Reklama

Reklama

Obsahy(1)

U nás téměř neznámé akční drama slavného francouzského režiséra Henriho Verneuila, držitele čestného Cézara za celoživotní dílo, přivádí na scénu Jean-Paula Belmonda a Omara Sharifa ve strhujícím příběhu zkorumpovaného policisty, který po nádherné řecké krajině honí zloděje, jenž stál za kolosální loupeží diamantů v Aténách. V typické belmondovské gangsterce se můžete těšit především na bleskový spád děje a velké množství kaskadérských scén, které odhalily samý kadlub Belmondových úžasných schopností. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (117)

vesper001 

všechny recenze uživatele

Výjimečný exemplář z čeledi francouzských kriminálek, kterou vypěstoval mistr svého oboru Henri Verneuil. Klasická hra na četníky a lupiče s nejasnou hranicí mezi jedněmi a druhými. Obsazení je výtečné: Jean-Paul Belmondo je v roli vůdce lupičské bandy jako doma, po boku má temného Roberta Hosseina, impulzivního Renata Salvatoriho a sympatickou Nicole Calfan, proti sobě pak dekadentního inspektora v jedinečném podání Omara Sharifa, zbožného to služebníka Alláhova a psychopata k pohledání. Úvodní loupež se odehraje „po mellvilovsku“, tedy prakticky beze slova, následuje automobilová honička, která strčí do kapsy leckterou bondovku, výživná scéna u oběda a svižný závěr. Dojde na vtip i hru na nervy, prostě kriminálka jak má být. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

"Promiňte, jsem cizinec, neumím číst značky ve Vaší řeči." V případě soubojů zkorumpovaného poldy a sympatického lupiče se vždy přidávám na stranu krásných žen. A tady se mi celkem líbily obě. To je tedy v pořádku, zábavná ega obou soupeřů rozhodně nejsou špatná, honění Fiátku s Oplíkem mě taky bavilo, ale to hraní s pistolkama občas sklouzlo k parodii a to je škoda. Nicméně jsem se naučil nastupovat na loď přes jeřáb, uhýbat kamenům za letu z kopce či nastupovat do trolejbusu mezi zastávkami, takže mi nečiní potíže belmondovský škleb zase jednou mírně nadhodnotit. ()

Reklama

borsalino 

všechny recenze uživatele

Tak u tohoto snímku v hlavní roli s J. P. Belmondem a Omarem Sharifem jsem se opravdu bavil. Role chladnokrevného zloděje, milého rošťáka, sebevědomého svůdníka, na oko nechápavého prosťáčka a jako zastírací manévr role obchodníčka s hračkami sedla Bebelovi jako ušitá na míru. Nechybí výborné honičky v autech, útěky na střechách autobusů a neustálé pronásledování úplatným a zcela prohnilým policejním komisařem, který neváhá použít jakékoli lsti, aby získal ukradenou sbírku diamantů. To ovšem netuší, že mu je Bebel jednoduše nepřinese na stříbrném podnose… ()

Rosalinda 

všechny recenze uživatele

Hudba od první vteřiny lahůdková. Typický rukopis a má nejoblíbenější Morriconova poloha. Kdyby z toho celého měla vyjít jen ta hudba, stálo by to za to. Jenže je tu zpočátku tichý, velice tichý Verneuil. Verneuil jak má být. Pokoukáníčko. K tomu Salvatori, Hossein a především magický Omar Sharif a vévodící Jean-Paul Belmondo. Téměř dokonalý zločin, velice úsměvný průvodce sejfy, koncertu hodná krásná honička. Belmondo je klasicky bebelovský, přitom ale více uměřený, což je sympatické. Jeho parťák Hossein ale vedle něj není téměř vidět a společně moc neladí. Nevadí. A třeba právě to tak mělo být. Co vadí, je český dabing... dráždící a iritující. Musím říct, že ani Belmondo zde mému uchu vůbec neladí (a to jinde je jeden z mála dabingů, které mi nevadí) a "Besip" Sharif je ještě horší. Kdo může kouknout na originál, má jedinečnou možnost zhlédnout zde ne moc známý snímek, který každopádně stojí za vidění. (A dabovaný sakra už taky.) ()

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Film ve kterém se prvních dvacet minut prakticky nemluví až jsem si říkal jestli není němý,  ale pak bohužel mladej Belmondo promluví hlasem starýho Krampola. Jinak taková standartní Francouzská kriminálka. Zaujme zajímavým obsazením a nabídne standartní Belmondovské kousky. Jinak nic mimořádnýho a rozuzlení mě úplně neuspokojilo, ale je to určitě koukatelný filmařský řemeslo.60% ()

Galerie (21)

Zajímavosti (7)

  • Jean-Paul Belmondo s režisérem Verneuillem obdivovali automobilovou honičku v liduprázdných uličkách San Francisca z filmu Bullittův případ (1968). Při filmování Kořisti se rozhodli jít ještě dál a natáčeli honičku za běžného provozu v Athénách, aniž by kohokoli evakuovali. (Zany)
  • Snímek měl na svou dobu nezvykle vysoký rozpočet, který činil patnáct miliónů franků. Návratnost této investice ale byla zajištěna mimořádným komerčním úspěchem – jen v Paříži vidělo film za první týden promítání přes 200.000 návštěvníků, celkově se film může pyšnit návštěvností dosahující bezmála čtyři a půl miliónu diváků. (argenson)
  • Film vznikal ve francouzsko-italské koprodukci a natáčel se v Athénách, kam byl dějově zasazen (interiérové scény byly pořízeny ve francouzských studiích). (argenson)

Související novinky

Zemřel Robert Hossein

Zemřel Robert Hossein

31.12.2020

V poslední den nelehkého roku 2020 odešel francouzský filmový i divadelní herec, scenárista a v neposlední řadě také režisér, Robert Hossein. Právě včera přitom veterán evropské kinematografie… (více)

Reklama

Reklama