Režie:
Claude ZidiKamera:
Claude RenoirHudba:
Vladimir CosmaHrají:
Louis de Funès, Annie Girardot, Julien Guiomar, Jean-Jacques Moreau, Geneviève Fontanel, Jacques François, Martin Provost, Henri Attal, Mario David (více)Obsahy(2)
Pan Guillaume je nesmlouvavý muž, geniální podnikatel a tvrdohlavý manžel. Paní Bernadette je energická žena, neméně tvrdohlavá manželka a náruživá zahradnice. Jejich manželství je věčný souboj technického talentu a podnikatelských schopností a lásky k přírodě. Stačí jedna výhodná zakázka od Japonců a život paní Bernadette se obrátí naruby. První to "odnese" její zimní zahrada - co se dá dělat, přece svého muže miluje, ale když se obráběcí stroje dostanou i do její ložnice a ona má spánek vyměřený na minutu přesně, vyrazí do protiútoku. A pomsta zklamané manželky stojí rozhodně za to. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (2)
Recenze (212)
Claude Zidi se zde opět ukázal jako mistr na bláznivé gagy. Ať ať už u gagů s technologickými stroji, kulečníkem nebo fotoaparáty. Rovněž se mu stejně u předchozí spolupráce s Funésem povedlo napsat pro stárnoucího Louise nepatrně plastičtější a lidstější postavu než obvykle. Pan Guillaume patří na jedné straně sice k Funésovým možná úplně nejnesympatičtějším rolím svým nesmlouvaným a bezohledným jednáním, ale na jedné straně řeší také dílema mezi kariérou a udržením manželství a je tady možné v ojedinělých okamžicih vidět i trochu vážnější Funésovo herectví. Tradičně přirozená Annie Girardotova působi vedle Funése možná trochu nezvykle, ale byla mi skvělou partnerkou a protikladem. Komentář nyní píšu pod tíhou znovupřečtení kapitoly, kterou Funésovi Girardot věnovla ve své autobiografii a tak dojemnou poctu snad Funésovi nikdo nikde nesložil. Přesto musím necitlivě podotknout, že předchozí spolupráce Zidiho a Funése Křidýlko nebo stehýnko se povedla trochu více a ne všechny pasáže jsou tady tak skvělé, jako třeba úvod s Japonci. Navíc bych pochopil, pokud by třeba sekvence se skleníkem, byla pro citlivé povahy trochu moc... ()
Patrí to k tomu lepšiemu, čo Louis de Funés natočil. Zopár vynikajúcich scén na pobavenie. Funés v jednej zo svojich najzápornejších filmových postáv, ale bol to skvelý herec, to sa musí uznať. A Annie Girardot hrá v tomto filme tiež skvele. Vo filme sa objavuje aj zopár ďalších hercov, ktorí sa často dostávali na scénu vo filmoch božkého Louisa. Hudba Vladimir Cosma. Najvtipnejšie scény : masožravá rastlina v skleníku a netradičný spôsob podávania injekcie, trojitá svadba, Japonci všetko kupujú, záverečná výroba svetrov... Znova vynikajúci dabing celého štúdia, hlavne samozrejme Františka Filipovského. ()
Louis de Funes byl žádán, a tak se tvořila jedna komedie za druhou, až toho prostě bylo dost. Protože Funes nevybočil ze své obvyklé afektované komiky - a víc se od něho nečekalo - šlo jen o to, vymyslet slušný scénář. Řekl bych, že skvělá Girardotová celou situaci zachraňovala a jako protějšek se k panu továrníkovi krásně hodila. Přesto mi to opravdu jako skvostný duet nepřipadalo. Jeden hot a druhý čehý - to je jedna z nejslabších Funesových komedií. Vymyslet továrnu v bytě podnikatele, to byl sice ztřeštěný a neotřepaný kousek, ale myslící divák nesměl přemýšlet o tom, co který stroj vlastně vyrábí, kde jsou nějaké polotovary, kde je montážní linka na hotový výrobek. O něco lépe dopadly ty skeče, které se týkaly Funesova starostování. Jako oddávající a jeho neustále se opakující volební heslo bylo na tomto filmu to lepší. Tři hvězdičky, přimhouřím-li oko. ()
Velice povedené spojení Louise de Funese a Annie Girardot, které prostě velmi dobře fungovalo. Celý film působý navíc vskutku milým dojmem a já osobně jsem si ho pokaždé, co jsem ho viděl, maximálně užil. Annie Girardotová tomu totiž dodala výrazný ženský element, takže vlastně nejde ani tak o komedii s Louisem de Funesem, ale s oběma těmito skvělými herci. U mne pět hvězd. ()
Jeden z tech lepsich filmu s Funesem, kterymu pomohla ucast Annie Girardot, ktera je jako Funesuv protiklad fakt skvela. Krom toho je tu Funes docela za parchanta. Dej je vcelku originalni a zaver je vynikajici. Do toho tu je spousta skvelejch vtipu a slusna hudba. Filmu nedam 5* proto, ze se tvurci az moc spolehali na to, ze se divaci budou furt dokola bavit u sledovani stroju v dome a tak sem nacpali dost podobnejch scen. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (6)
- Natáčení probíhalo od listopadu 1977 do ledna 1978, pařížská premiéra se konala 22. března 1978. Jenom v Paříži za první týden promítání vidělo film více než 200.000 diváků, v celofrancouzském srovnání za rok 1978 se film dostal na třetí místo a v kinech jej zhlédly více než dva milióny diváků. (argenson)
- Ihned po začátku natáčení se ozval režisér Jean-Pierre Mocky, že námět filmu se velmi podobá scénáři, který on sám krátce předtím Funèsovi nabídl. Funès měl sice o námět zájem, film ale začal realizovat osvědčený tvůrce komediálního žánru Claude Zidi. Mocky se nevzdával a kvůli autorství námětu podal žalobu k soudu, probíhající proces pak ohrožoval celé natáčení. Mockymu se sice nepodařilo dosáhnout stažení filmu z distribuce, u pařížského odvolacího soudu nakonec ale dosáhl finančního odškodnění ve výši 350.000 franků. (argenson)
- V jedné scéně je paní Bernadette (Annie Girardot) tázána na svůj věk, přičemž odpoví, že je o 17 let mladší než manžel (De Funés). Mezi Girardot a Funésem byl přesně takový věkový rozdíl i ve skutečnosti. (ClintEastwood)
Reklama