• Inozuka
    ****

    Film, který balancuje mezi komedií a moralitou o ušlápnutém dobráckém úředníčkovi, na kterém si po výhře milionu v loterii smlsne kdejaká havěť... Nový válí jako vždycky, líbila se mi i Hana Vítová jako Helenka a Theodor Pištěk jako vykutálený strýc restauratér. Jinak jeden z mála filmů před a válečné éry, který nemá ústřední "písničkový" hit.(5.1.2014)

  • Zloděj kol
    *****

    Narozdíl od jiných filmů Oldřicha Nového jsem kvality Valentina Dobrotivého docenil relativně pozdě. Nenápadný úředník to v konkurenci s Kristiánem či roztomilým člověkem celkem logicky prohrává. Navíc ani Hana Vítová nemá vnitřní kouzlo, vnější půvab a přirozenost Adiny Mandlové či Nataši Gollové. Ovšem ve srovnání s Haasovým Mazlíčkem, kde je nepraktičnost hlavního hrdiny dotažena do důsledků, vytváří Oldřich Nový realistickou a sympatickou postavu. I když milionářské scény (auto, vila, zahradník, přízeň nadřízených) jsou místy křečovité, je to stále ON. Za nejlepší pokládám prvních 30 minut a potom některé špílce v příběhu - paní Dousková posílá kostým, Maruško, kam jsem dal ty zlaté hodinky, zvoňte dvakrát a silně. Ačkoliv se neutrální divákův vztah k hlavní dvojici postupně změní, mají v tomto filmu snad víc než, kde jinde, důležitou úlohu vedlejší postavy, které vytvářejí příhodný kolorit - Jaroslav Marvan (lepší než podobná role v Katakombách), Baldová, Pištěk, Průcha, Pešek, Fiala, Řepa. Na rozdíl od jiných komedií těch let se do sebe snaží absorbovat i jiné prvky. Nechce vychovávat, ale ukázat, co dokáží udělat žert a peníze. Nutno říct, že si s tím poradila velmi dobře. "Takže včerejší položku škrtám a k dnešnímu datu zaneseme chléb třicet haléřů."(18.3.2004)

  • xaver
    ***

    Veselý? příběh ušlápnutého úřednička, který se stal obětí hodně nejapného žertu. Jak ta svině v nás Češích doutná, jak dokážeme být škodolibí i závistiví. Nutně se mi vybavila nádherná anekdota. Co vznikne, když se skříží včela s prasetem. Přece typický český člověk, pracovitý, ale strašná svině. Z tohoto pohledu ten snímek nemá chybu, ale jako komedie mi až tak moc nepřišel. Trochu rozpolcen dávám 3*.(19.4.2012)

  • Vesecký
    *****

    Další skvost české okupační komedie s Oldřichem Novým opět v roli malého úředníčka, jehož role v životě se posouvá podle toho, zda jsou o něm lidé přesvědčeni, zda je či není výhercem šťastného losu. Pobaví ovšem již vtípky jeho kolegů v podání Peška a Fialy, poslední se jim však poněkud vymkne z rukou. Viděl jsem tu taškařici mnohokrát, prostřední část snad trochu zdržuje spád, ale je přesto nádherné si všimnout pokrytecké morálky měšťácké společnosti, kde se člověk měří obsahem peněženky; a také jsem si povšiml, jak už tenkrát byli odpuzující různí agenti, kteří se vtírali do domu, aby uzavřeli výhodné prodeje, na nichž by mohli vydělat. Jeden z důvodů, proč i já dnes nesnáším tržní hospodářství,.. Ovšemže pět hvězdiček.(7.3.2015)

  • Skunkiee
    *****

    Parádní komedie se skvěle hrajícím Oldřichem Novým. Nenásilně a komicky je tu ukázáno, jak obyčejný člověk, který přijde k penězům, má hned i plno přátel a v okamžiku, kdy peníze ztratí (v tomto případě se zjistí že žádné nejsou) se k němu všichni opět začnou chovat jako k cizímu a začnou s ním vymetat podlahu Tato smutná životní pravda je zde podána v nádherně humorném balení, některé situace jsou zkrátka nezapomenutelné (Tak si dejte nohy na stůl :D :D ) Dějové zvraty, humor i napětí, nic z toho nechybí této komedii s parádní atmosférou 30.-40.let pro kterou mám opravdu slabost.(13.1.2009)

  • - K natáčení Valentina Dobrotivého se váže jedna tragikomická zajímavost. Souběžně se točil film Přijdu hned, v jehož průběhu byla gestapem zatčena (a později popravena) herečka Anna Letenská. Její tragický osud zasáhl do práce všech ostatních filmařů, následující den po zatčení Anny Letenské pracoval Martin Frič na scéně odchodu Valentina Plavce do úřadu. Oldřich Nový byl stejně jako všichni členové štábu rozrušen zprávami o Letenské a při snímání scény se sice převlékl, ale zapomněl se přezout a do úřadu odešel v bačkorách. Na tuto chybu se přišlo až později ve střižně a z provozních důvodů nešla již přetočit. I když scéna v podstatě logicky do děje zapadá (a pozorní diváci si jí jistě všimnou), její vznik měl zcela jiný podtext. (argenson)

  • - Jedna scéna filmu je natočena v Roztokách u Prahy v hotelu Sakura z 20. let 20. století, který byl postaven v japanizujícím stylu. Jeho někdejší krásu a eleganci můžeme obdivovat už jen v tomto filmu, pozdějšími necitlivými zásahy byla stavba znehodnocena (byla zde nemocnice). (consuela1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace