Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sonnery
    ****

    Do Woodyho světa mě přivedla jeho kniha Vedlejší účinky. Ironií je, že vedlejším účinkem knihy Vedlejší účinky se stala záliba v Allenových filmech. Miluju každého jeho pitoreskního hrdinu a často najdu nějakou shodu mezi "jeho já a mým já" a Annie Hall byla mou první.....ehm Allenovskou zkušeností. Proto ta zamilovanost. A jestli jsem napsal, že nacházím kousek sebe v jeho filmech, tak koupelnová scéna s usmrcením pavouka jako by mi z "v"oka vypadla.(24.2.2009)

  • FlyBoy
    *****

    Preslávená (samo)spoveď plodného auteura a intelektuála. Hravá, humorná, pravdivá, univerzálna a teda dokonca aj širokej verejnosti prístupná. "Well, I guess that's pretty much how I feel about relationships. You know, they're totally irrational and crazy and absurd and ... but, uh, I guess we keep goin' through it because, uh, most of us need the eggs...."(5.3.2009)

  • Marius
    *****

    Výborný film, ktorý sa obsahovo zameriava čisto na vykreslenie dvoch hlavných postáv a histórie ich vzťahu . I všetky vedľajšie postavy, či už povedia jednu vetu alebo sú pre dej významnejšie sú podriadené práve tomu, aby vykreslili nejakú črtu neurotického Allena alebo živelnej Diane Keaton. Cieľu rozpitvať vzťah neurotika a voľnomyšlienkárky je podriadené všetko od A po Z. Alvyho siahodlhé monológy ponúkajú pohľad z jeho strany, na vykreslenie pocitov a osobnosti Annie potom Allen použije nekonečné množstvo režisérskych nápadov od vychádzania z tela, či prítomnosť postáv v scéne z minulosti až po jej vnútorný monológ. Takto vlastne síce máme pocit, že príbeh rozpráva Alvy, ale vidíme veci i zo strany Annie, preto film pôsobí z hľadiska uhlov pohľadu oboch pohlaví veľmi vyvážene. Humor snímku je v prvom rade intelektuálny. Nie je to komédia pri ktorej sa bežný žrút popkornu bude smiať na plné ústa, svoju cieľovú skupinu však Woody poteší najmä inteligentnými hláškami plnými irónie a sarkazmu. Annie Hall stojí za pozornosť, už len kvôli tomu ako trčí z neskorších Allenových filmoch v ktorých postupy i typy postáv, s ktorými tu začal pracovať, už len so striedavými úspechmi donekonečna variuje. 10/10(29.12.2006)

  • viperblade
    ****

    Tak předně bych chtěl říct, že jsem Annie Hall viděl s dabingem, což není asi to nejlepší, protože jak známo, dabing může hodně vtipů zabít (výjimku tvoří jen některé seriály (Red Dwarf)). A možná proto zatím dávám jen čtyři hvězdy. Ale co už jsem poznal i v dabingu bylo, že Diane Keaton si Oscara opravdu zasloužila. Určitě si tento film seženu v originále, abych mu dal ještě jednu šanci. (I když, Match Point mě uchvátil hned na poprvé a to i v dabingu… tak že by to bylo filmem? :-)) UPDATE: Po téměř třech letech jsem udělal, co jsem slíbil a pustil si tento film znovu v původním znění s titulky. A verdikt? Už asi chápu, co na tomto filmu všichni vidí, ale pořád mi přijde, že Woody má na kontě pár lepších kousků. Těch 80 % je opravdu asi akorát.(4.9.2009)

  • belldandy
    *****

    Při sledování filmu Annie Hallová jsem konečně i já pochopila, že Woody Allen je génius humoru - a to humoru v jeho nejvyšší osvobozující funkci, ve které dokáže změnit tragickou situaci v komickou a kdy vás nutí se smát, abyste nemuseli plakat. Smutek nad obtížností překonávání samoty a složitostí vzájemného dorozumění je hýřivě převálcován sérií nápaditých "gagů" = netradičních filmových postupů. Woody Allen nás marnotratně zaplavuje množstvím svých nápadů, v rámci nichž neustále porušuje zavedená pravidla filmového vyprávění. Hlavní hrdina filmu komunikuje nejen s chodci na ulici a osobnostmi, které doslova vtahuje na plátno, ale i se samotnými diváky. Allen nás nechává nehlédnout i do myšlenek svých hrdinů. Také dovolí Dianě Keatonové (alias Annie Hallové) vystoupit ze svého těla a Alvy Singerovi (ztvárněnému jím samotným) vrátit se do školní třídy a vést se spolužáky freudovský dialog. (Neruší ani to, že mnohé z těchto "gagů" byly ještě mnohokrát ve filmech využity a citovány, a to i samým Woody Allenem.) Absorudita těchto situací je vyvážena všedností až banálností samotného příběhu. "Proč nám to nevyšlo?", ptá se Woody Allen a s ním i divák. "Proč naše láska neobstála ve zkoušce časem? A měla vůbec někdy šanci?"(25.5.2004)

  • - Při jízdě broukem Annie, aby se podívali na Alvyho rodné místo, můžete vidět policejní auta s varovnými světly, které dohlížela na natáčení filmu. (don corleone)

  • - Jedna z vystřižených scén byla i návštěva Annie a Alvyho v pekle. Scénu Allen přepsal po dvaceti letech a použil ve svém filmu Pozor na Harryho. (don corleone)

  • - Ve filmové oblasti poprvé došlo k tzv. prolomení čtvrté stěny. Jedná se např. o situaci, kdy dojde ke kontaktu postavy s diváky. (Kubeska)