Reklama

Reklama

Pan Guillaume je nesmlouvavý muž, geniální podnikatel a tvrdohlavý manžel. Paní Bernadette je energická žena, neméně tvrdohlavá manželka a náruživá zahradnice. Jejich manželství je věčný souboj technického talentu a podnikatelských schopností a lásky k přírodě. Stačí jedna výhodná zakázka od Japonců a život paní Bernadette se obrátí naruby. První to "odnese" její zimní zahrada - co se dá dělat, přece svého muže miluje, ale když se obráběcí stroje dostanou i do její ložnice a ona má spánek vyměřený na minutu přesně, vyrazí do protiútoku. A pomsta zklamané manželky stojí rozhodně za to. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (212)

RomanHyde 

všechny recenze uživatele

V tomhle filmu je několik nezapomenutelných momentů, pro mne jedním ze zásadních je kulečník v podání de Funese :) a taky velmi uvěřitelný a velmi kapitalistický vztah zaměstnavatel vs. zaměstnanec. Nejvíce to asi vystihuje scéna s deštníkem. Film je postaven na velmi absurdních situacích a proto určitě tento humor nebude pro každého, milovníci Louis de Funese si ale příjdou na své, neboť mistr podává jeden ze svých nejlepších výkonů. ()

nash. 

všechny recenze uživatele

Ztřeštěná a svým způsobem romantická komedie, která ovšem romantiku podává originálním způsobem. Annie Girardotová je skvělá a s Funesem se skvěle doplňuje. Příběh jako takový je sice hodně řídký, ale celé je to bláznivé a současně milé, hustě poseté vtípky a situacemi, které člověku nedovolí sundat úsměv z tváře, čímž mám na mysli zejména továrnu v domě, hlavně pak v ložnici. "Nemůžete vrtat a brousit potišejí?" Přitom to zůstává příjemně sedmdesátkově střídmé. ()

Reklama

George.Camel 

všechny recenze uživatele

Dvojice Funés - Girardotová je v této komedii naprosto dokonalá. Naschvály, za které by leckdo zabíjel. Zkrátka pro výrobu uděláme vše a to bezohledně. Výborné gagy, vtip, film má spád, spousta vtipných nápadů. Takhle si představuji zábavnou komedii na kterou se budu pokaždé těšit. "Nemůžu usnout ... !!!", "tak počítej svoje dělníky ... ", "jeden dělník, druhý dělník ... " ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Moderná doba + Adamovo rebro + Playtime = Jeden hot druhý čehý? Asi ťažko. Neuveriteľne uvrieskaný film, neviem prečo si Francúzi mysleli, že Funesovi treba všetko ušiť na mieru, každú látku, ktorá bola k dispozícii. Jeho postava je jeden z najväčších psychopatov filmového plátna. Ak by som si mal vybrať byť jeho zamestnancom alebo ako žena manželkou alebo byť unesený Buffalom Billlom a stiahnutým z kože, vybral by som si to druhé. Film samozrejme treba brať ako nadsázku, ale ani to neznamená, že sa nutne naladíte. Záver je super, ako celá sekvencia, tak aj záverečná scéna. 50% ()

Pierre 

všechny recenze uživatele

Claude Zidi se zde opět ukázal jako mistr na bláznivé gagy. Ať ať už u  gagů s technologickými stroji, kulečníkem nebo  fotoaparáty. Rovněž se mu stejně u předchozí spolupráce s Funésem povedlo napsat pro stárnoucího Louise nepatrně plastičtější a lidstější postavu než obvykle. Pan Guillaume patří na jedné straně sice k Funésovým možná úplně nejnesympatičtějším rolím svým nesmlouvaným a bezohledným jednáním, ale na jedné straně řeší také dílema mezi kariérou a udržením manželství a je tady možné v ojedinělých okamžicih vidět i trochu vážnější Funésovo herectví. Tradičně přirozená Annie Girardotova působi vedle Funése možná trochu nezvykle, ale  byla mi skvělou partnerkou a protikladem. Komentář nyní píšu pod tíhou znovupřečtení kapitoly, kterou Funésovi Girardot věnovla ve své autobiografii a tak dojemnou poctu snad Funésovi nikdo nikde nesložil. Přesto musím necitlivě podotknout, že předchozí spolupráce Zidiho a Funése Křidýlko nebo stehýnko se povedla trochu více a  ne všechny pasáže jsou tady tak skvělé, jako třeba úvod s Japonci. Navíc bych pochopil, pokud by třeba sekvence se skleníkem, byla pro citlivé povahy trochu moc... ()

Galerie (44)

Zajímavosti (6)

  • V jedné scéně je paní Bernadette (Annie Girardot) tázána na svůj věk, přičemž odpoví, že je o 17 let mladší než manžel (De Funés). Mezi Girardot a Funésem byl přesně takový věkový rozdíl i ve skutečnosti. (ClintEastwood)
  • Natáčení probíhalo od listopadu 1977 do ledna 1978, pařížská premiéra se konala 22. března 1978. Jenom v Paříži za první týden promítání vidělo film více než 200.000 diváků, v celofrancouzském srovnání za rok 1978 se film dostal na třetí místo a v kinech jej zhlédly více než dva milióny diváků. (argenson)
  • Ihned po začátku natáčení se ozval režisér Jean-Pierre Mocky, že námět filmu se velmi podobá scénáři, který on sám krátce předtím Funèsovi nabídl. Funès měl sice o námět zájem, film ale začal realizovat osvědčený tvůrce komediálního žánru Claude Zidi. Mocky se nevzdával a kvůli autorství námětu podal žalobu k soudu, probíhající proces pak ohrožoval celé natáčení. Mockymu se sice nepodařilo dosáhnout stažení filmu z distribuce, u pařížského odvolacího soudu nakonec ale dosáhl finančního odškodnění ve výši 350.000 franků. (argenson)

Reklama

Reklama