Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Erika je úspěšná kadeřnice, která právě oslavila 44. narozeniny. Erika má kariéru a vypadá dobře, ale i tak jí v životě chybí muž. Ve svém okolí má ale hned několik dobrých přátel: Alice je její švagrová a nejlepší kamarádka, Viktor je manžel, se kterým už 10 let nežije, ale mají skvělý vztah, a další důležitou osobou je Richard, její homosexuální kamarád. Erika také tráví hodně času se svojí matkou. Erika si uvědomila, že by se ráda stala matkou, a protože ve svém životě nemá žádného muže, poprosila Richarda o jeho sperma. Richardovi trvalo dlouho, než si to promyslel, ale jí o Vánocích řekl, že souhlasí. S dárcovstvím souhlasil i Lumír, což je Richardův přítel. Lumír se s Richardem seznámil díky Erice, která ho dostala jako dárek k narozeninám od svojí matky. Lumír měl udělat Erice narozeninový striptýz. Když Erika řeší svoje budoucí mateřství, začne Alice řešit objevení syna, kterého se v pubertě vzdala. Adam našel Alici a začali se scházet. Adam měl dokonce dorazit na Vánoce, ale na poslední chvíli změnil plány, což Alici ranilo. Eriku trápí, že je Alice smutná, takže na Štědrý večer vyrazí do baru, kde Adam pracuje, a začne se s ním bavit. Erika si nakonec vezme Adama k sobě domů, ale on to pochopí tak, že s ním chce spát. Erika na něj ale vybalí to, že ranil Alici, a celý večer skončí fiaskem. Adam odchází velmi naštvaný. Erika se tím ale moc netrápí a začíná s Richardem plánovat jejich umělé oplodnění. Po několika dnech se ale Adam objeví u Eriky v práci a uznává, že udělal chybu a že Erika měla pravdu. Adam a Alice se tedy znovu schází. Erika má radost. Když má Erika první ovulaci, přijde k ní Richard, aby se pokusili o první oplodnění. Richardovi chvíli trvá, než se uvolní, aby mohl masturbovat, ale pak se vše podaří. Příjemný a nadějný večer pokazí hádka Eriky s její matkou. Matka Eriky nedokáže pochopit, proč chce Erika vychovávat dítě sama a navíc ji štve, že použije sperma od gaye. Hádka je to skutečně velká. Erice ten večer od pláče pomůže jen to, že se u ní objeví Adam, se kterým se tu noc dá dohromady. Erika spí s Adamem a s Richardem se snaží otěhotnět. Alice o Adamovi a Erice nic neví, a když se u Eriky náhodou objeví, Erika Adama schová a zapře ho. Adam je velmi naštvaný. Brzy po této události slaví dcera Alice narozeniny a Adam se na oslavě baví s jinou slečnou. Nakonec tam ale přeci jen nejvíc času tráví s Erikou... (TV Prima)

(více)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (519)

slunicko2 

všechny recenze uživatele

Perfektní dny jsou takové nijaké... 1) I ženy mají své dny...inu, svůj den měla zřejmě i 40letá scénáristka a režisérka Alice Nellis, která z námětu na bakalářskou povídku zručným nastavováním a prodlužováním vyrobila celovečerní film. 2) Všechno je tu pěkné, navoněné, jak píše komentátor Matty, na první pohled lákavé...jako cukrovinky za výlohou. Až ochutnání nám dá poznat, že to skvěle vypadající cukroví je z margarínu a umělých sladidel. 3) 23letý můj oblíbený Vojtěch Kotek (barman) ukazuje svou tukem oblepenou hruď, 40letý Ondřej Sokol (homosexuál) vypadá, že ani nemusí hrát (!), 48letá Ivana Chýlková nezklame, ale ani zvláště nepotěší, 50letá Zuzana Bydžovská (kamarádka) je jako hamburger - stále stejná. ()

Cimr 

všechny recenze uživatele

Podobně jako u Tajností mám potřebu napsat, že film na mě nezapůsobil tak silně především proto, že jsem dvacetiletý kluk a neumím se moc vžít do pocitů ženy v přechodu. Jenže u Tajností mi to vlastně až tak nevadilo, protože mě nějak dokázaly vtáhnout. Ale Perfect Days, to už je opravdu nepříjemně nastavovaná kaše. Je to film střižený zcela podle konzervativního trendu českých filmů - buď točíme hořké komedie o období socialismu a nebo právě takováhle vztahová melodramata (Román pro ženy, Líbáš jako Bůh, Bestiář...), v nichž sledujeme hrdiny ve středním věku, co zoufale hledají lásku.. A objeví se chvíle vtipné, vážné i lehce erotické, přesně tak, jak konzervativní české publikum odchované na nekonečných seriálech vyžaduje. Ano, Perfect Days jsou vlastně takovým lépe natočeným (kamera, herci) dílem nekonečného seriálu. Po celou dobu sledujeme výjevy typu: dvě ženy sedí u vína a povídají si ,,Hele, tak co David?" ,,No, já nevim, ten je asi pořád s Monikou." ,,A ty bys s nim nechtěla nic mít?" ,,Tak jako asi jó, ale víšco, teď se o mě zajímá Martin, tak nevim, co s tim..." A já si vždycky v hlavě naštvaně promítám široké spektrum všech těch geniálních filmů o vztazích mezi mužem a ženou - od Amélie z Montmartru a Annie Hall přes Lásku nebeskou až ke Kdo se bojí Virginie Woolfové... A říkám si - jak je možné, že nám to tak zoufale nejde? Jak je možné, že český film nedokáže jít do hloubky a vždy skončí u toho, že tam lidi u vína řeší nějakého ,,Richarda" a ,,Adama" a ,,Davida", ačkoli nikoho nezajímají? Vždyť stačí jediné - neopakovat stokrát ohrané postupy, ale pokusit se na současné mezilidské vztahy podívat nějak originálně. Perfect Days vlastně nejsou až tak špatným filmem, ale jednak jsem od Alice Nellis čekal víc a druhak už mě nebaví dávat lepší hodnocení jen proto, že jde o český film, na který se aspoň dá koukat. Už jsem z toho unavený. ()

Reklama

mcb 

všechny recenze uživatele

Perfektní romantická žánrovka pochvalné řemeslné kvality srovnatelné s leckterou americkou produkcí. Infantilní, jednoduché, vtipné a s parádními hereckými výkony. Divácky hit jak vyšitý, na který se, na rozdíl od nechutného spotřebního zboží Vejdělka nebo Poledňákové, nelze zlobit, i když omílá mnohokrát viděné. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

S "Perfect Days" mám jeden základní problém - viděl jsem je nejprve na divadle. Nikoli v režii Alice Nellis se Zuzanou Bydžovskou v hlavní roli, ale v Jihočeském divadle, kde si hlavní roli zahrála Věra Hlaváčková, což vám asi moc neřekne, ale s klidem můžu konstatovat, že jsem se u představení velmi dobře bavil, protože herecké výkony byly výtečné, navíc na divadle přece jen vypadají příběhy lépe, hlavně pokud jsou pro divadlo primárně určeny. Podobný pocit jsem měl například z "Boha masakru", který nebyl v Polanského verzi špatný, ale pořád se jednalo více méně o divadelní hru přenesenou na plátno, kde divadelnost byla potlačena ve smyslu menších gest, i když ani v tomhle případě se nejednalo o velký rozdíl. Původní hra byla dobrá, dobrý byl i film. V případě "Perfect Days" to úplně neplatí. Na plátno se nepodařilo přenést příběh tak, aby zůstal stejně vtipný. Není to ale proto, že by Chýlková nebo Sokol hráli špatně, naopak, jsou výteční, například v porovnání s otravným Kleplem prostě vynikají. Kotek je na pomezí toho, aby ho člověk nesnášel nebo si ho oblíbil. S novým sestřihem, který mu hlavní postava vykouzlí, vypadá více teple než celý Sokol. Problém u filmu je v tom, že je trochu roztahaný a nějak se díky tomu nedaří vtipy gradovat tak, aby skutečně vyzněli zábavně. Usmějete se, ale za břicho se popadat nebudete. Přesto se jedná o dobré převedení hry na plátno, které určitě neurazí. Navíc, téma je velmi aktuální, hlavně tedy pro ženy. Více: http://www.filmovy-denik.cz/2012/08/warrior-x-ms-1-sibir-5x-rychle-zbesile.html ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Alici Nellis, zdá se, opustily ambice točit „velké umění“ a jala se parfémovat mrtvá zvířata. Perfect Days jsou navoněnou zdechlinou vcelku vážně míněným využitím reklamní (potažmo televizní) estetiky, předstíranou světovostí a neochotou ukázat alespoň kousek hnusu, který ona vůně překrývá. Neštěstí se dějí zásadně vedlejším, sociálně viditelně slabším postavám, hlavní hrdinka jen neví, kým chce být. Jakákoliv (zá)vážnější scéna je okamžitě vytěsněná infantilním humorem a popíkovým songem. Žije se pro hmotné statky a tělesnou slast. Divadelní členění na akty upozorňuje na původ předlohy a podtrhuje myšlenku života coby nonstop párty (narozeniny, Vánoce, Nový rok, Valentýn, narozeniny, Den matek, narozeniny). Hlavně si to užít. O „unheimlich“ věcech se zde, stejně jako v mnoha jiných romantických komediích, raději ani nemluví (dispozitiv sexuality tyto filmy přejímají v lepším případě z doby před padesáti lety). Nesmyslná tabuizace jistých témat, neschopnost mluvit na rovinu postavám komplikuje život a natahuje zápletku nosnou nanejvýš pro jednu epizodu televizního seriálu. Dospěle, bez hysterčení a pitvoření, nejedná nikdo a pokud už má v režisérčině světě někdo nárok být brán vážně, tak ne muži. Jeden z nich je za necitlivého burana, druhého si hrdinka během ponižující procedury přetvoří k obrazu svému (z alternativce v metrosexuála) a třetí je gay, plnící roli kamarádky na klábosení (s tou nadstandardní funkcí, že může posloužit rovněž coby dárce spermatu). Větší zájem Nellis v zásadě věnuje jen Erice, která jí je, předpokládám, nejbližší. Ostatní postavy redukuje na komediální figurky nebo zosobněná varování před tím, kam by se protagonistka svým poslušným plněním očekávané role matky/ženy v domácnosti mohla dostat. Jsou filmy, které nám dávají možnost na dvě hodiny uniknout do růžovějšího světa a jsou filmy jako Perfect Days, které nás do onoho světa zavlečou a dvě hodiny nás přesvědčují, že takhle a jedině takhle je to OK. Není. 35% ()

Galerie (31)

Zajímavosti (7)

  • Natáčení probíhalo v Praze. [Zdroj: filmovamista.cz] (SONY_)
  • „Ivana je výborná herečka a krásná žena, která má nadhled a humor, který je pro tu postavu potřeba. Ten nejde zahrát, tu ironii je potřeba v sobě prostě mít,“ řekla Nellis o obsazení Ivany Chýlkové. [Zdroj: ahaonline.cz] (SONY_)
  • Alice Nellis je podepsána i pod scénářem, jenž je adaptací stejnojmenné divadelní hry Lizy Lochheadové. Ta se hrála úspěšně sedm divadelních sezón v divadle Na zábradlí pod režisérskou taktovkou samotné Nellis. (=woody=)

Reklama

Reklama