Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ve filmu Policajt nebo rošťák je Jean-Paul Belmondo přesně takový, jakého ho mají diváci nejraději. Tvrdý, neústupný, trochu samotářský, ale především vždy obklopen krásnými ženami a vždy nad věcí. Do Nice přijíždí inkognito divizní komisař oddělení vnitřního vyšetřování Stan Borowitz, specialista na čistky uvnitř policie. Vše totiž nasvědčuje tomu, že nedávno zavražděný komisař Bertrand byl v úzkém spojení s místní mafií. A není zdaleka sám. Policejní inspektoři Rey a Massard jsou do vraždy přímo zapleteni, je tedy nutné je usvědčit a policii očistit. Borowitz má vlastní netradiční prostředky a postupy a rozhodne se vyvolat válku gangů, která by jako první vydala oba zkorumpované inspektory. Nečekaný příjezd neposlušné dcery Charlotty vše zkomplikuje. (Česká televize)

(více)

Videa (4)

Trailer 2

Recenze (303)

ClintEastwood 

všechny recenze uživatele

V úvodní scéně nechá Belmondo, s obřím koltem v ruce, vysvléknout z kalhot trojici zlodějíčků, kterým navíc zničí káru. Následuje jeho příjezd autem až do obýváku jednoho z domů. Poté vymlátí hospodu a nechá vyhodit do povětří hernu. Ihned poté s jeho přičiněním exploduje Mercedes... A takhle to pokračuje po celou dobu filmu, ve kterém Jean-Paul předvede své tradiční kaskadérské (i svůdnické) kousky. Navíc je tu pěkná hudba a taky Michel Galabru. Napsat o této Belmondovce, že je nudná, může jen někdo, kdo koukal na něco jiného. Tohle je klasika. ()

topi 

všechny recenze uživatele

Film jsem viděl poprvé, když kdysi každou sobotu dávali na České televizi Film na přání a Policajt nebo rošťák většinou vždy zvítězil. Viděl jsem ho mnohokrát a snímek má svoje zvláštní a neopakovatelné kouzlo. A hudbu. Ta tomu dodává pravou noirovskou atmosféru. A samozřejmě bezchybného Belmonda, který si i v tomto filmu veškeré kaskadérské práce zahrál sám a nepotřeboval dubléra. Je to borec a tady mu to sedne jako vždy a jeho hlášky nemají chybu. I další herecké obsazení je dokonalé (zejména krásná Marie Laforêt, která hrála i ženu zaletníka Belmonda ve filmu Veselé velikonoce). A ještě jedna sakramentsky silná stránka tohoto filmu je prvoligový český dabing v režii K.M.Walló. Kvalita největšího kalibru, ostatně dříve to byla nase devíza. Teďka - radči mlčet a tiše nadávat. ()

Reklama

Vojcl 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně nejlepší film s J.-P. Belmondem! Ve francouzské kinematografii nenajdete lepší snímek, který by byl tak vtipný a napínavý zároveň.. Skvělá zápletka i herecké výkony!!! Motiv neohroženého hrdiny, který sám zlikviduje všechny padouchy je pravda trochu kýč, ale tady to tvůrcům rád odpustím.. ()

MJMilan 

všechny recenze uživatele

J.P.Belmondo jako tajný plicista a specialista na čistky uvnitř policie Stanislav Borowitz se snaží vypátrat, kdo na začátku snímku zabil komisaře Bertranda, který byl v úzkém spojení s mafií. Policejní inspektoři Rey a Massard v tom pravděpodobně mají prsty a na Borowitzovi teď je, aby dokázal svými drsnými metodami, že za tím stojí právě oni. Avšak do města z nenadání příjíždí jeho 14ti - letá dcera Charlotta, která je vzápětí unesena. To celou situaci zkomplikuje, avšak nikdo nemůže předpokládat, že Belmondo skončí mezi poraženými. ()

Subjektiv 

všechny recenze uživatele

Belmondo opět předvádí svoji kreaci poldy, který předpisy studuje jen proto, aby věděl, co porušit. V Dobrodruhovi se mi ta poloha dosti hnusila, v Lautnerově filmu (a to má stejné scénáristy) mi je podstatně sympatištější. Stačilo málo - místo pravačky, levačky a bouchačky neváhá vjíždět auťáky do domů, svlékat zločince do naha na veřejných místech, podpalovat bary, převléknout se do smokingu ve stanu, splachovat drogy a ohánět se přitom sarkastickými bonmoty snad ještě zručněji než zbraněmi. Nic nevyšetřuje a film se nám to ani nesnaří namluvit - prostě s uměleckým zápalem, nefalšovanou radostí a grácií originálně terorizuje mafiány z Nice. +++++ Když je třeba, Lautner dokáže i usadit rozvernou náladu filmu a přejít ke zlověstnější, byť ne vyloženě zlověstné poloze, když nechává na scénu vstoupit protivníky-inspektory Raye a Massarda. Pomůže si jazzem (skvěle vybraným), stop-záběry, úsporností pohybů inspektorů a zmizením či omezeném mluveného slova. Funguje mu to. Zvlášť v úvodní sekvenci s neony Printanie, v níž navíc užívá dělený obraz a krátké statické záběry na zavražděná tělaz různých úhlů, postupně se zaměřující na detaily rukou. Umí, když se snaží. +++++ Bohužel však přece jen chybí nosnější fabule, originalita obtěžování se postupem času zmenšuje a únos Borowitzovy-Belmondovy dcery je nejen očekávaný, působí jako monstr klišé a scénaristická bezradnost v jednom. Čímž nechci říct, že by dcera ve filmu vůbec být neměla :) Silné ***. ()

Galerie (52)

Zajímavosti (20)

  • Scéna na začátku filmu, kdy Jean-Paul Belmondo (Antonio/Stanislas) přijíždí autem na Azurové pobřeží, byla natočena na silnici do La Turbie (D37) v zatáčce, kde měla o dva roky později monacká kněžna Grace smrtelnou nehodu (v pozadí je vidět Saint-Jean-Cap-Ferrat). (classic)

Související novinky

Zemřel Jean-Paul Belmondo

Zemřel Jean-Paul Belmondo

06.09.2021

Přichází smutné zprávy z Francie. Svět filmu dnes přišel o jednu z velkých hereckých ikon, ve věku 88 let totiž v Paříži zemřel oblíbený francouzský herec a producent, charismatický Jean-Paul… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno