poster

Pod kůží

  • Velká Británie

    Under the Skin

  • USA

    Under the Skin

  • Švýcarsko

    Under the Skin - Tödliche Verführung

  • Polsko

    Pod skórą

  • Slovensko

    Pod kožou

Drama / Sci-Fi / Thriller

Velká Británie / USA / Švýcarsko / Polsko, 2013, 108 min

Režie:

Jonathan Glazer

Předloha:

Michael Faber (kniha)

Kamera:

Daniel Landin

Hudba:

Mica Levi

Střih:

Paul Watts

Scénografie:

Chris Oddy

Kostýmy:

Steven Noble
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sniper18
    ***

    Je to nadpriemerný umelecký sci-fi thriller. Má dosť dobrý príbeh o mimozemšťanke, ktorá na našej planéte prijme podobu očarujúcej mladej ženy, aby mohla vyhľadávať a získavať mužov, čo sa jej aj darí a ich to stojí životy, no zároveň sa aj lepšie zoznamuje s ľudským druhom a vďaka tomu začne prejavovať aj niektoré ľudské city. Spracovanie je celkom slušné, ale dalo sa to podať ešte o niečo lepšie. Samozrejme musím pochváliť, že si tvorcovia zvolili alternatívny štýl a nie komerčný, ako by sa to pri tomto type zápletky dalo čakať, vďaka čomu som už od úplného začiatku mal z toho viac než dobrý pocit. Ale predsa len ma mrzí, že to nie je podané trochu nápaditejšie, tých stereotypných, neustále sa opakujúcich veľmi podobných scén je tu predsa len trochu viac, než by som chcel a práve toto je rozhodne najväčší zápor filmu a tiež by som ocenil, keby tu bolo toho viac na premýšľanie. Ale aj tak ma to rozhodne bavilo, celý čas sa to nesie vo veľmi zaujímavej atmosfére, rozhodne som sa ani chvíľu nenudil a to ani pri tých stereotypnejších scénach a nájde sa tu viacero výborných sekvencií a momentov, napríklad rozhovor so znetvoreným mužom alebo postupná smrť dvoch uväznených. A nesklamal ma ani úplný záver. Čo sa týka hereckého obsadenia, Scarlett Johansson ma teraz veľmi milo prekvapila, že si vybrala niečo takéto netradičné, predsa len je to až príliš komerčná herečka a našťastie vôbec nesklamala a okrem nej sa tu už nájdu skôr len také epizódne postavy, ktoré až na spomínaného znetvoreného muža moc nezaujmú, ale svoj účel splnia. S réžiou a technickou stránkou som nadmieru spokojný, zaujímavá vizuálna stránka, pôsobivá, až taká hypnotická atmosféra, samozrejme aj to artové prevedenie, tu nemám čo vytknúť. A zaujala ma aj hudba. Takže síce som trochu sklamaný, práve kvôli tým opakujúcim sa podobným scénam, ale aj tak u mňa prevládajú kladné pocity, bavilo ma to a je to určite nadmieru zaujímavý zážitok. 64%(29.6.2014)

  • JitkaCardova
    odpad!

    Jsou samonosná a průkopnická umělecká díla, a jsou díla, která na nich parazitují. Tohle je čistá ukázka toho druhého. Extrémně natahované, nebo/nebo i pod či pře-exponované záběry podle příručky "jak docílit artu ve dvou krocích" ještě z filmu s Johanssonovou umění neudělají. Sám o sobě stupidní, nikam nedovedený námět a závěr jako z České sody (zkuste si schválně nahlas přeříkat, co vidíte, jako když ukazujete dítěti omalovánku, a nejpozději pak vám musí dojít, jak tristní a trapné to je), jenže tady to mínili smrtelně vážně. Snímku i jeho tvůrcům chybí rozhled, přehled i vhled, zbývá strnulý tupý pohled, zprvu jen na tváři hlavní postavy, pak už i v obličeji diváka. *** Tvůrci by si měli aspoň dvanáctkrát za sebou pustit jako pokání Blade Runnera a Pátý element a přečíst Hyperion, Dunu, Neuromancera, Solaris a Enderovu hru, aby si vtloukli do lebení, kde už byla dávno narýsována startovní laťka, a že na druhou stranu od ní se neskáče, a to jak na dramatické, estetické či filosofické rovině, tak i v pouhopouhé vyprávěcí logice - tohle bolavě povrchní dílko je na úrovni odfláknutého domácího úkolu desetiletého fracka, odchovaného mainstreamovým počítačovým playsoftem a dotovaného Evropskou unií, přičemž z rozpočtu zaplatili tři natáčecí dny, benzín na jednu dodávku a partičku hrbatých motorkářů a zbytek peněz padl stejným dílem na hodinovou sazbu tučné (a žel stále tučnící) Scarlett a na cattering. A jelikož si někdo špatně přečetl, že zamýšleným projektem nebyl béčkový videoklip, ale celovečerní film, tak to nakonec vyřešili tak, že každý záběr en-násobně natáhli, aby dosáhli požadované výsledné stopáže a nemuseli Unii vracet projedené a proscarlettěné peníze. Dialogy a vysvětlovací pasáže už ovšem dotočit a zakomponovat nezvládli. *** Jestli z téhle zpatlané odvozeniny někoho mrazí, tak jedině proto, že si tam všechno podstatné dosazuje sám, a chyby, přehmaty i vyloženou odbytost a ignoranci scénáře vytrvale přehlíží. S takovým přístupem a imaginací ale není nutné na tenhle film vůbec chodit, stačí si přečíst synopsi a v měkké lenošce se ponořit do vlastních myšlenek, a nemuset pracně odfiltrovávat, jak někdo vteřinu za vteřinou sto osm minut uráží vaši inteligenci, obeznámenost s tématem i smysl pro krásu jak obrazů, tak i logiky příběhu. *** A abyste si nemysleli, že jsem proti Scarlett Johanssonové zaujatá, tak nejsem. Považuji ji za nepříliš osobitou, typově neměnnou, ale velice dobře použitelnou herečku, s níž musí režisér umět pracovat. Dokázal to třeba Nolan v Dokonalém triku nebo bratři Coenové a naposledy ji výborně a smysluplně využil jen o rok později po téhle žabařině i Luc Besson v Lucy - a přestože oba tyto sci-fi filmy mají na povrchu hodně společného - SJ tu hraje přitažlivou ústřední hrdinku, které je tak či onak propůjčena ne-lidská moc, větší protiklady aby pohledal. Zatímco Luc Besson natočil legitimní snímek s vnitřními zákonitostmi, estetikou a logikou, v jehoř rámci i Scarlettina tvářička skvěle funguje, a hlavně se zajímavou a do konce dotaženou myšlenkou, v tomhle béčkovém šmejdu takhle ústrojně nefunguje nic. *~~(21.9.2014)

  • Gilmour93
    **

    Intergalaktická řeznice v kůži hollywoodské hvězdy hledá po Británii suroviny pro masokombinát, protože zákazníci u nich doma tvrdí, že nejlepší do paštiky je Skot domácí. Je zarážející, že zatímco Hádek, i když z jiného chovu a plný éček, se hodí k naložení do černého láku, tak hydrocefalický muž není dost libový, ale to bych možná přičetl tomu, že řeznice začala přicházet na chuť zoofilii.. Minimalismus, skrytá kamera, psychedelická hudba, bizarnost. Ani pár surreálních (vysátí lidského obsahu z kůže) či bolavých scén (dítě u moře, konec) nedokázalo vytvořit u Glazerova artového tripu dostatečně vtahující fluidum. Můj problém. Radši si pustím Sinatru.. P.S.: Nevěřte tomu, že se Scarlett Johansson vysvlékla. Její overal v tělové barvě se prodává na eBayi za 29,90 USD..(13.5.2016)

  • prsvl
    ****

    Někdo by měl změnit popisek u tohohle filmu. Možná je o tom kniha, ale film...? Nevim. Zbytečně to příběh uzavírá do nějaké škatulky a dovysvětluje něco, co je podle mě hodně (nebo možná uplně) z filmu nepochopitelné a pro film nepodstatné. Jinak hodně divná záležitost, ale magickym způsobem přitažlivá.(4.7.2014)

  • Anderton
    ***

    Chladné, ako súčasná západná civilizácia. Asi je to nejaký dlhodobejší trend nezávislých scifáreň posledných rokov. Futurologický kongres, Lono, Miznúce vlny, Her, alebo napríklad aj hollywoodsky Box. Tempo minimálne, celé je to o atmosfére, ktorá vás buď vtiahne alebo vypľuje ako žena, ktorá ulovila svoju korisť. Že je to nejaká alegória na súčasnú osamelosť, porovnanie postavenia muža a ženy v súčasnej spoločnosti, vám dojde pomerne skoro, pretože je v tom Glazer doslovný. Prečo to ale trvá hodinu 45, keď sa viac ako polovicu filmu pozeráme na variáciu stále tej istej udalosti, je záhadou ako mimozemský život. Tento čas sa mohol viac venovať napríklad spoznávaniu meniacej sa psychológie hlavnej postavy, poprípade odhaliť viac z vytvoreného fikčného sveta, alebo pridať nejakú dejovú líniu. Ale to by sme už asi neboli na pôde festivalového artu. Či tam Glazer je, alebo nie, je skutočne čisto subjektívna záležitosť.(23.8.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace