• kaylin
    ****

    Silný film o tom, jaký je život blázna a jak je možné se dostat do stavu pochopení a překonání svých psychických problémů. Film má prvky noiru ve smyslu hlasu vypravěčky a retrospektivnímu vyprávění, kdy se - stejně jako sama hrdinka - dovídáme důležité okolnosti, které vedou k pochopení jejího stavu. Olivia de Havilland je ve své roli naprosto skvělá.(9.10.2014)

  • JimiH
    ****

    Podobně jako u Hitchovy Rozdvojené duše i Snake pit nabízí (z dnešního pohledu) naivní pohled na léčení duševních chorob. Opět je zde dobrý a obětavý psychiatr, záchvaty, haluciance a další tradiční prvky. Nechybí tradičně ani Freud a jeho teorie, které pravděpodobně chtěl tento film zpopularizovat (byť už pochopitelně tyto studie byly publikovány více než půl století před uvedením filmu) v konzervativním USA. Olivia de Havilland je však ve svém výkonu velmi přirozená a i řada dalších postav utkví divákovi v paměti.(23.6.2011)

  • vitekpe
    ****

    Olivie de Havilland predvadi opravdu pozoruhodny a jedinecny vykon, a na mem zebricku oblibenosti tim padem nadale stoupa vzhuru... Film je to poutavy, narocny, zneklidnujici i dojemny (cely se odehrava v ustavu pro dusevne chore zeny), cili zadnou oddychovku necekejte...ja mel po hodine pocit, ze uz slysim hlasy taky... :-) P.S.: potesil Mark Stevens v roli manzela, stejne tak jako hudba na motivy A. Dvoraka (pri Going Home uz budete muset hodne zhluboka dychat, zarucuju...). 4+(5.2.2010)

  • jojinecko
    ****

    Pre nás ("pracovne deformovaných") psychológov je tento film takým malým výsekom klinickej psychológie a strýkovej Sigmundovej psychoanalytickej teórie nevedomia, detských vývinových štádií, hypnózy, terapeutických prenosov&protiprenosov a podobných psycháčskych delikatesiek:) Na svoju dobu vcelku odvážne zobrazenie blázinca, elektrošokov a podobne, asi sa cenzori riadne zapotili... Okrem samotného obsahu považujem film za zaujímavý aj po formálnej stránke. Minimálne frenetickým výkonom Olivie de Havilland, ako aj pár vychytávkovými scénami (napr. hadia diera) a strihom. Škoda tých občasných hluchých miest, ale aj tak veľmi zaujímavý, podnetný, pútavý a svojim spôsobom jedinečný film.(9.8.2009)

  • Anderton
    ****

    V konečnom dôsledku je Hadia jama najzaujímavejšia vyobrazením psychyatrickej liečebne a najmä jej pacientov. Tu sa všetci zúčastnení herci skutočne snažili, a to aj v prípade, ak išlo viac menej o štatistov. Ústredný prípad mladej ženy, ktorá začne mať problémy s vlastnou pamäťou a príčetnosťou, je napínavý, Olivia de Havilland predvádza dokonalý výkon, len to riešenie celej záhady neprinesie také prekvapenie, aké toto puzzle - spracovanie sľubuje. Nakoniec ale všetko do seba zapadne, možno až príliš hladko. Každopádne silný filmový zážitok, dá sa napísať, že po celú stopaž je ťažké odtrhnúť oči od obrazovky a divák je prinútený pozorne sledovať všetky dialógy a udalosti, aby sa v deji nestratil.(21.7.2019)

  • - Ve filmu zazní píseň „Goin' home“. Tuto píseň napsal Arms Fisher a jako základ použil hudbu od svého učitele Antonína Dvořáka, konkrétně jeho 9. symfonie - Novosvětská - druhá část - Largo. (Chevees)