Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Chickenka
    *****

    Zavřete oči, odcházím..." Asi nejlepší předváůečný film. Vynikající herecký koncert Oldřicha Nového, Nataši Gollové a Adiny Madlové, u které se člověk pobaví, v prefektní režii M. Friče. Příběh je tak trochu ze života, kdy hlavní hrdina znuděn životem, si vytvoří dvojí realitu, ale ani jedna není dokonalá. Svádí po celou dobu svůj vlasní souboj o to, jaký "život" je vlastně lepší.(14.1.2012)

  • Vančura
    *****

    Skvostná klasika. Při sledování jsem se nemohl rozhodnout, jestli se mi víc líbí Nataša Gollová (především po své proměně v samé závěru) nebo Adina Mandlová (ty černé šaty!), obě jsou zde úchvatné. Ten film je naprosto dokonalý, vtipný a jednoznačně nestárnoucí a já ho chci vidět znovu. Při spoustě scén jsem nedýchal nadšením a konec mě zcela dojal. Prostě nádhera. Při sledování jsem se mimochodem neubránil vzpomínce na Světáky a Vrchní, prchni! - oba filmy (hlavně ten první zmíněný) mají s Kristianem leccos společného, a pokud to není náhoda, pak jsem o to více radši, že jsem se konečně mohl seznámit s tímto pravzorem pozdějších filmů o všech těch chudých snílcích a sympatických hochštaplerech.(8.5.2012)

  • Oskar
    *****

    "Lojzíčku, ty jsi dnes nějaký divný." GENIÁLNÍ film, bez debat. Scénář předběhl svou dobu o kilometry. Podívejte se na to takhle - kolik bylo natočeno komedií o tom, jak se někdo vydává za někoho jiného a nestíhá obě své identity? Ve 30. letech každá druhá. A čím mezi nimi právě Kristián tak vyniká? Právě stavbou scénáře. V devíti případech z deseti bychom v takové komedii sledovali nejprve uťápnutého Aloise Nováka, jak se nudí v cestovní kanceláři, bojácně mžourá zpoza brejliček na svého šéfa a hraje s Mařenkou domino. Až pak by dostal nápad udělat ze sebe někoho jiného. Nejenže by byl takový začátek zdlouhavý a nudný, ale úplně by změnil náš pohled na hlavního hrdinu. V okamžiku, kdy by - už jako Kristián - poprvé vstoupil do Orient-baru, bychom zadržovali smích v očekávání, kdy a jak asi udělá chybu, vypadne z role. Tím by se změnila celá základní filosofie příběhu. A představte si, že původně to právě taková tuctová veselohra od běžícího pásu být mohla! V pozůstalosti Martina Friče se našly poznámky k původní verzi scénáře, tehdy ještě otrocky věrné divadelní frašce Yvana Noé. Hrdinou nebyl žádný sváteční snílek, ale normální děvkař, jeho žena byla ukřičená herdekbaba, Zuzana neměla daleko ke štěstce a do děje měla zasahovat i její matka, vdova po jakémsi generálovi. To vše se změnilo a podle mé teorie zásluhou Oldřicha Nového. Ačkoli to nebývá nikdy uvedeno v titulcích, snad na všech filmech, které točil s Fričem, se autorsky podílel. Pamětníci vzpomínají, jak měl vše matematicky vypočítané po takové detaily, jako kolik kroků Kristián udělá při svém entrée. A byl to také ON, kdo si přes Fričovy pochybnosti prosadil obě herecké partnerky. Adině Mandlové se tak postaral o nejoduševnělejší roli její kariéry a Nataše Gollové (která v předchozí jevištní verzi hrála překvapivě Zuzanu) o start ke hvězdám. Nádherný film, nádherný. Ikona celé kategorie "film pro pamětníky". 100%(22.6.2006)

  • Marek1991
    ****

    Aj pretvárka môže byť zábavná, aj odpaľovanie si cigarety cigaretou môže vyzerať romanticky, či klamstvo môže vyznieť vtipne, no nie je to veľmi zodpovedné, najmä, ak tento film je nádherný, zábavný, romantický aj bez toho a je symbolom svojej doby. Mne osobne sa páčil viac ako film s Burianom U pokladny stál..., dokonca musím uznať, že tie ženy boli ozaj pekné na svoju dobu. Scénka s vreckovkou, scénka so spevom, to boli kúzelné momenty, záver v podniku už bol predvídateľný, ale stále pekný, no a tá rozlúčka v kancelárii bola taká morálna povinnosť. Film je to pekný, stojí za pozretie, aj keď niektoré veci na minulosti nemám rád.(5.9.2013)

  • karlik4801
    ***

    "Jen pro ten dnešní den stojí za to žít, jen klid svůj tichý mít, víc po ničem netoužit! Jen pro ten dnešní den a pro úsměv váš se život změní v sen, ten den, kdy štěstí potkáváš. Nesmíš se ptát, co bylo včera, bude zítra zas, jen dnešek uchopit a pochopit, že nejkrásnější sen je dnešní den." Jak lépe se vyjádřit?(10.1.2013)

  • - Podľa osobného svedectva historika Václava Březiny bola natočená ešte scéna zo Zuzaninho (Adina Mandlová) bytu, v ktorej Kristiána / Aloisa (Oldřich Nový) zvádza, do filmu však nebola zaradená a vraj je zachovaná v NFA. (Raccoon.city)

  • - Sekvencia, v ktorej je Kristian (Oldřich Nový) zobrazený len záberom na jeho kráčajúce nohy, bola starostlivo pripravená a spočítaná na sekundu presne. Zámerom bolo čo najviac oddialiť zobrazenie tajomného hosťa – napokon aj jeho tvár sa prvýkrát objavuje v zrkadle, nie priamo. (Raccoon.city)

  • - Každý záběr byl točen jednou, maximálně dvakrát. (Kulmon)