Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ****

    Na první pohled obyčejný člověk vedoucí obyčejný život. Ve skutečnosti osoba dvou tváří, z nichž ani jedna není tou ideální. Pan Alois Novák musí svést nejtěžší souboj svého života, souboj s vlastní identitou. Režisér Martin Frič se roku 1939 rozhodl zpracovat na český film poměrně nezvyklé téma. Svou strukturou připomíná Kristián klasický film-noir. Hlavní hrdina postupně propadá stále většímu zoufalství a přibližuje se k pomyslné hraniční čáře, jejímž překročením již navždy zpečetí svůj osud. O věrohodnost tohoto psychického rozkladu se postaral výborný Oldřich Nový v hlavní roli. Nechybí samozřejmě ani svůdná femme fatale, zde v podání Adiny Mandlové. Kristián je působivým zástupcem u nás velmi vzácného žánru, jehož husté atmosféře neškodí ani několik odlehčujících prvků. Pouze závěr vyznívá příliš pozitivně a tudíž atypicky. (psáno 1.4.) 80% Zajímavé komentáře: Gemini, Oskar, Zloděj kol(1.4.2007)

  • Frajer42
    odpad!

    Neskutečná sračka. Takhle nudnou hovadinku už jsem opravdu dlouho neviděl. Prý komedie... Cha. Cha. Cha. Scénář psal asi člověk, který byl léta na houbičkách. Někde jsem slyšel, že takhle blbým filmům se dává pouze odpad. Abych tedy nebyl pozadu, tak honem s jedním přispěchám. Opravdu sračka. Viděl jsem i mnohem starší komedie, dokonce i českého původu, a ty byly nesrovnatelně vtipnější. Bída a utrpení. Nechce se mi ani věřit, že tenhle nesmysl posbíral nějaké fanoušky. To musejí být správní retardéři.(19.8.2012)

  • Kulmon
    *****

    Zajímavosti: "Jen pro ten dnešní den, stojí za to žít, jen klid svůj tichý mít, a víc po ničem netoužit. Jen pro ten dnešní den, snad pro úsměv váš, se život změní v sen, ten den kdy štěstí potkáváš. Nesmíš se ptát, co bylo včera, bude zítra zas, jen dnešek uchopit a pochopit, že nejkrásnější jen, je dnešní den" - nádherná písnička Josefa Grusse a Slávy Nováčka se stala symbolem naší předválečné kinematografie. *** Frič Mandlovou do filmu nechtěl, ale Nový si ji prosadil a udělal správně. Oldřich Nový a Adina Mandlová byly tou dobou naše největší hvězdy. *** Pro Nového to byla vůbec první šance použít svůj kultivovaný a elegantní projev. *** Dvě velké kamarádky - Mandlová s Gollovou se v tomto filmu setkaly před kamerou společně vůbec poprvé. *** Frič si vzal do hlavy, že Nový bude větší než Mandlová, a tak kdykoliv kráčeli vedle sebe, kladli kulisáci novému pod nohy cihly. A pokud jsou vidět celé postavy, má Nový alespoň klobouk. *** Novému hodně záleželo na tom, aby vypadal dobře, uvědomoval si, že má pravou tvář pohlednější než levou, a tak se ke kameře snaží téměř vždy otáčet pravou stranou. *** Mac Frič a Adina Mandlová dostali za Kristiána národní filmovou cenu, která obnášela 5000 korun. Oldřich Nový ji nedostal patrně jen proto, že jeho žena byla židovka. *** Před rokem 1989 v televizi běžela zkrácená verze, režimu totiž vadil Jára Kohout, proto byly scény s ním vystříhány. *** Celý film byl natočen za 675 000 korun, z toho 20 000 byl honorář pro Oldřicha Nového. *** Natáčení trvalo 23 dní. *** Každý záběr byl točen jednou, maximálně dvakrát. *** Producent nabídl Fričovi, že pokud natočí film o týden dřív, dostane 100 000 navíc. *** Kristián se původně měl jmenovat Alfons a film pak Vítězný Alfons. *** Film měl mít dokonce pokračování - Kristián po dvaceti letech, ale z natáčení sešlo. *** POZOR SPOILER !!!!! Konec filmu byl původně jiný, než jak ho dnes známe. Kristián se loučí se Zuzanou a ona říká: "Až jednou poznám člověka, kterého budu mít opravdu ráda, mohu mu říkat Kristián?" "Ano, já vám dávám Kristiána, už se nikdy neobjeví ... Sbohem Kristiáne ..." Tvůrci si však uvědomili, že takový konec by snímek poškodil, tak se narychlo přepsal a dopsal se konec, jak dnes známe - Gollová se udělá krásnou a Kristián poprvé odchází s touto ženou.(9.5.2009)

  • HateBreeder
    *****

    Ceska predvalecna kinematografie cita radu dobrych filmu. Kristian je jednim z nich. Dilo mi prijde v mnoha ohledech nadcasove. Je to perfektni ukazka gentlemanskoho humoru Oldricha Noveho - Krale ceske kinematografie. Take Adina Mandlova a Natasa Gollova predvedli, ze v te dobe patrili mezi nase nejlepsi herecky. A atmosfera Oriental baru? Neuveritelne!!!!(4.6.2006)

  • Subjektiv
    ***

    Třebaže nechápu, proč je pan Kristián považován za ztělesnění romantiky, chápu, proč je tento film považovaný za jeden z nejlepších ve svém období. Osud a plán však chtěl, abych zhlédl několik filmů podobného původu v rychlém sledu za sebou a tato série do mě otiskla ducha filmu své doby natolik silně, že jsem byl schopen přespříliš často předvídat, co se stane v nasledující vteřině a samozřejmě na konci. Kristian v tomto ohledu byl výjimkou v tom, že zcela jasný byl pouze konec. Silné ***.(5.1.2009)

  • - Nataša Gollová si zahrála Kristiánovu (Oldřich Nový) naivní manželku Mařenku, což si vynahradila v divadelní hře, podle které byl film natočen. V Komorním divadle si střihla atraktivní Zuzanu, kterou ve snímku ztvárnila Adina Mandlová. (Olík)

  • - I po smrti režiséra Friče a Oldřicha Nového se plánovalo pokračování, dokonce prý byli vybráni představitelé - Karel Gott a Jiří Lábus. Nakonec však ze všeho sešlo. (siky25_25)

  • - Postava matky Zuzany (Adina Mandlová), vdova po generálovi z rakúsko-uhorskej armády, bola z pôvodného scenára vyškrtnutá. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace