poster

Producenti

  • USA

    The Producers

  • Austrálie

    The Producers

  • Velká Británie

    The Producers

Komedie

USA, 1967, 88 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • classic
    ****

    Max Bialystock a Leo Bloom budú mať veľké „zajačie úmysly” , keď prvý je divadelným producentom, a druhý zase zo začiatku čestným úradníkom, že zakladajú spoločný tandem: ziskuchtivých “PRODUCENTOV” , ktorí chcú uviesť absurdné divadelné predstavenie na Broadwayi o spievajúcom a tancujúcom Führerovi-Adolfovi Hitlerovi (a ten s naprostou bravúrou prekonáva i Diktátora, Charlieho Chaplina), konkrétne s poetickým názvom: „Jar pre Hitlera a Nemecko” , ale s tým, že z toho nakoniec vzíde kolosálny prepadák všetkých čias, čiže aspoň to tak pôvodne zamýšľajú, lebo vtedy by sa rozprávkovo obohatili aj za prispenia mnohých starých dám, ktoré Max krásne obalamutil, a tak mu všetky prispeli nemalé čiastky na rozpočet pre hru, t.j. zisťujú, že výhodnejšie je vytvoriť divadelný neúspech, než úspech, a vtedy by práve vzali nohy na plecia i guču peňazí, a hor sa smer Rio de Janeiro. Väčšina okoľností tomu priamo nasvedčuje, pretože vyberajú podľa nich totálne neschopného režiséra-transvestitu Rogera De Brisa, ktorý by defacto mal byť niečo na princíp Eda Wooda, a la Theatre, či trebárs samotnú hru napísal Franz Liebkind, čo sa ešte tak úplne nestotožnil s koncom „Tretej ríše” , alebo hlavný predstaviteľ je prezývaný, ako L.S.D. (Lorenzo St. DuBois), čo je samo o sebe dosť výstižné, a práve on je neuveriteľným ťahúnom pre nablýskané publikum v deň vypredanej premiéry, ktoré doslova vrie ! _ Mel Brooks sa po prvýkrát etabluje medzi hollywoodsku režisérsku smotánku, a hneď je z toho Oscar pre pôvodný scenár, ktorý je maximálne prešpikovaný samým čiernym humorom, keď Zero Mostel s Geneom Wilderom zo seba vydávajú naprosté maximum, čo sú vôbec schopní zo seba vydolovať ! Zručne im sekundujú-Lee Meredith, Kenneth Mars a Dick Shawn, ale tých som už vyššie spomenul. Premýšľal som nad plným počtom hviezd, ale Brooks trošku na záver polaví, a tak naozaj už nechýbalo veľa, aby som bol ešte o kúsok viac nadšený...(12.10.2019)

  • July
    ****

    Skvělá komedie. Mostel i Wilder prostě výborní. A remake, který jsem viděla dříve než originál? Má několik kladů navíc - skvělou Ullu (která má tady jen minimální roli), scénu s holuby (nezapomenutelná) i barevnou stylizaci. Těžko říct, čemu dávám přednost, ale originál má zatím 4* a remake 3*. No ale vraťme se k původním Producentům - Brooks zkrátka opět nezklamal!(18.10.2008)

  • LeoH
    ***

    Na takovýto druh filmu člověka tak úplně nepřipraví žádný popis – na jedné straně si můžete vychutnávat nemalé porce chytré nadsázky a zdravého bourání jednoho tabu za druhým s razancí, která překračuje i hodně odvázaný standard končících 60. let, z druhé strany do vás perou tuny slaboduchého uječeného humoru z páté cenové… Ne že by to místy nebyla pekelná sranda, ale stejně často jsem se za tvůrce cítil prostě jenom trapně; mým šálkem hitlerovské legrace z divadelního prostředí bylo mnohem spíš Lubitschovo Být či nebýt, takže celkové hodnocení tentokrát jen lehce nad průměrem.(1.3.2016)

  • gudaulin
    ***

    Tvorba Mela Brookse mi dlouhodobě nesedí, můj smysl pro humor je nastaven jednoduše jinak. Na druhou stranu, film sklidil pár cen včetně Oscara za scénář a hodnocení i komentáře měl velmi slušné, tak jsem do Producentů nakonec investoval. Jakkoli uznávám, že je to Brooksův nejlepší film, do kolen jsem kvůli němu určitě nešel. Střízlivě řečeno, je to ve skutečnosti jediný film, u kterého se nad použitým humorem neošívám v momentech, kdy cítím, že sklouzává do trapnosti. Nejcennější je samotný nápad, ale jeho využití jde spíš do ztracena. Schází mi takový ten vytříbený slovní humor typu Francouze Webera a opravdu chytré gagy. S výjimkou Gena Wildera mně ani příliš nesedli herci v hlavních rolích. Přitom si myslím, že potenciál tady byl a bylo by asi zajímavé, kdyby nějaký specialista na veselohry natočil na základě kvalitního scénáře remake. Novou verzi Producentů jsem zatím neviděl, podle ohlasů je ale slabší. Celkový dojem: 55 %.(27.4.2009)

  • Sarkastic
    ****

    „Kdo je to?“ – „To jsem já. Max Bialystock.“ – „Výborně. Já myslela, že je to lupič.“ Producenti jsou dosti švihnutým, absurdním filmem a takový je i jeho humor. Začátek se starými dámami, získávání si nejistého účetního, najmutí sekretářky, muzikálová část (s geniálními texty a tematickou choreografií) a pak stylový dojezd s návratem do starých kolejí. Úroveň zábavy je místy jako na houpačce (což ovlivňuje i ústřední dvojice, která místy perlí a jindy zas přehrává až přes míru), přesto převládá kvalita a v mnoha směrech i originalita (nebo neotřelost, chcete-li), a když si k tomu připočtu fakt, že film velmi dobře funguje i jako satira (pro někoho možná především), dávám slušné 4*. „Pánové, málokdo to ví, ale Vůdce byl skvělý tanečník.“ – „Skutečně? To jsem netušil...“ – „Protože jste byli obětí spojenecké propagandy! Samá lež! Lhali vám! O Winstonu Churchillovi vám neřekli ani slůvko špatný, co? To byl jejich Winnie! Churchill s tím svým doutníkem! Se svou brandy a ohavnejma malůvkama! Jo, Hitler, to byl malíř! Za odpoledne vymaloval celej byt. Dvěma nátěry!“(10.9.2014)

  • - Scénář o člověku, jenž se promění v brouka, který Max Byalistock (Zero Mostel) ve filmu zamítne, je ve skutečnosti titul „Proměna“ od Franze Kafky. (Chegi)

  • - Film byl natočen v Chelsea Studios v New Yorku, na stejném místě jako muzikálová adaptace z roku 2005. Natáčení probíhalo od 22. května 1967 do 30. června 1967. (Kmotr76)

  • - Místy lze zaslechnout hlas režiséra Mela Brookse. Například nadaboval tanečníka, který zpívá: "Don't be stupid, be a smarty/Come and join the Nazi Party" v písni "Springtime for Hitler". (Kmotr76)