Režie:
Tim BurtonKamera:
Bruno DelbonnelHudba:
Danny ElfmanHrají:
Christoph Waltz, Amy Adams, Terence Stamp, Danny Huston, Elisabetta Fantone, Leela Savasta, Jon Polito, Pomaika'i Brown, Madeleine Arthur (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Film Big Eyes vypráví skutečný a šokující příběh jednoho z nejkolosálnějších uměleckých podvodů v historii. Na sklonku čtyřicátých a počátku padesátých let dosáhl malíř Walter Keane neuvěřitelného úspěchu, naprostou revoluci v komercionalizaci populárního umění se záhadnými obrazy tváří s velkýma očima. Bizarní a šokující pravda nakonec vyšla najevo, když se zjistilo, že Walterovy práce nebyly ve skutečnosti vůbec vytvořeny jím, ale jeho manželkou Margaret. Keane, jak se zdálo, žil kolosální lží, kterou oklamal celý svět. Příběh je až příliš neuvěřitelný, aby byl smyšlený. Big Eyes se soustředí na Margaretino umělecké probuzení, fenomenální úspěch jejích obrazů a její bouřlivý vztah s manželem, který byl katapultován k mezinárodnímu věhlasu tím, že přijímal ocenění za její práci. (Forum Film CZ)
(více)Videa (11)
Recenze (297)
Tim Burton předvádí skvělou filmařskou techniku, ale jinak nemám o jeho filmu nic moc pěkného říct. Příběh především není na celovečerní film příliš výživný. Hlavní postava Margaret má aspoň několik poloh, což se už nedá říct o jejím manželovi. Walter Keane je dost jednorozměrná postava a Christoph Waltz byl nešťastná volba. Pokud byl tenhle film zamýšlený jako výpověď o vztahu umění a umělce, tak problém je v tom, že o žádné umění nevypráví. ()
Výtečný film, jehož jedinou chybou je, že to není typický Burton plný nihilismu a atrakcí. A nehraje tu nikdo z jeho notoricky známých herců - Johnny Depp, Helena Bonham Carter nebo Eva Green. Burton v očích některých natočil kacířský civilní film proti svému trademarku (ačkoli si ponechal alespoň toho Danny Elfmana). Což masy neodpouští a vidíme to i na slabém ohlasu. Ale odvážní diváci, kteří nemají rádi škatulky, se mohli setkat se zajímavým životopisem Margaret Keane (1927-2022) a Waltera Keanea (1915-2000) a hereckými koncerty Amy Adams a Christopha Waltze. Jedná se o příběh probuzené emancipace v umění z přelomu 50. a 60. let, přičemž je to neskutečná podívaná do světa mužů, (ne)naplněných ambicí, kýče a pokrytectví v moderním umění. Mé srdce si sice nezískal ani jeden z manželů, protože oba měli své chyby, ale o to to bylo divácky nosnější. ()
Waltz jako slabina snímku? Kdo by si to kdy doved představit, eh?! Nicméně je tomu tak... jeho Walter je fakt HODNĚ over the top, a bohužel zvládá táhnout dolu i celý delší pasáže filmu. Takovej 110% slizoun by možná nevlastním přičiněním stál za to, snad akorát kdyby byl v půlce filmu opravdu nařčen z pedofilie - jinak čistý zlo. Hlavně kvůli Waltzově postavě jsou nakonec Big Eyes čitelnější, než by měly, a ani nevyhnutelný vyhrocení situace potom nefunguje tak, jak by si jeden představoval. (Protože zápornější ultrazáporák se logicky dostává akorát ještě dál za čáru.) --- A štve mě to, vlastně i docela dost, protože potenciál to vážně mělo - to ne že ne. 1) Některá symbolika neměla chybu - viz Walterovo oko v klíčový dírce nebo krásná bilingvní slovní hříčka "senic-cynique". 2) Amy byla herecky naprosto přesvědčivá, až oscarová, a na rozdíl od Waltze se jí dostalo i solidně napsaný postavy. Líbilo se mi hlavně, že tak insecure vydržela bejt prakticky po celou dobu, i když se nálada a směřování snímku mezitim docela pružně měnily (nezřídka i ve prospěch její postavy). ()
Tima Burtona bych nezna, že se jedná o jeho dílo pravděpodobně nepoznal. Snad jenom podle všudypřítomně velmi kontrastních barev a neuvěřitelného příběhu. Sympatická Amy Adams by si už konečně zasloužila roli, která dostane zlatého plešouna a přehrávající Waltz, hraje úplně stejně jako v Tarantinových filmech (kde je jeho styl neskutečně přitažlivý, zde však trochu otravně-komicky). Burton tentokrát dost netradiční a pro mě bez výrazné originality, která je u něj prakticky vždy k vidění. Snad Tim příště najde nadupanější materiál hodný jeho kvalit.. chtělo by to něco "velkého" nebo "ospalého". ()
CITÁT - Kdyby ta práce byla špatná, nelíbila by se tolika lidem............ Příběh má divný hudební doprovod, umělé kamerové barvy a podivné dialogy. Nějak jsem se do příběhu nemohl vcítit. Asi jsem měl velké oči, protože jsem čekal něco trochu víc živějšího. Nejhorší film Tima Burtona, co jsem viděl. Krom "Mars útočí". ()
Galerie (64)
Zajímavosti (16)
- Pôvodným zámerom Tima Burtona bolo nakrúcať na 35 mm film, no kvôli rozpočtu bol nakoniec nútený nakrúcať digitálne. (scattered)
- V scéne, kde Margaret (Amy Adams) a Walter (Christoph Waltz) maľujú pred "Palace of Fine Arts" v San Franciscu, môžeme za nimi vidieť skutočnú Margaret Keane, ktorá sedí na lavičke a číta knihu. (dwdb)
- Pôvodný scenár obsahoval scénu, v ktorej sa Margaret (Amy Adams) snažila učiť Waltera (Christoph Waltz) maľovať. Scéna bola nakoniec vyškrtnutá ešte pred natáčaním. (dwdb)
Reklama