Nastala chyba při přehrávání videa.
  • venison
    ***

    Barneye Panofskyho budete nenávidět a budete ho milovat.. Barney je sobecký alibista a floutek, který si neváží žen, dokud nepotká svou femme fatale.. Paul Giamatti má nádhernou roli, kterou jako vždy ztvárnil bravurně.. Krásná Rosamund Pike se zde blyští jako naleštěný diamant.. A Dustin Hoffman opět ukázal, že si opravdu dokáže střihnout roli otce, za kterého je potřeba se stydět.. Kdo má rád "americký" nehollywoodský film, jen do toho :-)))(14.4.2012)

  • Maq
    ****

    Životopisný příběh muže, hledajícího lásku a činícího chyby. Kdo není dítě ví, že o tohle v životě jde, a podaří-li se to dobře vylíčit, můžeme očekávat silný zážitek. Tohle se podařilo, jinak se o tom nedá mnoho napsat. --- Povolím svojí zálibě v morálních dilematech a pozastavím se nad zlomovým momentem filmu. - Zde se asi sluší varovat před spoilery. - Tak tedy, jak řešit Barneyho nevěru? Pravda, Miriam ho hned na začátku jejich vztahu varovala, že to nesnese. Jenže reagovat takto nekompromisně po dvaceti letech šťastného manželství? Polehčujících okolností je spousta: Šlo o tu nejbanálnější a nejpitomější ze všech nevěr, jaké si lze představit. Barney se evidentně a upřímně kál a hned se přiznal. Navíc byl zmatený, žárlivý a nešťastný, a to právě přičiněním Miriam. Žárlil na Blaira, se kterým jeho žena trávila dovolenou. Ve vší počestnosti? Čemu říkáme počestnost? Miriam nemohla nevědět, že Blair jenom čeká na svou šanci. V takové situaci bylo pro Miriam o poznání snazší být zásadová. Však od Barneyho šla rovnou k Blairovi. Nevěra je ovšem odsouzeníhodná, ale za daných okolností jsem s Barneym cítil. Tohle bylo vůči němu kruté. --- A k tomu konflikt se synem. Dvacetiletý cucák, který ví o těžkostech a složitostech života excrementum magnum, vidí, že otec matce způsobil bolest, i paušálně a hrubě se otce zřekne. Později vidíme, že se vztahy urovnají, ale kdo komu vlastně odpustil? Příběh ztraceného syna je námět prastarý, přímo biblický. Až do moderních časů nebylo zvykem soudit otce, vždy jedině syna. A většinou se kaje a je mu nakonec odpuštěno. Jak to však řešit dnes, kdy neplatí Desatero a jsme oblaženi tou novinkou, že dospělým hňupům i mutujícím chlapcům je soudit a odsuzovat cokoli a kohokoli nejen dovoleno, nejen to nevzbuzuje pohoršení, ale nezřídka jsou k tomu přímo vybízeni? Je to zapeklitý problém, hodně jsem se o něm napřemýšlel, však se mě týkal i v mém reálném životě. A víte k jakému řešení se přikláním? Neodpouštět. Jakmile si fracek osvojí právo rozhodovat se jako dospělý, může mu otec poskytnout už jen jedno, poslední naučení: že coby dospělý musí jednat s vědomím odpovědnosti, že jeho činy mají následky, a že tyto následky musí nést i když se mu přestanou líbit.(30.10.2011)

  • jhrasko
    *****

    Nedokonalé ako život sám, nevyrovnané ako život sám <- (a tým pádom pre mňa) -> výnimočné v optike, ktorou nazerá práve na ups and downs priemerného človeka. Výborná predloha, rozumný režisér, herci vediaci presne čo a ako hrať. Navyše vtipné cameos kanadskej režisérskej elity: Denys, Atom, David. Prekvapenie. Píšem si: Mordecai Richler, Argo, v hľadáčiku. Jeden z mojich TOP filmov roka 2010. Miloši, ďakujem za nakopnutie.(13.8.2011)

  • bartias
    ****

    Drama s komediálními momenty pokrývá podstatnou část nejen milostného života hlavního hrdiny. Pocity při sledování se dají srovnat se čtením dobrého románu. Začátek se odvíjí pomalu, děj sem tam přeskočí v čase, ale výsledek je nakonec hodně zajímavý a chvílemi přímo strhující. I proto, že nechybí jedna malá velká záhada a herecké obsazení je vynikající.(16.9.2012)

  • BDMarty007
    ***

    Bohužel tento film mě moc nenadchnul a moc jsem nepochopil, co tím chtěl autor říci. Je v něm sice pár zajímavých a silných momentů (zpravidla velmi smutných), ale u většiny postav mi chybí motivace, zejména pak u postavy hlavní, která mi v tomto filmovém pojetí přijde značně nekonzistentní a nepravděpodobná. Arogantní a suverénní filmový producent je v zápětí velmi ušlápnutý ňouma ...?! Možná to v knížce smysl dává ((bohužel jsem nečetl), ale ve filmu moc ne. Asi nejpozoruhodnější z mého pohledu je výkon Rosamunde Pike, která má ve filmu obrovský věkový rozsah a přitom je stále zcela přirozená. Bruce Greenwood je pozoruhodně úlisný a nesympatický, což se ale obávám, podle logiky scénáře neměl být. Možná to je taková výpověď o životě, který je mnohdy hodně nepředvídatelný, nelogický, chvíli zajímavý a chvíli nudný, občas absurdní. Můj hlavní závěr z toho je, že si budu muset přečíst tu knihu, abych to lépe pochopil. Hlavní přednost vidím v pár silných scénách, zachycení stárnutí hlavního hrdiny a obecně hereckých výkonech, s výjimkou Dustina Hoffmana, který dost přehrává a je spíše iritující.(6.12.2011)

  • - Jake Hoffman ztvárnil Barneyho (Paul Giamatti) syna a Dustin Hoffman jeho dědečka. Ve skutečnosti jsou však ve vztahu otec a syn. (Terva)

  • - Dustin Hoffman a Paul Giamatti se již jednou před kamerou setkali, a to ve snímku Chladnokrevně (2003). (Terva)

  • - Kvůli tomuto snímku Rachelle Lefevre odmítla účinkování ve filmu Twilight sága: Rozbřesk – 1. část (2011). (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace