Režie:
Jan HřebejkScénář:
Michal VieweghKamera:
Martin ŠáchaHrají:
Jiří Langmajer, Marika Procházková, Hynek Čermák, Viktorie Čermáková, Luděk Munzar, Jana Gýrová, Valerie Šámalová, Jenovéfa Boková (více)Obsahy(1)
Marie s Vítkem mají dvě dospívající dcery, Dita s Ondrou dva dospívající chlapce. Rodiny bydlí v domech vedle sebe, nemají mezi sebou ani plot a jsou to dobří přátelé, kteří se navštěvují a společně večeří. Vítek a Ondra jsou kolegové v práci a jejich děti spolu chodí. Na první pohled se zdá, že těmto lidem nic nechybí a lze jim jen závidět. Po mnohaletém soužití však trochu ochabuje jiskření mezi manželskými páry a dalo by se říci, že se spolu nudí... Jednoho dne jsou Vítek s Ondrou vysláni do Karibiku, aby tam opravili elektrické vedení poničené hurikánem. A protože Vítek zrovna vyhrál ve Sportce nějaké peníze, udělají si výlet i jejich manželky. Ondra s Vítkem se navzájem svěří, že manželský sex už není takový jako dřív a že je oba přitahuje manželka toho druhého. Napadne je, že by si postelovou nudu mohli zpestřit ve čtyřech. Dita s tím okamžitě souhlasí, trochu problém je s Marií, která je věřící a nezdá se jí to, ale nakonec si dá říci. To, co se zprvu zdálo jako čirá fantazie, se změní ve skutečnost, která se líbí všem... Dají si však dvě pravidla. Za prvé – vždycky to bude pod dohledem ostatních a za druhé – dvojice se do sebe nesmí zamilovat. Také se dohodnou, že si to rádi zopakují, ale spíše jako sváteční příležitost, než aby se to stalo pravidlem. Ondrovi rodiče v době jejich nepřítomnosti nechali postavit mezi domy ohyzdný plot, protože jim vadilo, že jsou jediní, kteří plot nemají. Nikdo o plot nestál, ale rodiče to mysleli dobře, a tak to nechají být. Po nějakém čase se čtveřice rozhodne si zážitky z Karibiku zopakovat a málem je u toho přistihnou děti. A jejich pravidla se trochu začínají vymykat kontrole... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (429)
Nerozpracovaná bakalářská historka, opakující nejotravnější kameňákové stereotypy české sexuality (usínání, válení hrochů, nuda, přehrávaná trapnost) a směřující k morální i významové bezobsažnosti Poledňákové a jakési pseudo-masturbační fantazii bez fantazie (splněný sen o čtyřce, která vyléčí nudu manželství, přičemž film naprosto selhává v byť jen naznačení toho, co tak rajcovního se mezi hrdiny stane). Film je otevřenější, ale jen co se nahoty týče, jinak úzkostlivě zůstává věrný "komickému" principu, nic kousavého, humorně trapného nebo smyslného tu nenajdeme. Hřebejka je mi skoro líto, jak pracně se snaží špatně vystavěnou historku zachránit svým štědrým lyrismem, který je opět nic neříkající, místy se dokonce zcela míjí se smyslem Vieweghovy lechtivé povídky (scéna s propadlým kostelem). Závěr je bezzubý a jen podtrhuje impotenci českého filmu ve vztahu k erotickým a intimním tématům, které se tu filmařům pod rukama mění v chcípácké, nezáživné a krotké lascivnosti bez náznaku ostří i jiného než prvoplánového humoru - vděčný smích publika, když postavy po mučivě natahovaných sadách exotických pohlednic z Karibiku konečně někam běží a jedna upadne (opakovaně), je věrným barometrem stavu žánru. ()
NUDA … NUDA … NUDA …... /// Instruktážní video o tom, jak by mohla vypadat (třeba i vaše) léčba nudy, nudy a – dál už si to nepamatuju. Woody Allen předvádí zvrhlý choutky celej život, tak co by to nemohl zkusit i Hřebejk. HLAVNĚ SE NEZAMILOVAT! No, do Hřebejka už to asi nehrozí, i když jsem rád, že těm hercům nepadaj z držky sračkovitý dialogy. Předpokládám, že i Honzovi muselo bejt jasný, že naplnit umírněnou stopáž (hodinu a čtvrt) smysluplným obsahem bude úkol nadlidskej. Snad i proto je tady dost šukání. A tak mi nejvíc ze všeho chybí hlavně ftip, páč humor je kořením života a né …. nebo snad jo? /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) V sexu preferuju změnu. Střídám proto prsty (a ruce?). 2.) Kupuju jen 4 v jednom. 3.) Chcu vidět nahou Innu Puhájkovou (tak to já taky, ale bohužel, to musíš jinam!). /// PŘÍBĚH ** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Budu tenhle film brát jen v tom případě, když se Hřebejk přizná, že si tenhle film natočil jenom proto, aby si ho natočil a občas ho vrazil sem tam do nějakého klubového kina. Jinak je to obrovská past na diváka. Takový nápad nejenom, že si nezaslouží filmové zpracování, ale ještě k tomu si nemyslím, že by měl mít nějakou výraznější vypovídající hodnotu. Viewegh se tu krásně ukázal, co má v hlavě, když se rozhodl napsat svůj první scénář právě na tohle téma. No a já musím říct, že pokud i následující jeho nápady budou podobnou formou, tak je to moje poslední setkání s ním. ()
Nízkorozpočtově vypadající ani ne celovečerák podle autorské naivní ero/emo fantazie, aneb v roce 2012 spatřily světlo světa dva filmy (jeden televizní - Definice lásky) podle scénáře Michala Viewegha, a oba dva jsou téměř k nepřežití. Nebýt ženských půvabů a dokonale trefně humpoláckého Hynka Čermáka (o vychrtlém Jiřím Langmajerovi s knírem ála "Guten Abend, Fraülein, ich bin ein Pornoschauspieler aus Jahr 1982" tentokrát nelze říct nic pozitivního), zůstávala by jen neuvěřitelnost a trapnost. My ovšem máme díky doplňující sestavě v podobě dětí "ústředních hrdinů" a Luďka Munzara s jeho filmovou družkou i jakousi vedlejší zápletku naprosto dokonale okopírovanou z Bakalářů (nebo To Nevymyslíš nebo jak se ty další podobné pokusy i z nedávných dob jmenovaly). Přes to všechno je Svatá Čtveřice rozhodně jeden z největších omylů kariéry Jana Hřebejka, u něhož mne zajímala jen jediná věc - dobrá, dvě věci - 1) jestli jsou ňadra Viktorie Čermákové dílem přírody a 2) jak velkou pokutu Prima vyfasuje za to, že tohle nasadila před desátou večerní. 40% ()
"Trapnost máme v genech. Těš se!" K pohledu na hambaté zadky v moři vyhledávám filmy jiného žánru, výměnu manželek nepovažuju za zpestření života a ani představa dalšího chlapa v posteli mi ještě žádnou ranní erekci nepřinesla. Navíc Hřebejka podezřívám, že si jenom chtěl nechat produkcí zaplatit cestu do exotické tramtárie a to kaučování dvou čtyřek bez kormidelníka ho jenom vyrušovalo z válení šunek. Ale úvahy o dnu české kinematografie bych přesto ochotně přenechal jiným tvůrcům a jejich filmům. ()
Galerie (36)
Zajímavosti (5)
- Scény z Česka vznikaly v jedné lokalitě s řadovými domky v Kosmonosech, zatímco jejich interiéry postavili na Barrandově. Hřebejkovi stačila dokonce jedna stavba dekorace, protože oba domy jsou uvnitř úplně stejné. [Zdroj: ceskenoviny.cz] (hippyman)
- Hynek Čermák a Viktorie Čermáková jsou sourozenci, ve filmu však hrají manželský pár. (Harapes)
- Svetová premiéra filmu sa netradične konala 18. augusta 2012 na Magio pláži v Bratislave, kde si ho mohla zadarmo pozrieť aj široká verejnosť. (Sufferer)
Reklama