poster

Nymfomanka, část I.

  • německý

    Nymph()maniac 1

  • Dánsko

    Nymph()maniac

  • německý

    Nymphomaniac 1

  • slovenský

    Nymfomanka I.

  • anglický

    Nymph()maniac: Volume 1

Drama / Mysteriózní / Komedie / Erotický / Povídkový

Dánsko / Německo / Francie / Belgie / Velká Británie, 2013, 117 min (Director's cut: 145 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    ****

    „Možná vím, kde mám začít. Ale jestli to máte pochopit, budu vám muset říct všechno. A to bude na dlouhé povídání.“ – „Dlouhé mi nevadí.“ Počkal jsem si na opadnutí všech těch nekriticky opěvujících, ale na druhé straně i hystericky odsuzujících vln. A teprve potom jsem v klidu zasedl ke sledování necenzurované/režisérské verze prvního dílu. Nymfomanka je vtipná, hravá, škodolibá, neotřelá, vynalézavá a nenudící (což je třeba zmínit vzhledem k délce stopáže). Zdaleka ne dokonalá (tímto vysoce přívětivým přívlastkem bych označil pouze absurdní pasáž s návštěvou rodinky), ale v každém případě kvalitní. Neustálé přirovnávání rybaření k sexu je výborný nápad a pod teorii o stříhání nehtů se můžu podepsat. Jedničku vidím na solidní 4*. „Nevím, jestli tomu můžu věřit.“ – „Budete mít z mého vyprávění víc, když tomu věřit budete, nebo když ne?“(15.1.2015)

  • Spiker01
    ****

    Lars von Trier je ďábel. Na jednu stranu napsal a zrežíroval erotické drama/porno, kterému Fifty Shades of Grey mohou otevřenou sexualitu jen závidět, na stranu druhou skvělý volnomyšlenkářský film, kterým reflektuje a nepřímo poukazuje o problémy moderní společnosti a skutečnosti, do kterých se ostatní filmaři bojí ve svých filmech byť jen dotknout. Lars je ale dostatečně zvrhlý natolik, aby se do toho vrhnul naplno. Producentskou první kino verzi, co šla do kin loni, jsem si nechal s chutí ujít, ovšem Director´s cut je úplně jiné kafe. Nemluvím jen o absolutní bezcenzurovosti, spíš o celkově syrově podaném zpracování těch nejkontroveznějších témat...80%...[23.9.2014_Cinestar_Černý most](23.9.2014)

  • Radko
    **

    Súhlas udelený režisérom k zostrihu prvej časti bez jeho účasti a vedomia vypovedá niečo i o obsahu. Indolencia (ľahostajnosť, bezstarostnosť) k vypovedanému. Pretože vie, že podstatné i tak odznie. Nevšímavosť sa odráža aj v prístupe hrdinky k následkom, vyvolaným jej chuťou k pôžitkom a hraniu sa popri nechuti niesť bremeno vzťahu. Ale je užívanie si hriech? Súzniem so záverečnými slovami - "Nič necítim". Bezemočnosť prístupu, bezemočnosť prijatia. Vychutnanie obrazov, hudby i pár trefných vtipov ("Deti, dobre si zapamätajte túto posteľ, budete to mať potom ľahšie u terapeuta", vraví matka potomkom na posteli, ktorá bola dejiskom rozkoší ich tatu a jeho milenky.). Potiaľto fajn. Oceňujem i edukatívny modus, pri ktorom sa divák čo to dozvie o Fibonacciho postupnosti, viachlasnosti polyfonických skladieb a kladení návnad. Všetko toto prebíja snaha zavďačiť sa masovému prijatiu v duchu hesiel: "Sex predáva" a "Všetko treba vysvetliť". Trier nezabúda na svojich divákov vsunutím rôznych odkazov, názorov a svojráznych vtipov. Avšak to, čo balansovalo na hrane v predchádzajúcich dvoch filmoch, tu z hrany zliezlo a do čiernej diery ambicióznych, no mierne prepálených projektov vliezlo. Len aby si to zarobilo a tvorcom držku nenabilo. Od umenia k čírej komercii zľahka šmrncnutej artom: koľkokrát to tu už bolo? No: veľa, veď sa hovorí, že film je viac produkt ako umenie. Áno, dobre, treba štáb a všetkých zaplatiť a zabezpečiť seba aj rodinu. Chápem, no nesúhlasím. Pretože sexyodvážne blbiny typu Nymfomanka I programovo a prioritne orientované marketingom i obsahom na masovú divácku návštevu už druhý raz vidieť naozaj nemusím. A to ani po doplnení scén z youpornu. 56%(19.1.2014)

  • Hunt
    **

    I přesto, že některé situace jsou dobré, tak zase mnoha jiným je věnována zbytečná-nadbytečná pozornost a roztahanost - čímž ztrácí film tempo, čemuž značně napomáhá neustále vracení se do (reality) pokoje, kde si Charlotte Gainsbourgova povídá se Stellenem Skarsgardem a to často velmi nudně a zase roztahaně. 330minutová director´s cut si fakt nechám ujít a kdyby Lars von Trier méně onanoval nad pseudointelektuálním pohledem, mohl to být zajímavý pohled do jednoho života jedné ženy.(30.12.2013)

  • Jeanne
    **

    Nezabývám se genderem či feminismem, ale opravdu mi vadí, že příběhy o mužích, kteří potřebuí sex tradičně zaobalujeme do komediálních forem jako je třeba Dva půl chlapa (protože u mužů je to přece normální a zábavné) a příběhy o ženách do depresivnách dramat jako je Nymfomanka (protože u žen je to nenormání a smutné). Von Trier tak zfilmoval konvenční příběh pro pseudointelketuály, kteří se rádi baví o "hodnotném" umění, jaké viděli v alternativních divadelních hrách a dokumentárních filmech na ČT2 (už zdejší přehlídka nadstandardních komentářů něco naznačuje). Mimochodem Von Trierova Evropa je jeden z mých nejoblíbenějších filmů vůbec a Nymfomanka největším zklamáním. Ale už si zvykám. I další jindy zajímaví autoři občas musejí natočit něco pro širší publikum a Nymfomanka se bude líbit všem tradičně smýšlejícím konvenčním lidem, kteří věří v zobrazení politováníhodného chudka ženy, která spí s mnoha muži, jen aby zaplnila prázdnotu a ve většině případů sex s nimi ani nemá ráda. Je to stejné, jako se širšímu publiku Tarantino zavděčil konvenčním Nespoutaným Djangem, ačkoli zklamal mě, která miluje jeho Hanebné pancharty...(30.12.2013)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace