Scénář:
Anthony McCartenKamera:
Newton Thomas SigelHrají:
Rami Malek, Lucy Boynton, Gwilym Lee, Ben Hardy, Joseph Mazzello, Aidan Gillen, Allen Leech, Tom Hollander, Mike Myers, Aaron McCusker, Meneka Das, Ace Bhatti (více)Obsahy(2)
Film Bohemian Rhapsody je oslavou rockové skupiny Queen, jejich hudby a především Freddieho Mercuryho, který svou tvorbou i životem vzdoroval všem myslitelným stereotypům, díky čemuž se stal jedním z nejvýraznějších umělců na světě. Snímek mapuje raketový vzestup nekonvenční skupiny prostřednictvím jejich revolučního zvuku a ikonických písní, jako jsou „We Will Rock You“, „We Are the Champions“ nebo právě „Bohemian Rhapsody“. Jejich příběh začíná bleskovým startem, pokračuje neřízenou životní spirálou a vrcholí nezapomenutelným, strhujícím vystoupením na koncertu Live Aid v roce 1985. Na jeho pódiu Queen v čele se rtuťovitým Freddiem předvedli jednu z největších show v historii rocku. Jejich hudba byla a stále je ohromnou inspirací pro celý svět. (Cinemart)
(více)Videa (14)
Recenze (2 040)
Odkedy začali hrať Fat bottom girls som tomu strašne chcel nasoliť plný kotol, pretože som zrazu znova bol ten pätnásťročný chalan čo celé dni počúval Queen až z toho uši boleli celý panelák. Lenže priznajme si napriek výborným hereckým výkonom , a to nielen Rami Maleka (Gwylim Lee ako Brian May je čistá kópia gitaristu Queen) je scenár prvoplánový a Bohemian Rhapsody je pomník titanovi, zložený zo zábavných historiek bez patričnej hĺbky. Ten film šlape ako švajčiarske hodinky a Live Aid je výborným vrcholom aj zakončením a po skončení máte ozaj dojem, že ste videli "niečo" ale keď sa to rozloží v hlave, je to len perfektne vykalkulovaný hagiograficky poňatý životopis bez pridanej hodnoty. 8/10 P.S. Som prekvapený, že to, čo som na Queenoch obdivoval, a síce že každý ich album je diametrálne odlišný, vlastne nebola náhoda ale úmysel. ()
Rád bych viděl i nějakou tu kontroverzní, na dřeň jdoucí verzi příběhu Freddieho a Queen, ale spokojený jsem i s tímhle feel good hudebním filmem, který črtá standartní story vzestupu, pádu a smíření (a hledání vlastní sexuální identity), ovšem za doprovodu nesmrtelné hudby a s famózním výkonem Rami Maleka jako Freddieho. ()
Přespříliš konvenční, od jakékoliv kontroverze odproštěný biografický snímek...překvapivě vzhledem k tématu... Bublina přehnaného očekávání, jednoznačný hype roku! Ten film je záměrně plochý, natočený tak, aby hlavně nikoho neurazil, nebyl ani trochu kontroverzní a měl vysokou návštěvnost. Vysoce konvenční počin o silně nekonvenčním člověku... ()
Hudební spolek Kvír, vedený nesmírně talentovanou sexuálně dezorientovanou princeznou s východoněmeckým pornoknírkem, byl bezesporu kreativním fenoménem homohudby osmdesátých let, který dodnes nepřestává inspirovat ani jindy striktně heterosexuální génie. Citlivý přičmoudlý pánský kolonoskoper s přezdívkou Rtuťovitý Alfréd a chrupem jako z karikatury od Vyčítala, obklopený od počátku aurou perverzní dekadence, neboť v jeho pichografii chyběla snad jen zvířátka (samozřejmě samečci), se jasně vždy jevil ideálním materiálem pro rozporuplný autobiografický film, navíc když tak dlouho s popěvkem „We’ll keep on fucking till the end“ na rtech kokotoval s operou, až si střihnul Aidu. Na ten tedy nakonec došlo a je docela škoda, že jej sebrali neseroucímu se