Reklama

Reklama

VOD (1)

Na střední škole v Grizzly Lake řádí sériový vrah, zabíjející studenty. Riley ale i tak více zajímá mladík jménem Clapton, kterého miluje už celé roky, ale přebrala jí ho kamarádka... Riley je studentkou na střední škole v Grizzly Lake, ale rozhodně nepatří mezi populární žáky. I přesto se kamarádí s mladíkem jménem Clapton Davis, který je považovaný za nejvíc cool týpka na škole. Clapton randí s Ione, která byla kdysi kamarádkou Riley, ale pak si začala s Claptonem a jejich přátelství se rozpadlo. S trojicí kamarádí ještě Sander, který se pokouší sbalit Riley, ale ta mu úspěšně odolává. Jednoho rána byla jedna ze studentek střední školy velmi surově zabita u sebe doma, což studenty značně vyděsilo. Vrah napadl i Riley, když se pokoušela oběsit ve škole, ale nikdo jí to nevěří. Vrah ji nejprve zkouší zabít ve škole a pak i u ní doma. Policie se však na to netváří ani podruhé. Tentokrát je tam ale Clapton, který Riley vyslechne. Clapton má sice pro Riley slabost, přesto chodí s Ione. Vrah znovu udeří až na večírku u Sandera, kde zabije bývalého přítele Ione, který se chtěl o Ione poprat s Claptonem. Ředitel Verge na tyto události reaguje tím, že podezřelé studenty nechá po škole. Jeden z nich je vrah. Po škole zůstalo několik žáků, ale byl tam i jeden, kterého nikdo neznal. Jmenuje se Elliot a je po škole už 19 let v kuse. Ve filmu ve zkratce vidíme celé ty roky zpět a hlavně to, že s ním první den byla po škole i Ione. V tu chvíli se dozvíme o příběhu Ione a její matky, které si vyměnily těla, a Ione se se svojí duší vrátila do matčina těla v roce 1992. Její matka se zase zmocnila jejího těla v současnosti a právě ona začala chodit s Claptonem. Ione si s matkou vyměnila tělo, aby vyhrála v taneční soutěži. Ione je v minulosti úplně nadšená. Jen se do ní zamiloval mladý ředitel Verge, ale Ione ho nechce, takže se pokusí všechny zabít bombou, ale to se mu nepovede, jen si zjizví obličej. Když jsme se dozvěděli příběh Ione, vracíme se do současnosti, kde musí skupina studentů zjistit, kdo je vrah. Zatímco se dohadují u filmu, podle kterého vrah zabíjí, jeden z nich je zabit. A zatímco všichni vyšilují, Elliot dokončí své výpočty o konci světa a zjistí, že má nastat za 10 minut. Protože ví, co konec světa způsobí, pošle Toshiba, který zůstal také po škole, Riley do minulosti, aby všechny zachránila... (TV Prima)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (128)

kingik 

všechny recenze uživatele

Na střední škole Grizzly Lake se tedy dějí věci. Někdo tady vraždí studenty, cestuje ze zde v čase, jako stroj času slouží vycpaný medvěd, obletovaná školní kráska si vymění tělo se svojí matkou, šílenec, co zde bude v budoucnu ředitelovat, sestrojuje v minulosti bombu na zničení školy atd. Uznávaný klipař Joseph Khan natočil bizarní a absurdní směsici s prvky slasheru, scifi, parodie a především stylové high - school teen komedie, která se zpočátku naváží do pop kultury, bere se s nadhledem a nedělá jí problém si utahovat z režisérovy vlastní tvorby. Všímavý divák, který má už něco nakoukáno, se bude bavit, ale budou převažovat ti, kteří od filmu očekávali něco malinko jiného, a i já se mezi ně počítám. Jenže postupem času si mě tahle stylová potrhlost získávala na svoji stranu počínaje dobrou režií, kvalitním gore ve vraždičkách, kterých je méně, než bych čekal, a ve vtipných dialozích, kterých je více, než bych čekal, až sympatickými hereckými výkony konče. Sestříhat každý úsek do hudebního klipu, tak by to jistě taky fungovalo, takových míst a pasáží je ve filmu nepočítaně (viz žák, co zůstal 19 let po škole, a průřezem let hrají největší hity toho období). Joseph Khan si ani tímto filmem nezjedná respekt kritiků, podobně jako s jeho Torque: Ohnivá kola, ale tentokrát z toho prýštilo nadšení a odvaz, kdy je tvůrci jedno, jak film bude posuzován, a směrem k "odborné" kritice po celou dobu vysílá sympaticky jasně posměšná gesta. A tím vlastně boduje nejvíc. Takže zůstat s tímhle filmem po škole, není zase tak marné. 80% ()

Morholt 

všechny recenze uživatele

Kaše namíchaná ze všech slasherových klišé a teenagerovských vyvraž´dovaček, doplněná o medvěda, cestování v čase, sci-fi a řadu dalších prkotin, který už jste někde viděli. Občas to ani nedávalo smysl, ale to mi bylo úplně ukradený, protože herecky to obstálo, zasmál jsem se dostatečně a překvapivě na úrovni byly i efekty, včetně vtipných úvodních titulků. 70% ()

Reklama

mcb 

všechny recenze uživatele

Nekonzistentní slepenec různých režijních nápadů, stylů, intertextuálních odkazů a ironických komentářů, který ani nemusí držet pohromadě. Když si tuhle parodickou změť dokáže Joseph Kahn obhájit sebereferenčním pojetím a neustálým sebeuvědomováním sebe samého, nemám s Detention žádný problém. Metafilm ještě nikdy nebyl tak meta, ale na rozdíl od takového Vřískotu 4 nebo Chaty v lesích je to jediná věc, kterou dokáže uhranout. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Tak jo, asi nastal čas se historicky znemožnit, ale já tomu musím dát palec nahoru. Detention je přeplácaný parodický meta úlet. Děj nedává příliš smysl, ale svět, v němž se odehrává, je tak ujetý, že smysl ani dávat nemusí. Je tam banda teenagerů, maskovaný zabiják, cestování v čase, medvěd grizzly, ufo, konec světa, chlapec-mutant, přenášení vědomí a další hororové a sci-fi motivy, celkově je to zkrátka hroznej guláš ... ale prostě z toho filmu mám pocit, že za ním stojí docela schopní a chytří lidé, kteří popustili uzdu svojí kreativitě a chtěli se vyblbnout. Jeden popkulturní odkaz střídá druhý, nápis střídá nápis (několikrát jsem si film musel pauznout, abych to všechno pochytil), pořád se něco děje a svým zvlášním způsobem to na mě pořád působilo velmi vtipně a svěže. Definoval bych to oxymóronem "inteligentní debilita", čímž se možná profilují i potenciálně spokojené divácké skupiny ... Technicky na úrovni. Za mne pobavené tři a půl hvězdy, ale velmi bych váhal, komu to doporučit. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tohle není obyčejný slasher, ale velmi inteligentní film jako trash pouze maskovaný aneb jak by řekl Franta Fuka, this shit is meta as fuck. Detention si jednoznačně zasluhuje několik slov: ____ V prvé řadě je ten film velmi drzý, protože je přeplněný referencemi na 90tý léta (80ky jsou passé, nastupuje oprašování devadesátek), současně je ale nesmírně rychlý, výsledkem čehož nemá žádného potenciálního diváka. Lidi řekněme nad 30 let sice zachytá narážky na 90ky, ale stěží udrží s filmem tempo, lidé pod 30 let naproti tomu tempo s filmem sice udrží, ale nejspíš minou většinu těch narážek. Detention tím jde cíleně proti tzv. four-quadrant požadavku velícímu oslovit co největší škálu diváků a divaček. Jak je to možné? Jednoduše, Joseph Kahn zatáhl film ze svýho. ____ Za druhý se u mě tímhle filmem Joseph Kahn definitivně etabloval jako velmi osobitý režisér, tzv. auteur. Joseph Kahn je vůbec zajímavý chlapík. Kdysi třeba na svém blogu hájil v dlouhatánské analýze honičku z TDK proti jistému kritikovi, který si ji dovolil nařknout z nepřehlednosti. Jestliže se u Kahnova předchozího kontroverzního počinu Torque dalo ještě debatovat o tom, jestli je to míněný vážně, nebo jako přepálená a ironická verze Rychle a zběsile, tady o tý ironičnosti nemůže být pochyb. V jednom momentu tu máme dokonce čtyřnásobný nolanovský ponor – sledujeme hrdiny z Detention filmu, kteří sledují hrdiny z Cinderhella filmu, kteří sledují hrdiny z Slashing Beauty filmu, kteří sledují devadesátkový porno. Faktem je, že popkulturní reference nejsou dnes ničím neobvyklým, neobvyklý je naopak film bez nich, a už Rocky Horror Picture Show byl vlastně jen sledem těchto referencí navěšených na dadaistickou zápletku takovým brutálním způsobem, že se stávají signifikantnějšími než samotná zápletka. Nicméně Detention je v tomhle směru doslova utržený ze řetězu. Jinými slovy nepotřebujete drogy, abyste si Detention užili; potřebujete Detention, abyste si užili drogy. ____ Asi nejzajímavější je ale na filmu to neskutečný nasazení a závratné množství informací, které pumpuje po celou stopáž do diváka. V tomto ohledu je možná pravda na straně zastánců dabingu, protože stíhat při takové náloži informací číst ještě titulky znamená velký problém. Detention podobně jako Atlas mraků v podstatě nastoluje nový trend filmů, které je třeba zhlédnout minimálně dvakrát, a to nikoliv kvůli dalšímu prožití, ale kvůli plnému pochopení. Na první zhlédnutí je obsáhnout nelze. Tyhle filmy ale zcela korespondují se současným fenoménem informační revoluce, který nastal zejména díky internetu a kdy už není znakem inteligence kumulace informací, ale jejich selekce. Tedy vybrat s přehršle informací tu správnou. Nebo vybrat v záplavě jiných ten správný film. Více než kdy jindy totiž platí, že nestačí získat peníze a vytvořit film. To je asi tak třetina všeho. Dvě třetiny úsilí tkví v prodávání filmu a schopnosti dostat ho k lidem. Detention tím podává vysvětlení i k vlastnímu distribučnímu selhání. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (1)

  • Postavu televizního reportéra Brandona Czeczouceau hraje jeden z v té době nejznámějších a nejvýdělečnějších pokerových hráčů světa Daniel Negreanu. Není to jeho první cameo, objevil se již ve snímcích X-Men Origins: Wolverine (2009) a Lucky You (2007). Negreanu je syn rumunských emigrantů, což nejspíš vysvětluje příjmení postavy reportéra. (Viko)

Reklama

Reklama