Reklama

Reklama

Pan Guillaume je nesmlouvavý muž, geniální podnikatel a tvrdohlavý manžel. Paní Bernadette je energická žena, neméně tvrdohlavá manželka a náruživá zahradnice. Jejich manželství je věčný souboj technického talentu a podnikatelských schopností a lásky k přírodě. Stačí jedna výhodná zakázka od Japonců a život paní Bernadette se obrátí naruby. První to "odnese" její zimní zahrada - co se dá dělat, přece svého muže miluje, ale když se obráběcí stroje dostanou i do její ložnice a ona má spánek vyměřený na minutu přesně, vyrazí do protiútoku. A pomsta zklamané manželky stojí rozhodně za to. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (212)

Jiří K. 

všechny recenze uživatele

Pro mne jasně nejlepší komedie Funese a jedna z nejlepších komedií vůbec. Patří do mých TOP 20. Nabitá hláškami až po okraj. Výborná skeč je, jak si na maškarním bále nasadí masku sebe samotného. Vše v tomto snímku je aktuální i dnes, nota bene zde cítím určitou parafrázi se současným děním hlavně u nás v ČR. Viz jasný střet zájmů mnoha politiků (nejen komunálních). ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Ani jsem netušil, že se budu po letech bavit stejně jako kdysi. Dům předělaný na továrnu, výplata šeků, kulečník a nejprve zmražený a následně uvařený Artur. Skvělá Girardotová bravurně sekunduje cholerickému Funésovi a český divák si může vychutnat i báječný dabing. A když nebude po filmu moci usnout, stačí počítat - jeden dělník, druhý dělník, třetí dělník, čtvrtý dělník, pátý... ()

Reklama

argenson 

všechny recenze uživatele

Po boku Louise de Funèse se za léta vystřídala řada filmových manželek, z těch méně známých mě namátkou napadá Yvonne Clech, Paulette Dubost, Andréa Parisy nebo Dominique Davray, k větší slávě měla nakročeno Claude Gensac, která s ním hrála nejčastěji. A pak v závěru jeho kariéry někoho napadlo spojit ho s tehdejší největší ženskou hvězdou. Překvapivě se nekonal takový úspěch, jaký si asi tvůrci slibovali, přitom spojení Louis de Funès-Annie Girardot muselo podle mě působit dost lákavě. Pro mě je dodnes Jeden hot a druhý čehý výborná zábava s dobrými dialogy, i když některé frky jsou tak pitomě jednoduché, až to bije do očí (třeba počítání dělníků před spaním). Nicméně ve druhé půlce Annie Girardot dodržela svou tehdejší trade mark emancipované a všeho schopné ženy. ()

Anderton 

všechny recenze uživatele

Moderná doba + Adamovo rebro + Playtime = Jeden hot druhý čehý? Asi ťažko. Neuveriteľne uvrieskaný film, neviem prečo si Francúzi mysleli, že Funesovi treba všetko ušiť na mieru, každú látku, ktorá bola k dispozícii. Jeho postava je jeden z najväčších psychopatov filmového plátna. Ak by som si mal vybrať byť jeho zamestnancom alebo ako žena manželkou alebo byť unesený Buffalom Billlom a stiahnutým z kože, vybral by som si to druhé. Film samozrejme treba brať ako nadsázku, ale ani to neznamená, že sa nutne naladíte. Záver je super, ako celá sekvencia, tak aj záverečná scéna. 50% ()

pravo 

všechny recenze uživatele

Skvelá komédia čerpajúca inšpiráciu v rozdielnosti pohľadu na svet partnerov v manželstve, kde pán Guillaume (Loius de Funés) je energický muž túžiaci sa s celého srdca presadiť v podnikaní bez ohľadu na životné prostredie a pani Bernadette (Annie Girardot) je žena nadovšetko milujúca svoju záhradku a skleník. Film je hereckým koncertom oboch zmienených hercov, obsahuje potrebnú dávku humoru a aj pohľad (hoci nadnesený) ako to môže vypadať ak sa budeme pachtiť za materiálnom a nebudeme si chrániť prírodné a duševné bohatstvo. Na záver si neodpustím spomenúť „ Môj program v troch bodoch, po prvé plná zamestnanosť, po druhé plná zamestnanosť a po tretie plná zamestnanosť.“ A pred spánkom si počítajte robotníkov. ()

Galerie (44)

Zajímavosti (6)

  • Slova „hot“ a „čehý“ jsou hlasové povely pro koně. „Hot“ znamená „vpravo“ a „čehý“ znamená „vlevo“. (SONY_)
  • V roce 1979 získal snímek cenu Zlaté plátno na stejnojmenném německém festivalu. (dydy79)
  • Ihned po začátku natáčení se ozval režisér Jean-Pierre Mocky, že námět filmu se velmi podobá scénáři, který on sám krátce předtím Funèsovi nabídl. Funès měl sice o námět zájem, film ale začal realizovat osvědčený tvůrce komediálního žánru Claude Zidi. Mocky se nevzdával a kvůli autorství námětu podal žalobu k soudu, probíhající proces pak ohrožoval celé natáčení. Mockymu se sice nepodařilo dosáhnout stažení filmu z distribuce, u pařížského odvolacího soudu nakonec ale dosáhl finančního odškodnění ve výši 350.000 franků. (argenson)

Reklama

Reklama