židímu Sašovi, protože výsledkem je sterilní kýčovitá Máyová báchorka a megakorektně vyvoněná pohádka o čtyřech bezkonfliktních sluníčkářích, z nichž jeden si sem tam nechal strčit do prdele péro (samozřejmě jen v nevinných náznacích), protože byl bezskrupulózně manipulován zlým intrikánským teploušem. Prostě takový mumulendový perfektně vyhajpovaný videoklip pro hospodyňky za zenitem a obstarožní otyloně, co mají rádi píssničky, ale nechtějí o své oblíbené kapelce slyšet nic fujtajblového, z nějž dosud přežívající členové, majíc zjevně produkci pevně v rukou, vyšli jako usměvavé a pozitivní Bárbinky. Panenka s porcelánovou hlavou, něco, jako když tenkrát Hájlendr romanticky vyprcával v té lezavé kose skotské vrchoviny svou drahou, dokud mu nepošla věkem, v pauzách leštil meč, vítr mu při tom čechral enormně bujnou kštici a vzdouval kilt, chladné slunce něžně svítilo do vřesoviště a na pozadí vyl Bulsara „Who wants to live forever“. Na druhé půlce prdele je to však videoklip fantasticky udělaný, z každého detailu čiší Davčova hodinářská preciznost, výborně odsejpající, dojivý, s dokonale přetočeným koncertem s příznačným názvem Live Aids a famózně zahraný, včetně skvělého výběru všech zúčastněných držek kromě titulní postavy. Homoknír a předkus holt z přišlápnuté ropuchy s vyvalenými bulvami Merkuryho sice neudělají, ovšem pohyby, gesta, mimika i zpěv, to byl v podání toho chcípáckého Sinuheta vskutku dechberoucí herecký koncert hodný Osrala. Takže ač troubící jelen, je to jelen ztepilý, s bujným parožím a v tom kýčovitém lesním zátiší se na něj moc dobře dívá, obzvlášť na velkém plátně. Zdravím tímto svého doktora Albana, který mě na to pod pohrůžkou odpírání léčby hemoroidů přinutil jít do kina. V televizi bych to hodnocení rozhodně asi osekal. ()
(5x) Nikdy jsem nepatřila mezi vyznavače Queenů. Jejich hudba byla pro mne synonymem pro filmového Highlandera a když se zmínilo jméno Freddie Mercury, vybavil se mi maximálně duet s Montserrat Caballé. Ale respektuju film, který s takovou samozřejmostí předává tolik energie. Závěrečná půlhodinka z koncertu Live Aid je výborný nápad. Nač komplikovat něco, co funguje? Že byla skutečnost poněkud komplikovanější? O tom by zase mohl být jiný film. ()
Galerie (54)
Zajímavosti (101)
- Freddie Mercury měl hnědé oči. Jeho představitel Rami Malek má ve filmu modré oči. (Hombre8)
- Během castingu do role bubeníka Rogera Taylora se Bena Hardyho zeptali, jestli umí hrát na bubny. Ben zalhal a řekl, že umí. Poté, co roli získal, si koupil vlastní bubny a trénoval až 10 hodin denně, aby se připravil. (mikki089)
- Ve filmu členové kapely nepřijali písničku bubeníka Rogera Taylora (Ben Hardy) „I'm in Love with My Car“ příliš vlídně. Stejné to bylo i ve skutečnosti. Tento Rogerův automobilový hymnus se nikomu, kromě jeho samotného, moc nelíbil a dokonce bylo odhlasováno, že se ani nedostane na desku. Taylor, který byl velkým milovníkem aut, si ale tvrdohlavě stál za svým. Když své muzikantské kolegy nepřesvědčil hádkami ani citovým vydíráním, rozhodl se trucovat. Zavřel se do skříně a prohlásil, že z ní nevyleze do té doby, než mu „I'm in Love with My Car“ kluci na desku nedají. Kdyby se tak nestalo, byl by, dle slov kytaristy Briana Maye, Roger v té skříni zavřený dodnes. Písničku si nakonec Taylor i sám nazpíval. (Leeenilka)
Reklama