• Anderton
    ***

    Fričova klasická komédia už na mňa pôsobila dnes značne kŕčovito. Komédia založená na rôznych nedorozumeniach, ktoré sa vyriešia v hodine dvanástej má samozrejme potenciál, lenže ten nie je myslím využitý tak, aby pobavil aj desiatky rokov po svojom vzniku. Zo začiatku to nabudí, v strednej pasáži zase trochu unudí a koniec je už iba čakaním na to, kedy to konečne všetkým dôjde a budú šťastní až do smrti. Prečo mi má byť ale sympatický takýto márnotratný chlapík a prečo sa doňho zaľúbila Alina Mandlová, je pre mňa záhadou. Verím, že to svojho času rozosmievalo davy a preto sa prikláňam k vyššiemu hodnoteniu.(25.12.2014)

  • Sarkastic
    ****

    „Dovolíte, abych vás na něco upozornil?“ – „Na co?“ – „Na sebe.“ Úplný začátek mě zrovna nechytl, nicméně po nějakých 10-15 minutách se to docela solidně rozjelo a dech film začal ztrácet až úplně ke konci. Film stojí jednoznačně na Haasovi (ostatní jen nevýrazně sekundují a v případě „nesmělé“ Mandlové je to spíš tragédie než zábava), hláškách a v neposlední řadě hravosti. Scény jako loterie, svatba, čalouník, plat, či „vousáč“ jsou nápadité. A dokonce i některé prvoplánové vtípky typu karet či koňaku díky Haasovi stejně zafungují a nevyzní trapně, což je docela kumšt. Ani opilecká sekvence není vůbec špatná. Ale jak už jsem naznačil, k závěru filmu dochází šťáva, a to především kvůli přílišnému natahování „omylu“, kdy už má divák skoro potřebu tam naběhnout a objasnit to za postavy. Ale celkově je to solidní zábava, které rád ty slušné 4* přiklepnu. „Počkej, ještě něco. Jo pohřeb mně musíš zařídit! Ve 4 hodiny hraju ještě poker, o půl páté asi začnu tak přibližně umírat, tak řekněme v 5 hodin, aby si pro mě přijeli, ne?“(13.7.2016)

  • Nach
    *****

    Pro mě jedna z nejlepších komedií prvorepublikové éry. Hugo Haas zde opět tvoří hlavní herecký koncert a pokud milujete komedie, Ať žije nebožtík si rozhodně zamilujete. Pro mě nesmrtelná klasika, které ani čas nemůže ubrat na kráse. Fórky, narážky, grimasy, to vše a mnohem víc mě prostě nutilo smát se a smát se po celou dobu tohoto filmu. Vytknout mu nemám co. Je prostě a jednoduše dokonalý!!! Bravo Friči a Haasi!!! 95%(17.12.2011)

  • Zagros
    **

    Tentokrát mi tato vychvalovaná prvorepubliková komedie nesedla. Když to srovnám s nedávno viděnými (Eva tropí hlouposti, Kristián) či dříve viděnými (Plachý milionář, cokoli s Buriánem), tak je vcelku jednoznačně tou nejslabší. Sám sebe se ptám proč? Jednoduchá a ztřeštěná zápletka? To by nevadilo, hojně se vyskytuje i v předchozích filmech a dokáži ji odpustit. Na vině je především hlavní představitel a jeho výkon. Ano, opravdu se mi Hugo Haas nelíbil. Při srovnání například s Vlastou Burianem či Oldřichem Nových jednoznačně prohrává. Jeho komika je podivně unylá a za celý film mě mnohokrát rozesmát nedokázal. Není v tom ale sám, chybí i výraznější vedlejší postavy (Václav Trégl to sám nevytrhne) a klopýtají také dialogy, které rozhodně nejsou tak brilantní, jako ve výše jmenovaných filmech. Sice půjdu tentokrát proti proudu, ale víc než dvě hvězdy nedám.(17.9.2018)

  • Billie777
    *****

    Hugo Haas v jedné ze svých nejlepších rolí a jednoznačně jeden z ných nejoblíbenějších prvorepublikových filmů. Haas je jako vždycky fantastický. Jednoznačně zastínil i krásnou Adinu Mandlovou, která tu hrála roli půvabné a milé ošetřovatelky. Haase skvěle doplňuje Václav Trégl. Zkrátka a dobře pro mě určitě si to minimálně těch 80% zaslouží. "Mě to tady nebaví, ono to časem unaví, život baví na chvíli ale vždyť se z toho vlastně nestřílí..."(18.3.2012)

  • - Hugo Hass sa s režisérom Gustavom Machatým súdil o pôvod námetu filmu a aj ho vyhral. (Raccoon.city)

  • - Film sa mal pôvodne volať Pacient č. 13. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace