Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Zákon není jeho nejlepší přítel. Federální agent Richard Chance občas neváhá porušit zákon, aby dostal členy podsvětí za mříže. Bez výčitek svědomí zneužívá donašečku Ruth, která je zároveň jeho milenkou. Nepolapitelný padělatel peněz Eric Masters jednoho dne zabije Richardova parťáka, který šel po jeho stopě. Richard je od té chvíle posedlý myšlenkou na pomstu. Proto svého nového kolegu Johna Vukoviche přiměje také porušovat zákon. Jejich nejnebezpečnější akcí je nelegální přepadení údajného zločince, od kterého chtějí získat peníze na fingovanou transakci s Mastersem. Zatímco oni riskují stále víc, Masters jim pořád uniká… (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (101)

c.tucker 

všechny recenze uživatele

Podstatně lepší než jiné krimi filmy z 80. let. Perfektní automobilová honička, kterou má Friedkin v malíku (sice o něco horší než z Francouzské spojky, ale i tak výborná). Bylo tam sice několik přehmatů, ale to vše se dá odpustit. Zaujalo mě hlavně to nahlédnutí na výrobu falešných pěněz umělcem v malé soukromé výrobně. Za překvapivý konec přidávam hvězdu navrch. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Friedkinův nemilosrdný (k divákovi i k postavám), testosteronem a elektropopem nabitý, nahotou ani násilím nešetřící neo-noir (velkoměsto, nevyzpytatelné ženy, cynický detektiv jednající na vlastní pěst) lze chápat jako hořký dovětek k Francouzské spojce. Největší ohrožení pořádku v Americe patřící yuppies nepředstavují drogy, ale padělané peníze; životní styl a metody hodných a zlých jsou srovnatelné a osmdesátkoví poldové mají sice stejně buldočí povahu jako Pepek Doyle, ale padouchy nestíhají primárně kvůli spravedlnosti, ale adrenalinu. Přemíra slastí, jež konzumní společnost nabízí, u nich způsobila otupělost, která je nutí hledat podněty extrémnějšího rázu. Riskantní hry se zločineckými esy jsou pro ně stejným adrenalinovým sportem jako bungee-jumping. Sledováni více dějových linií, preference odosobněných celků a fetišistický zájem o dobově příznačné fenomény (hudba, výtvarné umění, móda) svědčí o snaze nabídnout spíše portrét Zeitgeistu než jednotlivých postav, jejichž hledisko kamera přejímá pouze pro zesílení viscerálního efektu (honička, pohled oběti, na kterou míří zbraň). Kromě toho, že je tenhle dobrý-zlý film žánrově a vypravěčsky nekonvenční, ideové podloží americké společnosti 80. let z něj pochopíte líp než z libovolné učebnice dějepisu. 85% ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

Ultimátna osemdesiatková záležitosť, ktorá u nás skrátka nemá väčšiu tradíciu. Je to škoda, i keď prvú hodinu som mal skôr dojem, že ide o zameniteľné dobové krimi. Tá druhá polovica je už ale riadne našľapaná a spätne sa tak potom zdá lepšia aj tá prvá. Najviac utkvie v pamäti asi automobilová naháňačka, kde si Friedkin tak trochu zopakoval postupy z naháňačky z Francúzskej spojky. Poteší ale aj finále, kde vás prekvapí, kto prežije a kto nie a záverečný pohľad na Willema Dafoea by mal byť takým tým kultovým záberom, ktorý by mal poznať každý, ale bohvie prečo to tak nie je. ()

genetique 

všechny recenze uživatele

Fajn herci, súčasného kalibru ešte v mladučkom prevedení, kôpka peňazí, pár gramov drog, falošné peniaze a scenár je na svete. Kiežby bol výsledok taký dobrý ako sa z mojej prvej vety zdá. Ale nestačí to všetko len zmiešať, treba vedieť presný recept a nie tam tie ingrediencie len tak bezhlavo hádzať. A nebyť možnosti zrýchleného pretáčania (samozrejme nie cez skvelú autonaháňačku), asi by bol výsledok ešte nižší. 60%. ()

Foma 

všechny recenze uživatele

Udělat takovejhle film, kde ani jeden charakter není nijak zvlášť sympatickej (snad kromě policajtovy milenky a informátorky), na to musí mít člověk žaludek. Nevím, jestli bych se chtěl setkat s Friedkinovo démony, soudě podle toho, jak autenticky zachycuje démony svých hrdinů :-). Ale rozhodně umí, existenciálně, religiózně, filosoficky to vždy dává dost námětů k přemejšlení, jenom v tomhle kousku jsou samozřejmě příšerný prvky z 80. let, syntezátorová muzika je jejich nejkřiklavějším příkladem, ale třeba automobilová honička je opět originální a skvělá. A některý scény jsou artefakty samy o sobě (např. pálení obrazu). ()

Galerie (75)

Zajímavosti (56)

  • Friedkin vo svojom memoári "The Friedkin Connection" uviedol, že po skončení natáčania sa ho pokúšali konfrontovať Tajná služba a advokát Spojených štátov. Dlho sa im však vyhýbal. Keď bol film uvedený do kín, televízie zaplnili správy o tom, ako sa ľudia pokúšali podľa filmu takéto falošné bankovky vytvoriť. Friedkin taktiež prezradil, že niekoľko dvadsiatok si z natáčania nechal a minul ich v reštauráciách a podobne. (Real Tom Hardy)
  • Aj napriek snahám filmárov sa falošné doláre dostali do obehu, pretože ich kvalita bola veľmi vysoká. Zozbierať ich trvalo Tajnej službe pomerne dlho, všetky boli zozbierané niekedy po dokončení natáčania. Rozoznať ich bolo možné podľa písmena X na pečiatke ministerstva financií, keďže X Federálna rezervná banka nepoužíva. (Real Tom Hardy)

Související novinky

Zemřel režisér William Friedkin

Zemřel režisér William Friedkin

07.08.2023

Ve věku 87 let zemřel legendární režisér William Friedkin známý nejlépe pro své nezapomenutelné klasiky Francouzská spojka a Vymítač ďábla. Režisérův skon potvrdil děkan Chapman University a známý… (více)

Zemřel herec Dean Stockwell

Zemřel herec Dean Stockwell

09.11.2021

Ve věku 85 zemřel americký herec a držitel dvou Zlatých glóbů, Dean Stockwell. Jeho kariéra k dnešnímu dni čítá přes dvě sta filmových a televizních rolí. Tvůrce nominovaný na Oscara svou hvězdnou… (více)

Reklama

Reklama