Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jean Brevent pracuje v reklamní společnosti a je bývalým členem odboje. Snaží se zaměstnat svou prací, aby zapomněl, proč jej před pěti lety opustila manželka Catherine. Jednoho dne ji potká v autobusu a uvědomuje si, že ji má stále rád. Catherine však mezitím navázala vztah s Jeanovým bývalým podřízeným. Jean se odhodlává k zoufalému činu, od kterého se jej snaží odradit jeho bytná Armierová, učitelka herectví, jež k němu chová náklonnost.
Film PODIVNÁ NEDĚLE (Un drôle de dimanche) patří k výrazným, ale také posledním pracím významného francouzského režiséra Marca Allégreta. Snímek se pohybuje na hranici dramatického a veseloherního žánru, ve finále ale převažují komediální prvky. Zajímavým způsobem se svých postav ujali hlavní představitelé, Bourvil a Danielle Darrieux (která se zde uplatnila také jako zpěvačka). Také v dalších rolích se objevily bývalé i budoucí osobnosti francouzského filmu jako dohasínající meziválečná hvězda Arletty nebo naopak začínající Jean-Paul Belmondo. Film se natáčel o prázdninách 1958 v Paříži a jejích předměstích. Premiéra proběhla 19. listopadu 1958 a ve francouzských kinech vidělo film více než jeden a půl miliónu diváků. (argenson)

(více)

Recenze (3)

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

První polovina Podivné neděle mě překvapila, když se z klasické komedie v moderním podnikatelském prostředí marketingu přehoupla do vážnější atmosféry, posléze do série flashbacků z minulosti hlavní dvojice a vznikala tu zajímavá mozaika o Jeanovi a jeho vztahu s Catherine. Jenomže jak jsme se dověděli dost o jejich seznámení a taky o stále přetrvávající lásce navzdory rozchodu, naopak už neuvidíme nic z dočasného ukončení spolužití v manželství a druhá polovina se stává už jen klasickým lineárním vyprávěním. Tvůrci se zřejmě rozhodli, že ve filmu zajdou na čas i do psychologické dramatu, což byla určitě zajímavá cesta, ale kráčejíc přes různé peripetie přeci jen k romantické komedii, jakoby se báli hlouběji do onoho dramatu ponořit. Což mě na jedné straně ke konci trochu zklamalo, protože ozvláštnění, o jaké se Allegret a spol. spočátku pokoušeli, v polovině vymizí. Ovšem líbila se mi atmosféra, do níž jsem se dostal s prvním Jeanovým ohlédnutím za zážitkem z konce války a záhy mě už naplno držela, dvě scény s překvapením velké společnosti v pokoji po otevření dveří mi připadaly až surrealistické. Bourvil se po komickém úvodu nebál rozehrát daleko širší rejstřík emocí v Jeanových vztahových peripetiích a Danielle Darrieux na chvíli zahodila podobu chladné femme fatale, aby dala vyniknout svému šarmu i s nebývalým úsměvem. Zajímavé bylo též sledovat mnoho známých tváří (Belmondo, Hanin, Lefebvre) v nezvykle mladém vydání a celkově jde o fajn starý černobílý film s mile úsměvným závěrem. [75%] ()

Flego 

všechny recenze uživatele

Skôr smutný ako veselý príbeh rozpráva o rozvedenom mužovi stredného veku, ktorý sa opäť zamiluje do bývalej manželky. Jeho dvorenie je síce miestami komické, rýchlym sledom udalostí sa však hlavná postava dostane k dileme rozhodnúť sa medzi láskou či pomstou. Sympatický miláčik francúzskeho filmu Bourvil osciluje medzi komikou a drámou a vcelku sa mu i darí. Film však trpí siahodlhými konverzáciami, záver predsa len dostane rýchlejšie tempo. Zaujímavosťou snímku je naspievaná pekná pesnička Danielle Darrieux, vedľajšia úloha Jean-Paul Belmonda a na okamih sa tu mihne aj mladučká Brigitte Bardot. Prvý komentár. ()

Martin741 

všechny recenze uživatele

Film, vdaka ktoremu som si uvedomil nielen to, ze Brydzyt Bardotova bola kedysi neskutoicne krasna, ale je doteraz velmi talentovana. Posledna praca Marca Allegreta ako rezisera - rozlucil sa teda fakt na urovni, to sa len tak lahko nevidi : 95 % ()

Reklama

Reklama