• honajz
    *****

    Vynikající scénář, kdy do poslední chvíle netušíme, jak to dopadne. Jen mi přijde, že u konce už trošku moc zbytečně zamotávali, a nakonec vlastně ani nedořešili linku s dívkou Helenou (Jestli to taky byla policistka, nebo že by „Fred Flokova“ manželka?). Evidentně chtěli odsoudit dobrodružné romány, z nichž si mladí brali hloupé návody, ukázat, že v realitě to bývá trochu jinak, ale nakonec zase tak moc odsuzovat nechtěli, nějakého většího mravního imperativu se vzdali (a dobře tomu), takže to vyzní nakonec také poněkud nedořešeně. Rovněž by mne zajímalo, které scény byly všechny připravené, a kde policisté měli problém Kryšpína uhlídat. Jenže celkově je to dokonale natočené - kamera, herci, písničky (Sám já chodívám spát rulezz), a v podstatě napětí od začátku do konce.(14.2.2016)

  • sinp
    ***

    Dobré herecké výkony Ladislava Peška a Otomara Korbeláře na jedné straně, prazvláštní scénář a zmatený pokus o vytvoření jistého žánru na straně druhé. Martin Frič natočil tuto komedií v těžkých časech druhé světové války a nemůžu se zbavit dojmu, že je to mírně vidět. Taky se občas zdá, že látku plně nepochopil, protože až příliš osciloval mezi hravou parodií a vážně branou krimi. Za tyhle neduhy pochopitelně může i scénář, každopádně nezvyklé, bylo by zajímavé vidět tuhle látku v rukou Hollywoodu. Nebo radši ne....(29.10.2005)

  • Biopler
    ****

    Táto krimi-komédia je stále svieža i v dnešnej dobe. Zub času jej veru neuškodil. Výborný námet podporený skvelým Korbelářom v ústrednej role. Jeho predohru pred zapálením cigarety som si vychutnával zakaždým. Adina Mandlová akoby Nataši Gollovej z oka vypadla, k nerozoznaniu. Marvan má trochu čudný oblek, ako nejaký gestapák, neviem čo to bol za zámer. Pešek to však svojím teatrálnym výkonom mrví, skrátka prehrávania je tam až až. Mal si dať deci vínka na ukľudnenie.(24.11.2016)

  • dr.fish
    *****

    Až doteď mi Fincherova Hra přišla jako nápaditý originál. Teď je mi jasné, že před ní bylo mnoho jiných podobných pokusů. Těžký život dobrodruha je ale určitě jeden z prvních a též nejzdařilejších. Spisovatel Kryšpín, autor dobrodružných románů o slavném lupiči Flokovi je už tím svým psaním zmagořelý, stejně jako jeho početná čtenářská obec. Jednoho večera ho Fred Flok osobně navštíví (což je přece zcela nemožné!!) a rozjede se řetěz zmatených událostí. Do poslední chvíle divák netuší, jak to dopadne, a věřte nebo ne, ani jeden z možných konců, které jsem čekal, to nebyl! A to už se mi nestalo pěkně dlouho. Pane Frič, klobouk dolů...90%(13.4.2012)

  • Sarkastic
    ****

    „Co…co to bylo?!“ - „Toho si nevšímejte, to je Robert. Pronásleduje mě už ze Stockholmu, to už je tak jeho zvyk, aspoň 2 rány denně po mně musí vypálit. Víte, že by mi to chybělo, kdyby si po mně jednou nestřelil?“ No, parodie…film si ze „zesměšňovaného“ nestřílí tak (moc), jak by mohl a žánr (a já jako divák) žádal. Humor obstarává spíš situační komika a pár hlášek. Naštěstí je tu v tomhle ohledu na čem stavět. Stejně tak v případě herců. Ustrašený Pešek spolu se suverénním Korbelářem jsou sehraní a zábavní. Ovšem v případě jiných se tu minimem prostoru až trestuhodně plýtvá jejich komediálním talentem, mám na mysli hlavně Filipovského, Hrušínského a Fialu (ten se sice postaral o pěknou hudbu, ale jeho štěk o 1 scéně se snad ani nedá považovat za roli). Podobně rozpačitý jsem z podivně useknutého závěru (v případě romantické linky i „případu“ samotného). Končím na slabších 4*. „Vy máte revolver?“ - „Ano, mám revolver. Totiž…“ - „A to vy jen tak střílíte oknem na ulici?“ - „Občas.“ - „Aha. Kvůli uklidnění?“ - „Kvůli uklidnění.“(22.9.2018)

  • - Novinára a redaktora Vladimíra Tůmu, autora námetu, nenechal filmový producent pracovať na scenári, ale najal si dvoch skúsených matadorov. (Raccoon.city)

  • - Ceduľa s vyobrazením Veľkopopovického kozla, ktorá sa vo filme objaví, je prvý skutočný produkt placement značky, pretože vzťahy rodiny Ringhoffer, ktorým pivovar patril, a vtedajšieho filmového štúdia Barrandov boli veľmi úzke. (Raccoon.city)

  • - Otomar Korbelář vo svojej autobiografii uviedol, že filmovanie bolo plné improvizácii. Väčšinu z nich režisér Martin Frič akceptoval, jednu, ktorá bola podľa Otomara najlepšia, však zamietol. Jednalo sa o scénu, kde si mali podľa scenára Karel Kryšpín (Ladislav Pešek) a komisár Niklas (Otomar Korbelář) navzájom vymeniť pohľady, namiesto toho si vymenili pohľadnice, ktoré si vopred pripravili do náprsných tašiek. (dyfur)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace