Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zuzanu právě propustili z vězení a ona se chystá začít nový život. Do vězení se dostala poté, co s kamarádem Ronym a jeho partou kradli auta a Rony na ni vše shodil. Teď je to však Rony, kdo jako jediný na ni před vězením čeká. Ona odmítá do jeho auta nastoupit, vydá se na cestu domů stopem. Zastaví jí dva kamioňáci Juraj a jeho černý spolujezdec Vápno. Když se Zuzana dostane domů, zjistí, že se její matka odstěhovala, a od sousedky dostane všechny dopisy, které matce z vězení psala. Ani jediný není otevřený... Nezbývá jí než nastoupit do auta k Ronymu, který na ni čeká před domem. Dostane se s ním do jeho motorestu, kde se scházejí kamioňáci a prostitutky. V motorestu dělá vedoucí svérázná starší žena, které neřekne nikdo jinak než „mama kami“. Zde se opět Zuzana setkává s Jurajem a jeho spolujezdcem Vápnem. Zuzana se Jurajovi líbí a ani on jí není nesympatický. Na Zuzanu si však stále dělá nároky Rony, i když ho ona odmítá... Rony potřebuje realizovat svůj kšeft s falešnou vodkou, a tak posílá Juraje do Ruska, do Petrohradu. Juraj si však vyžádá jako spolujezdce právě Zuzanu, s čímž Rony souhlasí. Na cestě se Juraj se Zuzanou sblíží. Když se však oba z Ruska vrátí, Juraje náhodou v motorestu uslyší hrát a zpívat vlivný český producent a nabídne mu angažmá. Juraj na jeho nabídku přistoupí a odjíždí do Prahy... (TV Prima)

(více)

Recenze (177)

corpsy 

všechny recenze uživatele

V polovici 90. rokov prišla do Československá nová vlna. Tá Hollywoodska. A tak sa v tomto zrejme vrcholnom ( myslené prepálenom ) snímku tohto obdobia, objavuje tona product placementu, nemravností, kaskadérskych kúskov, dravého soundtracku a celkovej nezmyselnosti. Takže také nejaké guilty pleasure našich končín. ()

topi80 

všechny recenze uživatele

Já vím, že je to asi trapné, ale já fakt dávám pět hvězdiček bez zaváhání. Naprosto dokonalý pomník počátku 90. let, který dokáže tuto atmosféru pojmout ze všech stran. Máme tady mafiánské podnikavce v tmavých brýlích vozící se v drahých fárech. Máme tady střežený poklad v podobě cigár Marlboro, za které stojí zato třeba položit život. Motorest plný lidí, co se učí žít (a užívat si) v nových poměrech. Nezbytné ozvláštnění filmu trochou exotiky v podobě černocha. Devadesátkovou akčnost (ale tak nějak po našem středoevropském způsobu). Hlášky jak z Hollywoodu (ale taky tak nějak po našem středoevropském způsobu). A v neposlední řadě nakoukneme i do dekadentního šoubyznysu, kde si roli zhýralé hvězdy nečekaně střihl slušňák Pavel Bobek (o Lucii Bílé ani nemluvím, ta se tehdy v takové image vyžívala). Ale navzdory tomu, co píšu, tento film rozhodně není jen nějakým středoevropským chudým příbuzným hollywoodských trháků, režisér Rapoš a kameraman Beňa dobře věděli, co dělají, takže film je protkaný i nádhernými atmosferickými záběry neonových měst, nočních jízd kamionů, dokumentárním zaznamenáním probíhající proměny měst v oné době a v neposlední řadě i záběry zimní krajiny, ve kterých i ta romance mezi Pavlem Haberou a Evou Vejmělkovou funguje. Mimochodem, k výkonům obou nemám sebemenších výhrad. Na závěr nechybí ani dojemná scéna s Helenou Růžičkovou, mámou všech kamioňáků. Nesmím zapomenout ani na skvělý soundtrack. A nakonec jsem si nechal nevětší perličku. Víte, k jakému filmu bych toto dílo přirovnal? K Vorlově sérii Cesta z města, Cesta do lesa a Cesta domů. Zatímco Vorel si vysnil idylický svět přírodních lidí, lesáků a myslivců v manětínských lesích, Dušan Rapoš si vysnil idylku v motorestu plném kamioňáků a prostitutek, která vyvrcholila společnou romantickou silvestrovskou oslavou. Těch mých pět hvězd není vyrovnáváním nespravedlivého hodnocení, stojím si za každou z nich. ()

Reklama

Mr.Apache odpad!

všechny recenze uživatele

"Mama Kami Kami Kami Kami kam ideš." Strašná píseň, kterou si u nás v hospodě dodnes pouštějí mladí lidé na jukeboxu. Jsou mezi nimi děvčata, a minimálně jedno z nich připomíná svou tělesnou konstitucí ráznou hrdinku této Haberovy (potažmo Rapošovy) srákory. Vždycky když tam sedím a tohle spustí, začnu jim ošklivě spílat. V té chvíli nastoupí dvojnice Mamy Kami, připravena ztrestat mou neomalenost. Je to divný svět. V mém světě si mladí lidé pouštějí Mamu KIN od Aerosmith, já je za to chválím a děvčata se na mne mile usmívají. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Jak říkal doktor Hořec v Černých baronech: „Zejtra ti pučim foťák, a uděláš mi pár fotek. Na památku. Protože za pár let tomudle nikdo nebude věřit..“ Podobně jako v Nahotě na prodej, či Vekslákovi se však nefotilo, ale točilo a z filmařského hlediska to ve všech případech stálo slušně řečeno za hovno, ale cením si zachycení ducha doby, kdy si na počátku 90.let ty výhody náhlého tsunami kapitalismu, svobody a demokracie vyložily některé podnikavé kreatury ze srdce Evropy po svém. Palova sedinka v přiléhavých džínách, skackavé kozy vyžilých štětek a Rapošova partyzánská režie mě nikterak nevzrušily, ale díky nostalgii probouzejícímu soundtracku nemohu tuto TIR-baladu zase úplně odsoudit. Zajímalo by mě, kdyby do Mama Kami v plné rychlosti napálit ten Kenworth T600, jestli by ho ještě dali v servisu dohromady.. ()

Igy007 odpad!

všechny recenze uživatele

Chtěla jsem dát jednu * z nostalgie, ale pak jsem si vzpomněla, jak trapně jsem se cítila při sledování už tehdy v pravěku. Prostě to bylo úplně blbý už tenkrát. Rapošovina se vždy naprosto otřesným Haberou, dřevěnou Vejmělkovou (asi jen před kamerou, že, Rapoši?) a nechutným (tady to byl asi výjimečně záměr) Kramárem. Tak mizerné "výkony" se jen tak nevidí. Přiznávám, že se mi nelíbila ani Fontána I (přesto že jsem byla v tom "správném" věku, když to vyšlo), proti tomuto hnusu to byl ale skvost. Nechtěně jsem se kdysi dostala na ofiko premiéru trojky, za účasti "režiséra" a "hvězd" ... bylo to hrozné (popíšu u trojky). ()

Galerie (6)

Zajímavosti (16)

  • Film si svojou návštevnosťou 343 206 divákov držal prvé miesto v návštevnosti Slovenských filmov v slovenských kinách dlhých 14 rokov. (Raccoon.city)
  • Snímka obsadila desiatu priečku najnavštevovanejších filmov v českých kinách pre rok 1993. (Raccoon.city)

Reklama

Reklama