poster

Rána na oplátku

  • anglický

    Backlash

  • slovenský

    Spätný úder

Western

USA, 1956, 84 min

  • Jehan
    **

    John Sturges se nějak musel naučit točit skvělé filmy. Zde si to vyzkoušel. Výsledkem je barvotisková blbina s otravným hlavním představitelem a ještě otravnější dámskou hrdinkou. A vůbec, motá se tam spousta zapomenutelných otrapů. Když už je tam někdo sympatický, tak vyšumí. Vlastně to tak v životě chodí. Ale ty koně tam mají krásné.(5.6.2018)

  • Cervenak
    ****

    Sturges! Mám rád tie filmy, čo nás hodia rovno doprostred konfliktu a zápletka sa objasňuje až spätne počas výdatných porcií akcie. A toto je jeden z najakčnejších westernov 50. rokov.(19.12.2017)

  • Mol
    ****

    Už už jsem viděl jak tomuhle filmu nastřeluju 5 *, ale konec, místo toho aby se proměnil v ultimátní krvavou lázeň, kde krev stříká do kamery, borci si strkají střeva zpátky do břicha a poslední heroic bloodshed přestřelku mezi otcem a synem odmávají bílé holubice, se dočkáme jen zbabělého útěku. I tak dobře zmáknutej film, který přes svou kratší stopáž nestihne něco zásadně zkurvit, až na ženskou postavu, která byla zapřísáhlá feministka a házela ze začátku Widmarkovi, né klacky pod nohy, ale rovnou celý stromy i s kořenama.(11.2.2014)

  • kinderman
    ****

    Jestliže se v noirové klasice hledal "třetí muž", tady se zuřivě pátrá rovnou po muži šestém, R.Widmark a D.Reedová se vzájemně vyfackují a jinak obsahuje tento řemeslně slušně odvedený western všechny očekávané atributy: střelbu ze zálohy, pronásledování dostavníku indiány, přestřelku v saloonu ("Kdo to byl?!") i duel v prachu ulice.(13.5.2013)

  • Karamanlis
    ****

    Výborný pištoľnícky western z 50. rokov, režírovaný geniálnym Johnom Sturgesom, v ktorom nechýba napätie, menšie detektívne zauzlenie či nevyhnutná štedrá porcia streleckých súbojov. Apači avizovaní v obsahu sa k dianiu našťastie nepriblížia bližšie než na dostrel pušky a ich neobratné útoky plnia len funkciu akéhosi "křoví" v pozadí príbehu.(4.6.2018)

  • - Karyl Orton (Donna Reed) na sobě měla spodní prádlo z padesátých let dvacátého století, které se v devatenáctém století ještě nenosilo. (Mol)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace