VOD (1)
Obsahy(1)
Zdá se, že Roger Brown má všechno, co si člověk může přát. Je nejúspěšnějším lovcem hlav (vyhledávačem talentů) v Norsku, za manželku má překrásnou galeristku a vlastní úchvatný dům. Zároveň si ale žije nad poměry a potají krade umělecká díla. Na slavnostním otevření galerie mu žena představí muže jménem Clas Greve. Nejen že je Greve ideálním kandidátem na pozici, o kterou Roger usiluje, je i majitelem Rubensova Lovu na kance, jednoho z nejžádanějších obrazů v historii moderního umění. Roger vycítí příležitost stát se finančně nezávislým a začne plánovat svou vůbec největší krádež. Brzy ovšem narazí na problém a tentokrát to nejsou peníze, které by ho mohly poslat ke dnu... (oficiální text distributora)
(více)Videa (3)
Recenze (1 000)
Nečekal bych to, ale nakonec oba palce nahoru. Velký dům, luxusní auto, krásná vysoká manželka, ke které vzhlíží, milenka, která vzhlíží k němu – to všechno něco stojí. Přečerpané konto je ale pro úlisného personalistu malého vzrůstu poměrně denním chlebem. Takže vysoké nároky své i svého okolí musí kompenzovat krádežemi obrazů od svých klientů. Chorobně posedlému svou reputací a zakomplexovanému Rogerovi se však do cesty postaví hodně tvrdý soupeř. A divák se znovu ujistí, že existují malí hajzlové i pořádně velcí hajzlové. To už jsme na poli hodně syrového a cynického thrilleru (trocha od Finchera, trocha od Coenů i Tarantina), kdy se od výkalů pomazaný uprchlík řítí v traktoru s na radlici napíchnutým pitbulem nebo po drsném pádu ze srázu předstírá smrt. Žánrový bordel vydrží až do finálního rozuzlení, přičemž potěší, že veškeré jednání a proměna hlavního hrdiny působí poměrně uvěřitelně a přirozeně. A to i v momentech, které balancují na hraně černé komedie!! Dobré, dokonce velmi dobré!! ()
Jelikož nestíhám číst, zvolil jsem tentokrát nejprve film. Nevím, zda šlo o správné rozhodnutí, každopádně zklamán jsem nebyl. Mohu se tady rozhovořit o předvídatelnosti a chybách, ale proč? Jednak mě film bavil, a pak, konec mne velmi potěšil a překvapil. Čekal jsem přesný opak! Zprvu líně se vlekoucí ničím nezajímavý snímek o úředníkovi, který žije dvojím životem, se počne měnit v okamžiku, kdy poslední loupež mnohamilionového obrazu od Rubense nevyjde tak, jak by měla. Hlavní hrdina je vržen do víru, který vytvořil, a zjišťuje, že věřit se nedá nikomu. Některé scény byly příjemně drsné (havárie), jiné vskutku nechutné (kadibudka). Po rozjezdu se však film se sympatickým obsazením zabrzdil až u závěrečných titulků. A nějaké mé spekulace o DNA a podobně šly stranou... ()
Když měříte 168 cm, musíte si to nějak kompenzovat. Roger Brown je malý muž, který chce žít na vysoké noze a s vysokou blondýnkou. Zatímco ke své manželce musí vzhlížet, jeho milenka vzhlíží k němu, což mu ale k posílení ega, a hlavně k navýšení částky na účtu, nestačí. A tak si přivydělává. Dokonalými zločiny, jež nezanechají stopy na něm a při nichž on nezanechá stopy na místech činu. Aby nicméně obhájil svou zpochybněnou úlohu MUŽE, nezbude mu, než se ve sračkách (a krvi), jimž se dosud zdárně vyhýbal, vykoupat. Projít si divočinou, shodit civilizační masku a prodělat proměnu ze štvané zvěře v lovce. Jádrem Lovců hlav je psychologické drama o krizi mužské identity, jenže ono jádro bylo vyváleno v thrilleru a posypáno černou komedií. S tím, že nikdy není dopředu zřejmé, jestli bude příští scéna zvedat koutky úst, nebo žaludek. Nevypočitatelnost filmu (v nakládání se žánrovými konvencemi i hrdinou) se dobře doplňuje s jeho nekompromisností (akorát přehnané násilí je… prostě jenom přehnané) a nadsázkou, která ale není přiznaná tak nápadně, jak by si některé situace žádaly. Někdy je tudíž vtipnější to, co čekáte, že se stane, než to, co se skutečně stane. Napoprvé ale stejně nezbývá moc času nad tím přemýšlet díky spádu, jaký Tyldum filmu dal a při němž neztrácíme přehled nejen o změnách na Rogerově těle, ale také uvnitř jeho hlavy. Buďto Aerofilm ví, jaké filmy sem z dalekého severu přivézt, anebo tamější žánrová kinematografie svými kvalitami skutečně suverénně válcuje tu hollywoodskou. Apendix: Aksel Hennie připomíná Buscemiho a film zase Fargo i jiné počiny bratří Coenů (když už byste tedy chtěli škatulkovat, což v tomhle případě dost dobře nejde). 75% ()
Ať již čekáte cokoli... Nedočkáte se. Žánrový chameleon o zakrslém Walkenovi, který dokazuje, že Joovi Nesbømu filmové plátno sluší i navzdory dějovým lapsům (stáří mrtvoly s přimhouřením očí ještě dejme tomu, ale personál nemocnice či ten co Rogera najde, že by se po medializaci případu neozvali a nikdo se jich nezeptal?). ()
Lovci hlav aneb Pohádka o Šprtajzlíkovi nořícím se postupně do sraček, do slova a do písmene. Film je vlastně o ničem a nejzábavnější jsou ty prvky černé komedie, kdy jdete venčit bílého čokla přišpendleného na traktoře a myslíte si, že prchnete před chlápkem v bavorákovi. Takže černý humor v tomto filmu je vlastně humor úplně hloupý. Je to náctiletý krimi / thriller, u kterého bych se možná mohl v 16 letech docela slušně bavit. Má to být bizarní oddychovka, jenže tu nic nefunguje, jak by mělo - výškovej mindrák, vztahy s podivnou motivací, firmy bez peněz a dvousečná GPS - ač se tváří film promyšleně, je to nelogická blbost. Prostřední část je možná lehce napínavá, no zbytek je zajímavý asi jako toaletní papír. Všichni o něm jaksi mimoděk víme, ale reklamu v TV na něj neuvidíte. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (15)
- Vo filme sa uvádza, že hlavná postava, Roger Brown, meria 168 cm. V skutočnosti má Aksel Hennie, ktorý ho stvárnil, výšku postavy 173 cm. (YoZo8)
- Film byl distribuován do padesáti zemí, což byl pro norský film rekord. (akisha)
- Společnost Summit Entertainment koupila práva na výrobu amerického remaku ještě před uvedením originálního filmu. (neff)
Reklama