poster

Vášeň mezi řádky

  • Velká Británie

    The Invisible Woman

  • Slovensko

    Vášeň medzi riadkami

Drama / Romantický / Životopisný

Velká Británie, 2013, 111 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • andrii
    ***

    Nepsaná kapitola Charlese Dickense...Viktoriánský „valčík“ střídmé vášně a cudné přitažlivosti v éterických krajkách melancholické poetiky. Ralph Fiennes "píše" oslavu jemné, plaché lásky s křehkou vnitřní ohnivostí, kterou čteme mezi řádky, v očích Dickensových. Druhá míza v ohnisku citů, které po špičkách proplétají medailon panenskosti i srdce dvou zamilovaných hrdliček. Virtuozita litery lásky, lásky jako živelné múzy v negližé konzervativní společnosti. Láska zachycena perem v řádcích nepatrných, poskládaná do hloubi vizuální malby. City útulně schoulené v soukromých salóncích toužebně opatrné rozkoše, vepsané tučným písmem do nitra obou milenců. Charisma Ralpha Fiennese se klene v minimalistických dotecích, plane v estetické komornosti každého záběru, čeří okamžik mlčenlivých akordů emocí. Emocí, které se snášejí v paláci diskrétní niternosti. Medikament času vzpomínek zasutých za štítem stojatých vod konvencí. Pozemský ráj skutečných citů, které nepotřebují velká slova, jsou zapečetěným tajemstvím tlukotu decentních prožitků. Každý má právo milovat a být milován a to v jakékoliv době, bez ohledu na věk a společenské postavení. Vášeň, na první pohled neviditelná, o to s přibývajícími řádky, intenzivněji prožitá.(30.5.2014)

  • Mirokukii
    ***

    "Toto je příběh o zármutku. Toto je příběh o žalu. O lásce odmítané, lásce obnovené, která přežije navždy..." Drama, jež pro svoji ponurost, líné tempo, city a jejich vyobrazení, není pro každého. Příběh se opírá o význam Charlese Dickense, ale hlavní postavu v tomto filmu zabírá žena, které se skvěle zhostila Felicity, a jež vyčnívá nade všemi, jakož i nad dějovou stavbou.(28.5.2015)

  • anicin
    ***

    Klasická dobovka, příběh jak se starej ženatej zamiluje do mladý hezký, scénář žádná závrať, Ralph Fiennes dělá z Dickense uslintanýho chlípníka, což je celkem cool, nikdo se nesvlíkne, vzrůšo neni, ale hodně se brečí. Na film se nicméně dá 111 minut koukat jako u vytržení díky neuvěřitelný výpravě a výjevům co znám jen z realistickejch obrazů, kostýmům, že by se v nich člověk chtěl rochnit a kameře, protože ne vždycky se stane že co záběr, to obraz jak od Courbeta. Zarámovat a vystavit v obejváku, kámo.(6.4.2014)

  • Maq
    ***

    Fiennes se zřejmě záměrně omezil na dynamiku výrazu odpovídající viktoriánské Anglii. Práce je to precizní, všechna čest. Ale stejně si myslím, že Umělec (napadá mě Forman) by emoce v příběhu obsažené dokázal "přeložit" do jazyka, který by i dnes strhl každého ne zcela citově vylízaného diváka. Fiennes nedokázal dotlačit scénáristu k hutnějšímu výsledku; vnímám to jako projev nedostatečné zkušenosti. Ale držím palce pro další pokusy, je mi sympatické, když se někdo pokouší o cosi kultivovaného!(6.3.2015)

  • Popluh
    ***

    Komorní pomalý film se všemi klady i zápory které k tomu patří. Potěší příjemná civilní kamera Roba Hardyho. Fiennes pomalu vyplňuje mezery mezi řádky, skvěle pracuje s návodnou hudbou i tichem a míří k nevyhnutelnému konci. Sonda do milostného života Charlese Dickense, která neurazí ani nijak zvlášť nenadchne. Žádnou vášeň ale nečekejte, film je až na pár výjimek stejně konzervativní jako ta doba a nenabízí příliš vyhraněných konfliktů. Možná i ke vlastní škodě.(24.3.2014)

  • - Film byl natočen na motivy stejnojmenné knihy (1991) Claire Tomalin. (Fevas)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace