Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Francouzský spisovatel Guy de Maupassant se proslavil nejen jako romanopisec, ale především jako stylisticky mistrný novelista. Jedna z povídek Guy de Maupassanta se jmenuje Zbabělec a zabývá se s pozoruhodným mistrovstvím psychologickým stavem vikomta Gontrana de Signoles v noci před soubojem, který sám inicioval. Příběh Zbabělce, soustředěný u Maupassanta pouze na hlavního hrdinu, rozšířil scenárista a režisér Zdeněk Kaloč o další motiv, který dodává příběhu téměř kriminální zápletku, aniž by se v jejím rozvíjení a řešení zpronevěřil Maupassantovu duchu. (Česká televize)

(více)

Recenze (10)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Typický Maupassant se svou zříravou kritikou dobové morálky. Měšťáci a šlechtici své éry jsou stejně jako jejich manželky líčeni jako slaboši, zhýralci a především neskuteční pozéři. Televizní zpracování je jen průměrné, některé role, jako např. lékař v podání pana Rovenského, jsou opravdu obsazené špatně. Navíc Miroslava Etzlera v roli notorického sukničkáře opravdu nemusím, zprotivil se mi z telenovel. Celkový dojem: 55 %. ()

LadyPupu odpad!

všechny recenze uživatele

Nekoukatelná, nestravitelná nuda z Brna. V hlavní roli M. Etzler a jeho neskutečně chlupatej hrudník. Autoři se každopádně sekli v názvu. Tohle není Zbabělec, ale Zoufalec. ()

rivah 

všechny recenze uživatele

Z téměř neznámé novely či povídky o fanfarónovi a sukničkáři vikomtovi, který před soubojem, jejž sám vyvolal, podlehne záchvatu zbabělosti, Kaloč vytvořil originálně pojaté, vizuálně a auditivně podmanivé dílo pohrávající si s časovým sledem rekonstruovaných událostí, ať už reálných a doložitelných anebo vzniklých v představě komisaře vyšetřujícího (sebe)vraždu. Až na konci se dozvíme, kdo a proč (!) vlastně to vyzvání na souboj vyvolal - a předem zaplatil. Výborné vedení i výkony herců, jejichž pohledy často směřují do kamery, pardon: do očí vyšetřovatele anebo fiktivního protivníka. (90%). ()

jolly.rose 

všechny recenze uživatele

Brněnská televizní tvorba má jednu úžasnou vlastnost, že je v podstatě nekoukatelná. Pokud tomu chce dát nějaký šmrnc, musí tam hrát čeští herci (v tomto případě L. Frej, B. Navrátil a Walerie Zawadská, o Janě Krausové asi ani mluvit nebudu, protože ta možná zvládá vše, jen ne herectví). Pan Lakomý, Zdena Herfortová, Josef Karlík a ještě řada dalších brněnských herců je samozřejmě skvělá (nerada bych se někoho dotkla), ale když se to vezme průměrově, tak si dovolím tvrdit, že mám pravdu a možná to jen herci nebude. Bouří se ale mé vnitřní já, kdy z mého oblíbence Maupassanta se stal skoro nekoukatelný, nudný tv. film. To se opravdu povede málokomu. ()

curil 

všechny recenze uživatele

Fotografie z galerie jsou poněkud mimo, trefili snad jen Ladislava Lakomého. Na brněnské studio slušná práce, hostování pražských herců jako vždy přínosem. Ve chlupatosti nevyniká jen Miroslav Etzler se svou prsní dekou, ale zaujme i Valerie Zawadská se slušivým knírkem pod nosem a marně přemýšlím, zda to byl úmysl režiséra a maskéra. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Nakonec mě tento filmeček docela zaujal. Kvalitní herecké obsazení tvýrazní herecký výkony a Miroslav Etzler zahrál vystrašeného vikomta Gontrana de Signoles výborně. To herec hrající lékaře tak úplně dobrý nebyl. Samozřejmě mezi francouzskou smetánku patří intriky a zkaženost. A také kamera, která měla symbolizovat oči vyšetřovatele jež stál za ní, se mi zrovna moc nelíbila. ()

Peabody 

všechny recenze uživatele

Podmanivé dílo, jak zde někdo píše,  si mne nějak nepodmanilo. Podivný střet herců a neherců, Prahy a Brna nad povídkou mého jinak oblíbeného autora. Herecké obsazení je až na zanedbatelé vyjímky jako je hlavní role velice solidní, takže režie. Ano, brněnský schopnost střídat v TV inscenacích nudu s křečí - zcela viditelně, podle mne, paní Zawadská je donucena do křečovitých výstupů, to  jak vykřikne a padá by se dalo učit pro venkovské kočovné společnosti, nebo by to mohl mít v pokynech Jára Cimrman - ano, takto to hrajte, takto je třeba se malebně   z h r o u t i t. Jindy je pak VZ normálně civilní.  Ladislav Lakomý je tu za Brno a hraje jako vždy, slušně, ale ne moc výrazně. Jana Krausová je překvapivě živá a dokonce hraje více než jeden výraz (tuším dva, což je u ní nesmrtelný výkon), pan Frej je dobrý, pokud nebojuje o své místo v divadle  je i uvěřitelný. Bořivoj Navrátil slušný jako většinou, malá amilá vzpomínka je pro mne Gustav Opočenský. Nějak se to ale pohybuje od záběru k záběru, místy je to stříhané po vteřinách ve stylu Filip Renč a všemu korunu nasazuje příšerný výkon pana Etzlera. Tady je to ještě docela hezký (podle slov některých mých kamarádek) mladý muž, ovšem ani tehdy ani později to herec nebyl. Jeho mimika se mi zdá hrozná a pohyb tělem mi přijde prostě amatérský. V dospělost byl jen velký sošný chlap a živil se Ordinacemi,a divadly, kde se nemusí umět hrát , dnes je po covidu alespoň velký. Jistě, je schopen se naučit roli a má výrazný osobitý hlas. Na slušné uživení to zjevně stačí, ale herec?    Abych to zakončil odkazem na stejného kolegu recenzenta jako jsem začal - to zoufalé čučení do kamery je také výrazné režijní vedení? OMG. ()

milos.bradik 

všechny recenze uživatele

Většina herců podává dobrý výkon, ale přesto je 40 % maximum, které mohu dát, protože Miroslav Etzler je tak odpudivý a navíc jeho předvádění v rouše Adamově může možná uspokojit nějakého homosexuála, ale po režijní stránce bylo zcela zbytečné a po stránce herecké je Etzler stejně odpudivý jako jeho vzhled. ()

Reklama

Reklama