film vtipnější. (Scénář pracuje hlavně s nejznámějšími definicemi, které používá zcela doslovně, což je na tom právě to zábavné). Docela jsem se nasmála, některé scény byly skvělé (hlavně ty v ordinaci s obrazy Freuda a Junga). Ručně animované fotky herců se střídaly s klasickými hranými záběry, práce to byla náročná a zdlouhá, jak bylo vidět ve Filmu o filmu. Ale jenom proto, že to je vypiplaná surrealisticky snová vize, na kterém budou Japonci zase ujíždět, to nebudu hodnotit lépe, protože místy to bylo opravdu ukecané a hlavní pointa byla až příliš brzy zřejmá. Zbouchnutí animy však nemělo chybu. Jdu se teď zakousnout do kabelky, dobrou noc:)(27.10.2010)

  • - Scenár bol pôvodne napísaný vo forme určenej pre hraný film, neskôr sa uvažovalo nad animovanou technikou s využitím rozpohybovaných fotografií a výtvarných koláží. Ani jedna z techník sa nakoniec nepoužila. (Raccoon.city)

  • - Český lev 2010 za nejlepší výtvarný počin pro Jana Švankmajera. (M.B)

  • - Režisér herce málokdy chválil a těžce nesl ztíženou možnost improvizace. (hippyman)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace