Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Chamtivost je dobrá, chamtivost je zdravá... Hollywoodský režisér Oliver Stone se vrátil ke kultovní postavě charismatického finančníka Gordona Gekka v podání Michaela Douglase z filmu Wall Street po 23 letech a natočil pokračování s příznačným podtitulem Peníze nikdy nespí. Děj se tentokrát odehrává v roce 2008 na pozadí příběhu největší bubliny v dějinách, která vyústila v globální ekonomickou krizi. Bývalý elitní makléř Gordon Gekko představuje padlou legendu a ikonu Wall Street. Ve vězení si odpykal trest za nelegální spekulace a nyní se věnuje ekonomickým přednáškám, které předjímají nástup globální ekonomické krize. Zdá se, že se z něj stal jiný člověk. Aspoň by tomu rád věřil mladý makléř Jake Moore (Shia LaBeouf), který zrovna řeší pracovní problémy po sebevraždě svého mentora a investičního správce Louise Zabela (Frank Langella). Ambiciózní Jake randí s Gordonovou dcerou Winnie (Carey Mulliganová), která před lety přerušila s otcem kontakt a odmítá uvěřit, že by se mohl změnit. Jake a Gordon se vídají za jejími zády, společně řeší svět byznysu a financí, zároveň se snaží pracovat na urovnání křehkých rodinných vztahů. Minulost sice člověk napravit nedokáže, ale může se snažit pomoct. Otázkou zůstává, zda to platí i v případě Gordona Gekka, který v hloubi duše touží po návratu do světa velkých financí. (Česká televize)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (688)

Pilda17 

všechny recenze uživatele

Čekal jsem daleko víc a dostal naprosto obyčejné drama o Wall Street. Shia LaBeouf, i když mi jako herec nevadí, tak mi tady vůbec neseděl. Pro něj tato role byla zvláštní a já si ho nedokázal představit jako prachatého chlápka co se pohybuje ve Wall Street. Jeho osobnost se hodí do jiných filmů a obsazen na jeho roli měl být daleko zajímavější herec. Shia LaBeouf vypadá, jako by do pěti neuměl počítat a do Wall Street se ničím nehodil. Nechci být příliš kritický, protože on je dobrý herec, ale tady to prostě nešlo... 5/10 = 55% ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Achillovou patou většiny narativních uměleckých děl není vytvoření krize či katarze a z ní vyplývajícího efektu stimulujícího divácký afekt - prchavé pohnutí, ale závěru. Tedy poslední třetiny, která uzavírá předchozí avanturistický kejkle. Jak vhodně ukončit příběh, toť spisovatelova řehole a věčná hádanka, uspokojivě doposud nerozluštěná. Tentýž problém se týká romantických komedií, v nichž po první rozdováděný polovině vykrystalizuje nedůvěryhodný morální apel, jako by filmaři navazovali na tradici amerického slovesného umění, v němž je vyprávěný příběh nositelem zřetelné morality. Jak srdnatě demonstruje Wall Street 2, tento spor mezi nekonečným vršením událostí a nutností je uzavřít má samozřejmě politickou rovinu v podobě střetu zakonzervovaného status quo a prosazování reformních změn: na jedné straně hamižní prodejci nemovitostí a vysocí hráči z americké burzy vyznačující se intenzivní racionalitou prostředků a naprostou iracionalitou cílů, proti nim gender v podobě ukníkaně citlivého hlavního hrdiny a jeho dominantní partnerky, které se musí neustále za něco omlouvat, dotyčná je - jak jinak - aktivně činná v levicové multikulti neziskovce a going green. Spor mezi nekonečným vršením událostí a nutností je uzavřít má ale i svou skrytější podobu dramaturgickou, protože v obecné rovině je každý film reprezentován ve formě fragmentů či soudržné narace, jinak řečeno ve formě periferií či jader. Tyto formy se různě kombinují, přičemž pro jednu formu je obvykle „zapomínána“ druhá. Pokud se zapojíme do hry na periferiích příběhu, obvykle nás přestane zajímat jeho původní jádro a utápíme se v balastu doplňků - jak je tomu např. v případě sběratelských karetních her Pokémon či Magic nebo u panenky Barbie. Stáváme se sběrateli, archiváři, hráči, příběh nám uniká, bortí se. Pokud jsme postaveni do jádra příběhu, tak proto, abychom zkonsolidovali předešlý chaos. Krize je vrcholem dramatu, jeho „středem“, jádrem, často nejdelší částí. Je v ní odvrhováno vše podružné, nepodstatné. Variantní řešení jsou postupně vylučována, takže nakonec není možno se vyhnout rozhodující srážce. (-spoilery-) Ve Wall Street 2 představují periferii brilantní dialogy na téma capitalism&money určené všem ekonomickým geekům a jádro, do filmu zjevně nepatřící, romantická vztahovka a nemístný happy end, který vše dobré z předešlých minut obvykle přepíše, protože filmy si pamatujeme hlavně podle posledních několika minut a jsme klidně s to zapomenout skvěle pojatý vizuální gryfy/grafy uprostřed příběhu souznící s dravým tématem wallstreetských finančníků. Jako by chtěl Stone na ten konec záměrně upozornit. Lze ho vyložit pěti způsoby: Stone (a) se buď někde kapitálně připil, anebo (b) se snaží po vyhroceným WTC rehabilitovat u demokratů, popř. (c) na něj tlačili producenti, samozřejmě (d) se nabízí vnímat konec i jako sofistikovaně falešný závěr neboli jako takovou co nevidět prasklou bublinu, nicméně (e) dle mého onen nepatřičný konec dává dokonale do souvislosti ony periferie a jádra, respektive věčný tok peněz, svět výsledovek, rozvah a nikdy nekončících cash flow, které se stále proměňují jako loňské sněhy a znovu rodí jako sněženky s novým jarem, a proti nim tok života, který, jak nabádá Heidegger, je konečný. Peníze tečnou věčně, ale vztahy mezi lidmi se musí uzavřít. Skrze umění se dotýkáme věčnosti. Ale nemá to žádný smysl, protože jsme smrtelní. () (méně) (více)

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

VŠICHNI JSTE PĚKNĚ V PRDELI!..... Lepší příležitost k návratu Gordona Geeka a pánů z Wall Streetu nemohla přijít. O. Stone se vyžívá ve finanční krizi, poukazuje na steroidové bankovnictví a ptá se: UVĚDOMUJETE SI, CO JSTE ZPŮSOBILI? Odpověď je jasná jako výpis z banky. Ale co na to obyčejný filmový fanda? (Fanda?) Stone je silný ve věcech financí, spekulací, informací... tedy faktu. Rodinná melodramata už mu tolik nežeru. A nevidím tu ani žádnou výstrahu, morální podtext je stupidní asi jako ta odpověď: JE DOBRÉ MÍT HODNĚ PENĚZ. ALE NENÍ DOBRÉ JICH CHTÍT ZA KAŽDOU CENU VÍC A VÍC. Několik důvodů, proč má smysl film vidět: 1.) Chci nastudovat skok pod soupravu metra. 2.) Láká mě ,,MORÁLNÍ HAZARD“. 3.) Ještě jsem neviděl rozmlátit obraz ,, Saturnus požírající svoje děti“. 4.) Jsem pojišťovák a chci omrknout nějaký ,,grify“. PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ * ()

JohnnyD 

všechny recenze uživatele

Oliver Stone vie občas strihnúť pekný záber alebo fajnovo vpasovať hudbu do film, no úplne stratil akúkoľvek súdnosť. Prvá polhodinka filmu, kde sa Stone vyžíva v pranierovaní krízy je postavená na hlavu a vidieť, že Stone nemá šajnu o ekonómii a servíruje niečo posplietané, čo mu nakecali jeho ľavicoví kamoši spojené s tým, čo sa dočítal v novinách. Navyše celé je to dokorenené naivnou až komickou ľavičáckou sublíniou o alternatívnych zdrojoch energie (ktorej absurdita graduje v závere filmu). No potom príde dej a s ním hlavný problém filmu - scenár. Treba uznať, že napriek tomu, že film má cez dve hodiny, zbehne ako voda (čo je jeho velikánske pozitívum), no monotónne - bez vyvrcholení, či zvratov. Scenár je katastrofálny: dej je hlúpy, nelogický, zjednodušujúci a hlavne takmer neexistuje. Tú prázdnu báchorku dejom nazvať nemožno. Ba čo viac, réžia je taká zlá, že i tých pár zvratov Stone natočil tak mizerne, že prejdu plátnom ako tá voda. A tá voda sa valí a zrazu je koniec a človek vycapene pozerá, že čo to má byť. Vrcholom je ultra hlúpy sentimentálny happyend, pri ktorom sa zastavuje rozum a človek čaká, kedy príde ten zvrat, ktorý vráti príbeh do reality. A ten nepríde. Škoda - Michael Douglas hrá parádne. Asi prvý krát za 15 rokov... Stone by mal prestať točiť politicky angažované filmy. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Když vidím, jak LaBeouf měl krasně rozjetou kariéru, tak mě celkem mrzí jak dopadl. Tenkrát toho talentu dokázal využít i Oliver Stone, jež po letech navazoval na jeden ze svých nejslavnějších filmů (cameo Charlieho Sheena potěšilo, ale dnes už na kinofilm nemá) a ačkoliv tomu hodnocení nenapovídá, je to opět radost pohledět. A navíc je tu ten fenomenální Michael Douglas. Něco mi říká, že si doženu ještě jednu nějakou jeho klasiku a stane se jedním z mých nejoblíbenějších herců. ()

Galerie (41)

Zajímavosti (27)

  • Michael Douglas se k natáčení připojil 18. září 2009, přesně týden před jeho pětašedesátými narozeninami. První scéna, do které se herec pustil, bylo propuštění Gordona Gekka z vězení. (CrypzzXD)
  • Ve filmu má Jake Moore (Shia LaBeouf) jako vyzvánění v telefonu ústřední melodii z filmu Hodný, zlý a ošklivý (1966). V roli jednoho z bankéřů se objevuje Eli Wallach, který ve zmiňovaném westernu ztvárnil jednu z hlavních postav. (BS)
  • Jake Moore (Shia LaBeouf) nosí hodinky značky IWC Portuguese Perpetual Calendar. (dyfur)

Související novinky

Stoneova divočina

Stoneova divočina

07.03.2010

Oliver Stone se rozhodl bavit. Soudě podle trailerů na Wall Street 2: Peníze nikdy nespí, jde mu to docela od ruky. Jeho následujícím filmem bude podle všeho akční thriller Savages. Adaptace románu… (více)

Reklama

Reklama