• troufalka
    *****

    Mac Frič byl nejen dobrý režisér, ale především dobrý stratég. Uměl výborně kalukulovat, pracovat s lidským potncionálem a odhadnout reakci publika. Ve Švadlence se o komediální složku postarala Věra Ferbasová a Růžena Šlemrová, ale především Hugo Haas, který si svou roli extravagantního pařížana patřičně užil. Oko diváka mohlo vlídně spočinout na ladných křivkách Lídy Baarové a líbezné tváří Adiny Mandlové, dámy se pak mohly těšit z romatického příběhu se šťastným koncem a pokochat se módními modely (tehdy aktuálními, dnes již historickými.)(11.9.2017)

  • Streeper
    ****

    U filmu jsem se velmi bavila. Hugo Haas jako frantík byl naprosto dokonalý, jeho scény mě bavili nejvíce ("Pozor a vlasy!"). Ale kdo mě překvapil ještě víc byla mlaďounká Lída Baarová. Tohle byl první film, který jsem s Lídou viděla a jsem vážně překvapená, jak talentovaná byla. Věřila jsem jí každé slovo, gesto, slzu. Většina hereček v té době mi přijde, že přehrávala, ale ona hraje s takovou lehkostí a elegancí, až mě to překvapilo a proto jsem si film tak užila.(7.5.2017)

  • zette
    ****

    Hugo Haas jako francouzsky obchodnik s modou je ozdobou tohoto filmu. Souhlasim s nazorem, ze Lide Baarove to v tomto filmu mimoradne slusi (nikdy se mi moc nelibila). Mandlova je ovsem kouzelna v kazdem okamziku. Potesi vsak i dalsi herecka esa te doby jako Ferbasova, Pistek, Slemrova, Marvan... Veverka me herecky nepresvedcil. Skoda, ze se film tradicne predvalecne zamotava v milostnych vztazich a vice se nevenuje samotne profesi svadlenky a navrharky.(1.5.2013)

  • dr.fish
    *****

    Jestli je Baarová v nějakém filmu krásná, pak je to tento. Těžko pomíjet tento fakt, jelikož je na něm postaven úspěch filmu. Hugo Haas je tentokráte ve výborné fomě, napoprvé divák ani nestačí chytit všechny jeho skryté vtipy. V podstatě se jedná o obyčejnou komedii s primitivním dějem (jak chudá holka ke štěstí přišla), ale díky skvělému obsazení a výborné režii je film zároveň jednou z nejlepších komedií "pro lid". Frič to Slavínskému tentokrát opravdu natřel! 90%(2.1.2012)

  • Zloděj kol
    ****

    Příběh o švadlence, která uměla kreslit skvělé módní návrhy a přitom se stihla ještě zamilovat, a o pařížském králi módy, ve skutečnosti krejčím z Vokovic, je dalším příběhem, který by bez hereckého obsazení ztrácel jakýkoliv půvab a možná i smysl. Ale Hugo Haas kombinující francouzštinu s češtinou je i ve velmi nevděčné roli k sežrání a Lída Baarová hraje další ze svých půvabných samostatných dívek a zvládá velmi dobře i komediálně romantickou polohu. Navíc v této době byla na vrcholu kariéry i svých půvabů, byla hvězdou berlínské UFY a zbožňovala ji celá střední Evropa. Takže další nestárnoucí pamětnický film.(16.1.2004)

  • - Ludmila Babková, která ve filmu hraje maminku Lídy Baarové  (Líza Bártová) byla ve skutečném životě její opravdovou matkou. Na natáčení se vnutila sama s vysvětlením, že na dceru musí dohlížet. (Redyx1)

  • - Hlavní roli měl hrát původně Vilém Pfeiffer, pro natáčení ho neuvolnil E.F.Burian. (M.B)

  • - Film je z produkcie Universum-Film AG (UFA). (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace