Reklama

Reklama

VOD (1)

Charlese Dickense si představujeme jako starosvětského Angličana, který napsal "Vánoční koledu" nebo "Olivera Twista". Rozhodně ne jako někoho, kdo by mohl mít sexappeal. Film Vášeň mezi řádky nám však představuje skutečného Dickense. Charismatického muže plného energie, který, kromě toho, že měl manželku a deset dětí a psal své tlusté romány, zvládal být i novinářem, divadelníkem, společenským aktivistou, celebritou. Vášeň mezi řádky se ale ještě více soustředí na Nelly (Felicity Jones), inteligentní a krásnou mladou ženu, která si s Dickensem odvážně začne milostný románek, jehož důsledky si v tu chvíli ještě neumí představit. Neví, jaké to je, být milenkou ženatého muže s deseti dětmi. Ve viktoriánské Anglii je to zločin, který se trestá vyhoštěním na okraj společnosti. I když ji její milenec hmotně zajistí, nečeká ji žádná světlá budoucnost. Přestože jejich vztah byl plný lásky a vášně a přetrval až do jeho smrti, přestože se stala Dickensovou živou vodou a múzou, přesto se musela smířit s rolí „neviditelné" ženy. (Bontonfilm)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (84)

Anderton 

všechny recenze uživatele

The Invisible Man je presne ten typ filmu, aký by ste očakávali, že nakrúti slávny britský elegán. Životopis Charlesa Dickensa s krásnymi zábermi morského pobrežia, kde sa do diaľav díva krásna žena v úžasnom kostýme. No, pozor. Vášeň medzi riadkami (prečo sa pôvodný názov takto prekladal?) ponúkne časom temnejšie, špinavejšie a nakoniec aj oveľa drastickejšie zábery a to vám už dôjde, že Fiennesov zámer nebolo nakrútiť akademickú naleštenosť a pýtať si Oscarov. Mimochodom hlavnou postavou je oná neviditeľná žena a Fiennesov Dickens rozhodne nie je bez chýb, je to superhviezda svojej doby a ženy si z neho môžu ukrojiť iba vopred stanovený diel. Prečo bol neverný svojej manželke je zrejmé, záhadou však ostáva, prečo sa takéto dva rozdielne typy dávali vôbec dokopy. ()

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Vyprávění se - oproti očekávání - zaměřuje spíš NA NI ... na mladičkou, půvabnou, zasněnou dívku, zahleděnou do uznávaného, energického, charismatického (?) romanopisce, jemuž manželský život zevšedněl. Snad se opravdu zamiloval ... snad hledal inspiraci, ale - buď jak buď - ona se ocitla v nezáviděníhodné situaci: Plachá a nesmělá, schopá jen chabé obrany před svým citem, vlastní matkou neomaleně postrkovaná do jeho náruče. A co on, který ve svých dílech pevně a neochvějně stával na straně těch nejslabších - těch nejbědnějších z bědných ? Dalo by se říct, že se zpronevěřil všem svým imaginárním hrdinům, které stvořil a jejichž osudy tak procítěně a květnatě popisoval, když v první řadě hleděl na sebe, nikoli na ni. Těžko říct, nakolik věřně filmaři zachytili jejich nerovný vztah, ale v každém případě se jedná o nadmíru křehké vyprávění, které se snaží být nestranné - krom toho k tématu přistupuje s empatií i respektem. ()

Reklama

Vědma 

všechny recenze uživatele

Ralp Fiennes mě překvapil dobře zvládnutou režií , skvělou výpravou i tím, jaké téma si pro svůj film vybral. Něco však bylo špatně a přesně nedokážu vyjádřit co mi vadilo- asi roztříštěnost vyprávění.  Ale jsem ráda, že jsem filmu dala šanci, už proto, že romány Charlese Dickense jsou opravdu krásné. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Ono leccos je tu pečlivě ukryté mezi řádky. A divák nemá moc chuť se tím prokousávat. Tohle milostné drama je nakonec poměrně klasickým životopisným filmem, kterak mimomanželský vztah Charlese Dickense potíže přinášel, a přiznejme si, na téhle neemoční a nenapínavé látce si herecký chameleon Ralph Fiennes na režisérské stoličce lehce zuby vylámal. Řemeslně i herecky zvládnuté, coby celek nijaké. Dietní tři hvězdy!! ()

Arach.No 

všechny recenze uživatele

Výborný dobový film, ve kterém jsem si užíval preciznost všech zúčastněných, stejně jako sebejistotu s jakou Fiennes režíruje. Je zbytečné mluvit o jednotlivých hereckých výkonech, protože všechny jsou naprosto přesné. Výpravě filmu nemám co vytknout, avšak nikdy se z ní nestane to hlavní na plátně (jako se to povedlo například u Královny Viktorie). Nepřebíjí postavy a jejich příběh, jen je doplňuje, takže vše vypadá zcela přirozeně, jako by se tvůrci přenesli o jedno a půl století do minulosti. Ze všeho nejvíc však musím vyzdvihnout jistotu Feinnesovy režie. Vy vypjatých scénách mezi dvěma hlavními postavami se často úplně obejde bez hudby a k dokonalé atmosféře scény mu stačí jen herci a správné nastříhání detailně vymyšlených záběrů. Hudba se naopak ozývá nejhlasitěji, když hlavní hrdinka prožívá silné vnitřní emoce, nebo dojde k zásadnímu rozhodnutí. Další odvážnou volbou, která se vyplatila je absence záporné postavy. Film se tak vyhýbá všemožným klišé, nevidíme tedy zlou manželku, matku, sestry, manžela, spolupracovníka, soka v lásce ani explicitně zlou tehdejší společnost. Dokonce se v některých scén zdá být tím nejzlejším (nejbezohlednějším) sám Dickens. To hlavní proti čemu musí mladá Nelly bojovat je ona sama, její přesvědčení a neschopnost přiznat si pravdu, přijmout ji a žít s ní. Invisible Woman bych tedy doporučil každému, komu není cizí prostředí viktoriánské Anglie a je schopen užít si film, který není vystavěný na atrakcích, ale na preciznosti a podmanivosti každé jednotlivé složky. PS: Pokud někdo postrádal vášeň, tak se asi moc pozorně nedíval. Byla přítomná v mnoha scénách, i když nikdy ne explicitně (jak se na viktoriánský film sluší). Nepamatuju si, kdy naposledy jsem viděl film, ve kterém by bylo tolik vášně a touhy vyjádřeno třeba jen jednou nenápadnou větou, nebo pohledem. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (1)

  • Film byl natočen na motivy stejnojmenné knihy (1991) Claire Tomalin. (Fevas)

Související novinky

Oscarové nominace 2014

Oscarové nominace 2014

16.01.2014

Dnes odpoledne vyhlásila Akademie filmového umění a věd (AMPAS) ústy své prezidentky Cheryl Boone Isaacs a herce Chrise Hemswortha nominace na Oscary pro letošní rok. O prvenství v počtu nominací … (více)

Reklama

Reklama