• Marthos
    **

    Zvuková adaptace Klicperova sentimentálního románu je čistě fanouškovská záležitost. Film byl zinscenován "po staru", jako jeden z posledních odkazů němé kinematografie v čele s Karlem Lamačem a Jarmilou Lhotovou, kteří sehráli titulní dvojici odloučených milenců. Patetická přepjatost a poněkud naivní stylizace příběhu je částečně vykoupena několika působivými exteriéry, včetně průhonického parku, snímanými kameramanským mistrem Otto Hellerem.(5.10.2008)

  • Bart
    *

    Tento námět byl v naší kinematografii zpracován celkem třikrát. Poprvé to bylo v roce 1919 pod názvem Jindra a režijním vedením Oldřicha Kmínka. Po druhé se námětu zhostil další režisérský neumětel Václav Kubásek v roce 1924. Tentokrát se film jmenoval Jindra, hraběnka Ostrovínová. A nakonec se na toto melodrama vrhnul Karel Lamač. Přestože to byl dobrý režisér a zvláštní typ komika (dobrého komika), melodrama evidentně nebyla jeho parketa. Film je neuvěřitelně nudný, předvídatelný, utahaný, přeslzený a celkově velmi nepovedený i po herecké stránce, které vévodí trapný výkon pana režiséra a Jarmily Lhotové, která tak uzavřela svou ne příliš plodnou filmovou kariéru. Hvězdička za kameru. Jinak pravý a nefalšovaný odpad.(8.4.2007)

  • NinadeL
    *****

    Škoda, že nemám možnost srovnání s předchozími verzemi, ale vsadím se, že by to pokaždé byl úplně jiný film. Tady je navíc poslední romantický hrdina Lípa v podání Lamače a fascinující Jarmila Lhotová. Nadto Marie Tauberová také není moc k vidění a celkově jde o historicky velice zajímavý film v kontextu 30. let, kdy se zdálo, že od dědictví němého filmu bude udělán rázný krok vpřed, ale nikdy se nic nejí tak horké, jak se to uvaří.(15.2.2009)

  • karlee
    ***

    Herci jsou ještě viditelně pod vlivem němého filmu, možná se mohli na zvuk vykašlat úplně. Ze začátku jsem si na ten vlastenecký a milostný patos těžce zvykal, ale od scénky prosby za odpuštění mě ty Jindřiny řasy začaly fascinovat. Záchrana na splavu a Amálčina tklivá píseň také potěšily. Ovšem ten poslední záběr, na ten bacha, tam to Lamač se svou přítulností trochu přepískl.(4.11.2013)

  • filmator
    **

    "Zajímavé sekvence filmu s pečlivě volenými záběry exteriérů (O. Heller), plynule spojenými řadou prolínaček navozujících idylickou nostalgickou atmosféru znehodnocují toporné a patetické herecké výkony, kterým dominuje Lamačův ušlechtilý a naprosto dokonalý kantor-vlastenec." (Panorama českého filmu, s. 41)(9.1.2006)

  • - Film bol natáčaný v Pruhoniciach. (dyfur)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace