• IvonaK
    ****

    Komedie o módním návrhářství a o tom jak Haas finančně podporuje Baarovou za její návrhy. A moc se mi líbila Haasova mluva. Ale ten konec samozdřejmě přihlouplý. Jaká to náhoda že se vybourali zrovna u budovy ve které pracoval Lídin frajer. A jak se všechno honem rychle vysvětlilo že nejsou milenci a že nemá nikde žádné dítě. Aha. To že Haas držel Baarovou v náruči a ohrabával ji, tak to je v naprostém pořádku. Ale tím že to nebylo nudné, tak tu hvězdičku navíc dám.(15.9.2018)

  • Zloděj kol
    ****

    Příběh o švadlence, která uměla kreslit skvělé módní návrhy a přitom se stihla ještě zamilovat, a o pařížském králi módy, ve skutečnosti krejčím z Vokovic, je dalším příběhem, který by bez hereckého obsazení ztrácel jakýkoliv půvab a možná i smysl. Ale Hugo Haas kombinující francouzštinu s češtinou je i ve velmi nevděčné roli k sežrání a Lída Baarová hraje další ze svých půvabných samostatných dívek a zvládá velmi dobře i komediálně romantickou polohu. Navíc v této době byla na vrcholu kariéry i svých půvabů, byla hvězdou berlínské UFY a zbožňovala ji celá střední Evropa. Takže další nestárnoucí pamětnický film.(16.1.2004)

  • dr.fish
    *****

    Jestli je Baarová v nějakém filmu krásná, pak je to tento. Těžko pomíjet tento fakt, jelikož je na něm postaven úspěch filmu. Hugo Haas je tentokráte ve výborné fomě, napoprvé divák ani nestačí chytit všechny jeho skryté vtipy. V podstatě se jedná o obyčejnou komedii s primitivním dějem (jak chudá holka ke štěstí přišla), ale díky skvělému obsazení a výborné režii je film zároveň jednou z nejlepších komedií "pro lid". Frič to Slavínskému tentokrát opravdu natřel! 90%(2.1.2012)

  • Marthos
    *****

    Martin Frič, tehdy již jeden z nejúspěšnějších mužů českého filmu, se po několika společných setkáních s Hugo Haasem rozhodoval o svých dalších krocích na poli komedie. V hledáčku producentských zájmů se v neobvyklé konkurenci mladých ocitla také Olga Scheinpflugová, jejíž původní námět ze světa módních salonů a elegance vzbuzoval patřičné naděje. O tom, že by se v jedné z hlavních rolí objevila Lída Baarová, nebylo nejmenších pochyb, také proto, že Baarová tehdy disponovala neuvěřitelností svého sex-appelu a nepominutelnou se zdála i její mezinárodní popularita pod patronátem německé společnosti UFA. Haasova mimořádná kreativita našla výrazného uplatnění v satiricky uhozené postavě pařížského krále módy, traumatizovaného syndromem vyhoření a nalézajícího inspiraci v návrzích své chráněnky. Frič, vědom si proměnlivosti diváckých sympatií, ani tentokrát neponechal nic náhodě a před filmovou kameru doslova vehnal zástup předních českých herců v čele s Věrou Ferbasovou, Růženou Šlemrovou, Václavem Tréglem, Jaroslavem Marvanem a dalšími. Adina Mandlová, překvapivě uvržena "jen" do jedné z vedlejších postav, předestírá v rámci několika málo společných scén s Haasem vzájemný milenecký vztah obou umělců, blížící se ovšem ke svému závěru. Šarm, elegance a lehce ironický nadhled promeňuje Fričův snímek v příjemnou podívanou, konajíc přitom dnes již historicky cennou přehlídku dobové módy.(3.10.2008)

  • Morien
    **

    Však holka žádnou práci nepotřebuje, když si nabrnkla továrníka, a továrník se může chovat jako predátor, když je továrník. Šmarja panno. Současné romantické filmy bývají taky bláboly, tak je radostné vidět, že se to časem nezhoršuje, nýbrž že to tak vždycky bylo. Ten ústřední hudební motiv mi velmi silně připomínal Ravelovo Bolero, zajímalo by mě, jestli jsem jen paranoidní, nebo jestli tam nějaká "inspirace" byla.(13.2.2020)