Reklama

Reklama

César pracuje jako vrátný v bytovém domě v Barceloně. S úsměvem otevírá dveře nájemníkům a vyřizuje jejich stížnosti. Není to sice ta nejlepší práce na světě, ale on o změně místa neuvažuje. Jeho práce mu totiž umožňuje poznat všechny nájemníky domu, jejich denní harmonogram a zvyky. Ví o všech jejich příchodech a odchodech, zná jejich slabé stránky i tajemství. Může dokonce ovládat jejich životy, jitřit otevřené rány a ponořit se do nich. A to vše, aniž by proti němu vzniklo jakékoliv podezření. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (507)

kingik 

všechny recenze uživatele

Rádoby uvědomělá studie nitra jednoho zakomplexovaného muže nebo deviantního šmíráka? Horor nebo psycho thriller? Odpovědi jsem se nedočkal, protože César, který zneužívá všech výhod domovníka v jednom barcelonském domě, aby se mohl vetřít do blízkosti objektu svého zájmu a současně zůstat nezpozorován, je postava značně rozporuplná, avšak perfektně zahraná Luisem Tosarem, a stejně tak nepříjemně rozporuplně vyznívá i tenhle film. César podle svých slov není šťastný, ani když se mu daří, je osamělý (není definováno, proč tomu tak je), nejraději by svůj život ukončil skokem ze střechy domu a pod fasádou příjemně vystupujícího chlapíka (opět rozpor - proč vlastně vystupuje jako milý chlapík nestranící se lidem, z nichž někteří z nájemníků ho měli dokonce v oblibě?!) se skrývá všeho schopný muž, který pokud cítí, že bude vyzrazen, nehodlá svoji kůži dát bez boje. Den po dni tedy sledujeme Césarovo řádění v bytě mladé ženy spokojeně chrupkající po uspávadle (příliš naivní přiložení roztoku na nos) a nic netušící (to jsem se divil, že nepoznala pohyb v bytě), když uchyl leží pod její postelí (každý se hned nepodívá pod postel, když se vrátí domů, to je pravda), popřípadě jí dýchá na krček a ve spánku ji znásilňuje (naprostý nesmysl), až z toho otěhotní (!). Systémem, jakým tohle všechno bylo podávané se mně to postupně jevilo, jako pěkná blbost, zvláště, když každou chvíli hrozilo, a jednou se tak dokonce stalo, a to přítelem mladé ženy, maniakovo vyzrazení. Nikdo přece neriskuje po takové zkušenosti opětovný návrat pod postel a pokračování v pronásledování oběti. A to nebylo všechno. Malá holka ze sousedního bytu od naproti, už nějakou dobu věděla o domovníkových tajných návštěvách v bytě pronásledované oběti a rozhodla se ho systematicky vydírat, ačkoliv, která nezletilá žába bude po vydíraném chtít erotické dvd jako satisfakci. Už i tady by každý jedinec zpozorněl a nepouštěl by se do žádných akcí a pud sebezáchovy by brzdil každou další snahu o opětovné narušení soukromí. Nehledě na to, že César je veskrze prezentován jako chytrý muž, dokonce troufající si vyhlédnutou ženu oslovit po esemeskách nebo dopisem. Nevadilo by to, kdyby se film netlačil do reálného vyznění a držel se raději hororových mantinelů, jak tomu bylo v nedávné Intimní pasti se zcela identickým námětem, ale pro mě jednoznačně markantním vyzněním. Nevím, který film od sebe víc opisoval, že se najednou sešly dva totožné náměty, ale vítězem je pro mě americký hororový thriller, než tahle poněkud ne jednoznačná španělská studie, která postrádala větší napětí a sevřenost. Vyzdvihl bych již zmíněného Luise Tosara, který film táhl kupředu nezvyklou silou a poutavým herectvím, i když si ho nejspíše neoblíbíte a také celkem solidní režii talentovaného Jaume Balaguerá, který mě osobně zklamal svým nekrvavým přístupem ( jedna krvavá scéna s prořízlou krční tepnou dobrý horor rozhodně nedělá) a již jednou použitým námětem. Horor jen v drobných náznacích, děs se nedostavil v pořádné míře a občasný neklid z konání hlavní postavy, co v příštích okamžicích zase provede své sympatické oběti, se mnou nijak nezacloumal, i když počáteční rozjezd filmu byl nadějný. Celkově slabota a ještě často navršená nelogickým chováním hlavní postavy. Návštěva kina se nedoporučuje. Jedině snad těm, kteří mají v oblibě španělštinu, která mně vzácně nevadila, anebo stalking, který podaný v takto chabé, a vršící jednu nelogičnost za druhou, až celkem připitomělé formě, na mě žádné následky nezanechal. Ti, co film chválí za propracovanost, by si na něj měli zajít ještě jednou a zděsili by se nebývalého počtu nelogičností více, než rádoby děsivého filmu. 40% () (méně) (více)

misterz 

všechny recenze uživatele

Ľudí ako bol César je bohužiaľ na svete viac než dosť. Samozrejme, drvivá väčšina našťastie nedosahuje jeho thrillerovú, zakomplexovanú úroveň, ani sa nemenia na podposteľového nočného démona. Obyčajne si vystačia keď sa v duchu radujú nad cudzím nešťastím, pretože len vtedy dokážu byť naozaj šťastní. To je hotová ľudská tragédia. Čím menej má človek takýchto ľudí pri sebe, tým lepšie... Snímok si tu postupne buduje napätie i atmosféru, pričom Luis Tosar zahral svoju nešťastnú postavu veľmi dobre. V závere, aj keď bol dostatočne napínavý a tiež trochu krvavý, mi však niečo chýbalo. Chcelo to ešte niečím oživiť, tiež sa mi zdalo, že až moc ľahko dokázal César manipulovať s policajnými dôkazmi. Ale inak veľká spokojnosť. Za poslednú dobu konečne thriller s nejakým poriadnym nápadom. 75/100 ()

Reklama

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Asi musíte být tak trochu zvrhlík, aby se vám tenhle film líbil. César je luxusní úchylák a z toho, co provádí nájemníkům domu v Barceloně za jejich zády, vám bude mdlo. Tohle rozhodně není horor, ale psychologický thriller máznutý černým humorem. Césarovi totiž kdovíproč budete fandit. Je to člověk, který to očividně nemá v hlavě v pořádku, ale tenhle plešatící Španěl má zvláštní charisma a je tak lidský, že je těžké v něm vidět monstrum. Podotýkám, že tvůrci scénář i logiku děje ohýbají tak, aby postavy dostali tam, kde chtějí, což není úplně fér, ale když budete Zatímco spíš brát jako takovou zvrhlou chuťovku, pak byste neměli mít problém. ()

emma53 

všechny recenze uživatele

Probouzet se každý den a celý život bez jakékoliv motivace je dost úděsná představa, ale probouzet se s motivací, kterou měl César je ještě úděsnější a navíc dost úchylný. Na začátku filmu se říká, že stále existuje způsob jak být šťastný, stačí ho jen najít. César nám předvedl až jak daleko je člověk s narušenou psychikou schopen zajít pro to své "štěstí". Určitě zajímavý a napínavý thriller až do finálního, téměř šokujícího konce. A teď se jdu podívat pod postel. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Ač čekáte cokoliv, stejně vás to dostane, protože tahle svérázná žánrovka Balaguérovi prostě sedla, ať už je to hlavním hrdinou, který je vlastně sympaťák, či odlehčeným vyprávěním, které jemně brnká po strunách černého humoru, přes výbornou sestavu nájemníků (holčička vládne, scéna s pornem obzvláště!), až po nekompromisní finále, kdy v sobě režisér nezapře to, co jej kdysi ‚udělalo‘. Po tomhle všem se budu utěšovat hlavně tím, že jsem až příliš ošklivým chlapem na to, aby si mě svérázný domovník vybral k podivným zdvořilostním návštěvám. :) 4 a ½. ()

Galerie (85)

Zajímavosti (7)

  • Pracovným označením filmu bol názov Flatmate. (MikaelSVK)
  • Ve scéně, kdy César (Luis Tosar) uklízí věci z nočního stolku, lze na něm vidět knihu s názvem "Oeuvre" od spisovatele Ingmara Bergmana. (Terva)

Související novinky

Španělé, kam se podíváš

Španělé, kam se podíváš

16.02.2014

Španělská kinematografie se v posledních letech díky několika talentovaným tvůrcům s velkými hity stala velkým dodavatelem kvalitních hororů a thrillerů. Tento trend se dále rozvijí s tím, že přední… (více)

Reklama

Reklama