poster

Producenti

  • USA

    The Producers

  • Austrálie

    The Producers

  • Velká Británie

    The Producers

Komedie

USA, 1967, 88 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • tomtomtoma
    *****

    S přihlédnutím k faktu, jakého původu byli hlavní tvůrci této komedie, můžeme tento film považovat snad i za černou komedii s cynicky kousavým nadhledem. Skutečností je, že se tento kousek i v současné době hraje s úspěchem na divadelních prknech v Čechách. Skutečností je, že humor občasně sklouzává do trapností, či má tuto tendenci. Ale v nich nesetrvává a ani na nich netrvá, hravě je překoná a běží zase vstříc nepovedenému řízenému neúspěchu v úspěch. Adolf byl jistě ladný tanečník i zručný malíř pokojů. Obzvláště v porovnání s Winstonem. Důchodkyně, i když je to snad trochu troufalá myšlenka, se také rády oddávají intimnostem. A těm rozverným hrátkám, které tyto intimnosti doprovází. Produkční činnost lze dělat seriózně, nebo také tak, aby na ní producent vydělal. Max Bialystock (dobrý Zero Mostel) má svébytný přístup k investujícím ženám do jím uváděných divadelních her. Až se mu v hlavě zrodí geniální plán. Dokáže být velmi přesvědčivý a vědom si svých limitů, využívá dokonale svůj zbývající potenciál. Jako jedinečný partner se nakonec ukáže zprvu nesmělý účetní Leo Bloom (dobrý Gene Wilder), který poprvé ve svém životě roztáhne křídla, aby letěl vstříc největší výzvě svého dosavadního života. A ty další okouzlující figurky. Jako autor divadelní hry Vesna pro Hitlera Franz Liebkind (solidní Kenneth Mars) se svojí trvalou nostalgickou vzpomínkou na velikost Třetí říše. Jako hlavní představitel uváděné divadelní hry Lorenzo St. DuBois alias L.S.D. (zajímavý Dick Shawn) se svým neotřele popleteným přístupem k životu a zvoláním "baby". Jako extravagantní režisér divadelního kusu Roger De Bris (Christopher Hewett) se svou vizí o zjemnění pekla. Z dalších rolí: sekretářka mnoha přednostmi a nehraným zápalem pro práci Ulla (půvabná Lee Meredith), věrný Rogerův tajemník Carmen Ghia (Andréas Voutsinas) a nejžhavější z té řady drahých a ochotných dam (Estelle Winwood). Ostatně podnikat lze i ve vězení, pokud nevyjde vše podle plánu. Výbušný materiál se nemá konzumovat za syrového stavu. A tančící hákový kříž může způsobit i záchvat smíchu. I když s tím možná nebudou všichni souhlasit, pro mě je to velmi příjemná a hravá komedie. Cynicky kousavá, hravě rozkošná a plná třaskavého materiálu. Není nad to, vždyť je to krásně sarkastický slogan: "Don't be stupid, be a smarty, come and join the Nazi party!" Vše se samozřejmě musí brát s nadhledem, který se trefuje do všech stran, i do vlastních řad a do historie, která se bere většinou hystericky vážně.(21.5.2016)

  • Mikino00
    ****

    Velice podařená satira na zákulisí muzikálu a Brodway samotnou. Smál jsem se téměř neustále, už samotná myšlenka je vtipná, to nejlepší ale přijde až když vstoupí na scénu režisér a hlavní herec, to jak si krásně pohráli se zesměšněním Hitlera bylo perfektní. Neskutečně krásná je blonďatá sekretářka, taky si takovou pořídím.(20.12.2012)

  • Anderton
    ****

    Komédia, ktorá strieda zopár hluchších pasáží s tými vtipnejšími, a čo je podstatné, aj s takými, pri ktorých sa nečakane nahlas zasmejete. Je fajn, ak je komédia pohodová a my sa pri nej neustále usmievame, ale je lepšie, ak ponúkne momenty, ktoré dosahujú k humoristickému stropu a občas trochu drhne. Obrovským kladom je New York v roku 1968, v takejto farebnej verzii sa mi veľmi páči a nečudo, že sa tam páči aj takým pošukom, akých hrajú Zero Mostel a Gene Wilder. Sú to ksichty na pohľadanie. Vzhľadom na záverečný Wilderov prednes som očakával iný záver, ale Brooks proste nie je klasický hollywoodsky režisér.(4.4.2015)

  • jitrnic
    ***

    Čistý výplach - agresivní taškařice plná vřeštících a oči poulících herců, která by mohla slabším povahám přivodit alergickou reakci. Jste-i otrlejší a omezíte-li na půldruhou hodinu mozkovou činnost na nezbytné minimum, lze se pro jednou celkem dobře pobavit. I tak ale zapisuji jméno Mela Brookse po předchozí velmi nelibé zkušenosti s Ohnivými sedly mezi silně podezřelé tvůrce, před jejichž díly je třeba mít se na pozoru.(19.4.2009)

  • kaylin
    ****

    První verze "Producentů", kterou jsem kdy viděl, byla ta z roku 2005. Myslím, že není úplně ono, když člověk vidí prvně remake, ale stejně pak může srovnávat. "Producenti" z roku 2005 jsou klasickým muzikálem, který je švihnut crazy komedií. "Producenti" z roku 2005 nemají msty daleko od crazy komedie, ale pořád je to především satira na to, jak funguje zákulisí vytváření muzikálů, a to se všemi jeho nedostatky a podvody. Max Bialystock získává peníze na svoje špatné hry díky tomu, že uspokojuje bohaté paničky v důchodu, které mu pak podepíší jeho "šečíček", bez něhož nemůže hry produkovat. Právě během jednoho takového uspokojování k němu dorazí Leo Bloom, četní, který mu hodlá udělat pořádek v knihách. A zjistí jednu zajímavou věc. Mohou vydělat obrovské množství peněz na tom, když udělají hru, která bude naprostý propadák. A tak začínají dělat na hře, která se jmenuje "Springtime for Hitler" ("Jaro pro Hitlera"). Věřte tomu, že ústřední melodie vám bude - chtě, nechtě - znít v hlavě ještě nějakou dobu po skončení filmu. Původní "Producenti" nejsou muzikálem v tom pravém smyslu slova. Zpěv se zde objevuje až ve chvíli, kdy se hra nacvičuje, případně když je hra přímo prezentována nejprve velmi nespokojenému publiku. Tam, kde je pro "Producenty" v roce 2005 rozhodující homosexuální pojetí, tam zase Mel Brooks těžil z toho, že 60. léta byly éra hippies a pro film to fungovalo dokonale. Hitler v tomhle provedení byl prostě dokonalý. Mel Brooks nevytvořil film, který je tak plný zvratů, jeho zápletka je přímočará, o to je jednodušší se zaměřit na komediální složku, která zde funguje dokonale. Legendární film, který remake nepotřeboval, ale stalo se. Mnohým divákům asi bude nová verze přijatelnější, ale v jejím provedení vypadá komika jako hloupá groteska. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2012/11/arbitrage-interview-male-deti-neznamy.html(2.3.2013)

  • - Venkovní scény se odehrávají v Central Parku, v Empire State Building a v Lincolnově centru. (Kmotr76)

  • - Hlavní roli Maxe (Zero Mostel) nabídl Mel Brooks původně Peteru Sellersovi. Ze spolupráce sešlo, ale když Sellers viděl hotový film, byl jím nadšen a pomohl s jeho propagací.

    (D.Moore)

  • - V roce 2005 vznikl stejnojmenný remake klasiky v podobě muzikálu. (Kmotr76)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace