Reklama

Reklama

Film natočený podle stejnojmenného románu Mordecaie Richlera vypráví nezapomenutelný příběh Barneye Panofskyho (Paul Giamatti), obyčejného muže žijícího neobyčejný život. Se svou první ženou Clarou (Rachelle Lefevre), nespoutanou rusovlasou dračicí, prožívá Barney krátký bohémský románek. Jeho druhou manželkou se stává slečna P. (Minnie Driver), upovídaná židovka, která má velkou zálibu v nakupování. Na jejich společné svatbě ale Barney poznává třetí ženu svého života, a to Miriam (Rosamund Pike), opravdovou lásku a později i matku jeho dvou dětí. Pestrým životem provází Barneyho i otec Izzy (Dustin Hoffman). Další důležitou linií příběhu je kromě tří Barneyho manželství i záhadné zmizení přítele Boogieho. Policie podezřívá Barneyho z vraždy, ale nemůže ho usvědčit. Celá záhada je objasněna až na konci příběhu. (Magic Box)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (120)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Už začíná být pomalu zvykem, že nejlepší americké komedie vznikají mimo hollywoodská studia, stejně jako tahle kanadsko-italská koprodukce. Svým usazením do hebrejské komunity a typicky židovským humorem, který představuje až jakousi esenci životní zkušenosti a vědoucího moudra, trochu připomíná rukopis Woody Allena, je ale méně intelektuálně břitká, naopak (hlavně v druhé půli) skvěle zdůrazňuje sentimentálně-romantický prvek. Neodolatelný a typově přesný je Paul Giamatti, překvapením je pak opravdu odzbrojující Dustin Hoffman v pro něj trochu netypické roli muže ze staré školy, z pomalu mizejícího patriarchálně fungujícího světa. Jeho chlapáctví je zdrojem mnoha komických situací a je vpravdě neodolatelné... Ač se hlavní hrdina Barney Panofsky sebevíc snaží diváka nezaujmout svým tuctovým zjevem a víceméně průměrností ve všech oblastech života, v jednom ohledu si zaslouží naši pozornost - svými manželstvími. Barneyho tři svatby jsou každá originál sám, ovšem v celku jsou výmluvnou metaforou obtížnosti najít tu správnou cestu životem, a to jak partnerským, tak obecně tím svým konkrétním. Příběh Barney Panofskyho ilustruje věčné prokletí muže, jehož civilizace svázala do kazajky monogamního vztahu, ač k tomu není evolučně naprogramován, stejně jako protichůdnou potřebu lásky a partnerského života, který je tak neuvěřitelně křehký... Vedlejším motivem je také princip hry a role náhody a nahodilosti v plynutí života (záhadné zmizení nejlepšího přítele). Barneyho ženy jsou skutečně nevšední (tragi)komedií, která dobře kloubí oba dva póly, jak komické, tak i tragické tu má svou očistnou funkci. Málokdy si člověk u tak malého a neokázalého snímku říká, jak obsahově velký a bohatý je... ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Tak si to shrňme, protože jsem to nepochopil. Zakrslý, tlustý žid s vizáží přežraného křečka sbalí na své svatbě zoofilní roštěnku naprosto mimo jeho ligu, nafláká jí dva fakany, chytne alsheimera a zaklepe bačkorama. Pro někoho s obřízkou možná záživné a plné jinotajů, nejedna stará panna snad z té osudové lásky dokonce i pomočí kapesník, nicméně dělat z toho tady novodobou Vojnu a mír jenom proto, že jsem se tím unylým Harlekýnem proslabikoval až k tiráži, aniž bych chcípl nudou a mám nutkavou potřebu vykřičet do světa, jaký že jsem to čtenářský pašák, to snad ne?! Pavlík ale za pomoci Hoffmanových kapek hraje jako o život, a tak si v tom třeba i omezený divák s literárním nevkusem (marvan), co v životě přečetl tak akorát přílohu nedělního Blesku a všech sedm dílů Heryho Potrata, najde světlou chvilku a trochu se napakuje na té "bezbřehé myšlenkové bohatosti". ()

Reklama

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Filmy, které se snaží zachytit lidský život, často selhávají na neschopnosti vyhmátnout a sdělit to podstatné, zaznamenat životní zastávky a zachytit osudová rozhodnutí, úspěchy a pády svého hrdiny. V případě Barneyho žen se to myslím povedlo na jedničku díky kvalitnímu scénáři a především díky osobě Paula Giamattiho, který Barneymu dokázal vtělit přesvědčivost a lidskost. Budí pochopení tam, kde by jiný vyvolal pohoršení, umí dojímat bez laciného sentimentu, dokáže rozesmát, věříte mu vášeň, naivitu, bolest i nejistotu. Je to mé opakované setkání s Giamattiho charakterním herectvím, kdy uznale zdvihám palec nahoru. Snímek sleduje milostné tápání muže, který ve svém životě stihl tři sňatky, dva rozvody a jedenkrát si krátce vyzkoušel roli vdovce. Při všech životních kotrmelcích ho provázela touha po osudové velké lásce a získání ideální partnerky na celý život. S Barneym se divák seznámí v jeho bohémském období a následuje ho až k trpkému konci naplněnému chorobou a opuštěností. Přesto je to ve výsledku pozitivní, optimistický kousek, který ocením na 85 % celkového dojmu. ()

larelay 

všechny recenze uživatele

zo zaciatku uzasny "i-dont-give-a-shit-feel-good-movie", ale akonahle sa prekoprcnete do druhej polovice filmu, zacne nadherny pribeh lasky, ktory vas ku koncu prinuti hladat vreckovky, hoci ste mozno uz dlho predlho nad ziadnym filmom neplakali. A Paul Giamatti ma konecne v nejakej ulohe presvedcil, aky je to skvely herec. Vzdy som mala voci nemu averziu, ale to, co predviedol tu, bol bravurny herecky koncert. Ale je nutno spomenut aj ostatnych, Dustina Hoffmana, Rosamund Pike a aj Minnie Driver. Rozhodne odporucam. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Židovská komedie plná židovské tématiky, židovských praktik a úplně ne tak klasických židovských vtipů, na které jsme, my nežidi, zvyklý. Je to tady samej pesah, šabat a bůhví co ještě a ještě k tomu se na filmu podílela celá řada známých herců. Pro mě trošku nepochopitelně, ale svoje fanoušky tenhle film asi mít bude. Mě ani ne. Byla to vcelku nuda. ()

Galerie (61)

Zajímavosti (5)

  • Dustin Hoffman a Paul Giamatti se již jednou před kamerou setkali, a to ve snímku Chladnokrevně (2003). (Terva)

Reklama

Reklama