poster

Přežít svůj život

  • Česko

    Přežít svůj život (teorie a praxe)

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Prežiť svoj život

  • anglický

    Surviving Life (Theory and Practice)

Animovaný / Komedie / Drama / Fantasy / Mysteriózní

Česko / Slovensko, 2010, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Cimr
    ****

    Originální film, kterého bychom si měli v Čechách vážit. Jen jediná výtka - vizuální nápad, na němž je snímek postaven, se mi cca po hodině okoukal, takže ze začátku jsem byl mnohem nadšenější (úvodní Švankmajerův komentář se mi líbil snad vůbec nejvíc), než na konci. Pomůže zajímavá pointa, ale přesto si myslím, že 105 minut je na podobný film moc.(20.8.2011)

  • mohamedsfinger
    ****

    Švankmajer je jako vždy originální a vtipný. Kombinuje své tradiční metody s animací připomínající filmy Terryho Gilliama a Monty Python. Bohužel ale tentokrát, podle mě, nevychytal výběr herců, kteří přehrávají a příliš uvěřitelní nejsou. I tak je ale tento snímek hodně zajímavým a vtipným prstem, který dloubá v psychoanalytickém oku vytříbeným surreálným způsobem.(14.7.2011)

  • topi
    *****

    Zatím poslední film, co jsem od pana Švankmajera zhlédl a musím opět konstatovat, že to je prostě absolutní originál světového formátu! Takhle filmy nikdo netočí a tento snímek je navíc poskládán jako slepované fotografie prolínající se se živými herci. A ten nápad, to je prostě klasa! Perfektní snová imaginace! To se zkrátka musí vidět, je to opět jinší druh Švankmajerova umění, ovšem setsakramentsky okamžitě rozpoznatelný! Parádní a já dávám opět za plnej počet (stejně tak, jako úplně u všech Švankmajerových dlouhohrajících i krátkých filmů). A úvodní předmluva mistra Švankmajera před filmem nemá chybu!(28.8.2013)

  • annihilation
    *****

    Evženovi se začínají zdát podivné sny, a tak začne navštěvovat psychoanalytičku. Dozvídá se tak spoustu věcí, které potlačil ve svých vzpomínkách. Naučí se i způsob, jak do snů pronikat a ovládat je, jen se rozhodnout, jestli je lepší život bdělý nebo ten snový. Originalita, se kterou je lehce surrealistický film zpracován nezná mezí. Inteligentní humor, který naráží na Junga a především Freuda vás úplně pohltí. Oidipovský komplex, superego a analýza snů, všechno je podáno velmi zábavnou formou, která vám postupně odhaluje víc a víc smysl příběhu a rozmotává zpočátku nesmyslný příběh. Nakonec do sebe každý malý detail zapadne a utvoří velmi zajímavou a především originální podívanou. Jen se nesmíte nechat odradit podivným způsobem animace, který Jan Švankmajer zvolil, nakonec to má přece jen své kouzlo.(13.5.2012)

  • honajz2
    ***

    Je to docela zajímavé, když tedy pominu nudné pasáže (ty rozhovory s psychoanalitičkou byly celkem nudné, třeba), surrealistické zbytečnosti (proč se tam pořád valí to jablko?) a nechutnosti (chvílemi jsem měl dojem, že se dívám na animované porno, ono by to moc nevadilo, kdyby tam nebyli plyšoví medvědi s penisem nebo tlustej chlap, který to dělá nějaký starý ženský), to, že tam vlastně nikdo moc nehraje (ačkoli, takový Marcel Nemec bude asi skvělý herec, když si tam při delším vyprávění musí číst scénář...) a kupodivu je nejlepší Issová, no a ještě konec nic moc. Jo, ještě ty občas naprosto zbytečné detaily na pusu, když někdo mluví, tohle mělo smysl u Alenky, ale tady málokdy. Je mi líto Švankmajera, jestli chtěl opravdu něco takového natočit celý svůj život a nezískal na to dost peněz, díky tomu to taky vypadá tak, jak vypadá. Ale i kdyby na to vybral víc peněz, tak nevím, on i ten příběh je místy takový prázdný. Když už je to o snech, proč tam Švankmajer nezmínil něco o lucidních snech? Není to žádný blud, já už to několikrát zažil, tak proč tam o tom není ani zmínka? No nic, mohlo to být zajímavější a lepší po všech stránkách, takhle to je jenom průměr. 3*(27.8.2018)

  • - Snímek byl ve světové premiéře uveden na 67. ročníku mezinárodního filmového festivalu v Benátkách, kde u publika sklidil značný úspěch. S velkou pravděpodobností by byl přijat i do prestižní soutěžní sekce, ale režisér Švankmajer a jeho stálý producent Jaromír Kalista se svými snímky zásadně nesoutěží. (Coldrex)

  • - Režisér herce málokdy chválil a těžce nesl ztíženou možnost improvizace. (hippyman)

  • - Hlavní animátor objevil způsob, jak kombinací fotek úst v různých polohách simulovat vzhled skutečné řeči. Všechny herce si proto postupně posadil na židli, kde několik hodin s hlavou zafixovanou v neměnné poloze jednotlivé hlásky přeříkávali. Ze série fotek, která tak vznikla, mohli tvůrci poté složit jakékoliv slovo či větu. (hippyman)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace